Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Bijbelstudie onderwerpen

Korte Bijbelstudies met vragen en antwoorden, kopen doet u bij Ichthusboekhandel

Op zoek naar nieuwe Bijbelstudie onderwerpen voor uw huiskring of bijbelstudiegroep? Bij Ichthusboekhandel liggen de nieuwe bijbelstudieboekjes die recent uitkwamen ter inzage en op voorraad. Het gaat dan bijvoorbeeld om korte bijbelstudies met vragen, bijbelstudiemateriaal wat één van de bijbelboeken volgt of juist Bijbelstudie onderwerpen bespreekt.

Kijk HIER voor een compleet overzicht van Bijbelstudie materialen voor kringen

Bekende series voor bijbelstudiegroepen zijn o.a. :

de Kringserie | De bijbel beter begrijpen | Luisterend Leven (Bijbelboeken) | Luisteroefeningen | Gemeente Groei Groepen | Bijbelstudieboeken Beth Moore | Gereformeerde Bijbelstudie bond en nog veel meer......

Korte en praktische bijbelstudies voor specifieke groepen? Kijk dan hier eens:

Bijbelstudie voor mannen | Bijbelstudie voor vrouwen | Bijbelstudie voor echtparen | Bijbelstudie voor tieners | Bijbelstudie voor Jeugd | Bijbelstudie voor jongvolwassenen | Bijbelstudie voor beginners

Bijbelstudiemateriaal downloaden kan uiteraard ook bij Ichthusboekhandel.

Ichthusboekhandel.nl staat voor snelle levering aan groepen van Bijbelstudiematerialen en bijbelstudieboekjes. Voor grotere aantallen neem even CONTACT met ons op. We denken graag even met u mee.

33 artikelen
pagina 1 van 4
Op weg naar de nieuwe aarde

De nieuwe aarde is onze bestemming. Onze Heer en God komt om zijn wereld, waarin Hij ons een plek gegeven heeft, nieuw te maken.

We mogen het koninkrijk van God vóór ons zien liggen. Wat betekent dat voor ons leven nu? Hoe zijn we naar die toekomst onderweg?

In zes bijbelstudies worden deze vragen behandeld. Inclusief vragen voor de groepsbespreking.

Op weg naar de nieuwe aarde Houtman, Piet
€ 9,90
voorraad onbekend
Ontdekkingsreis (werkboek)

Beth Moore, de bekende auteur van bijbelstudies voor vrouwen, komt nu uit met het bijbelstudieboek met vragen: Ontdekkingsreis, jouw reis naar Gods hart. Een bijbelstudie met gespreksvragen over het ontwikkelen van een intiemere relatie met God.

De bijbelstudies van Beth Moore helpen je om zelf thuis de bijbel bestuderen en daarnaast met je groep onderwijs van Beth Moore via video's volgen. In deze studie helpt Beth Moore je om op zoek te gaan naar een intieme relatie met God en om het leven met deze God als een avontuur te zien. Door de vragen in het werkboek komt deze studie dichtbij je hart. In het werkboek vind je studies voor 6 weken. De handleiding helpt de groepsleider om de studie te organiseren en gesprekken te leiden. Ook bevat de handleiding de toegangscode tot de online bijbelstudies.

Het complete pakket voor studiegroepen bestaat uit:

* Dit werkboek voor deelnemers, met voor iedere dag een verdiepende bijbelstudie
* Een HANDLEIDING voor studiegroepen met toegang tot de online bijbelstudies

U kunt nu uw exemplaren van Ontdekkingsreis kopen in de winkels van Ichthusboekhandel of bestellen via ozne webshop.

Ontdekkingsreis (werkboek) Moore, Beth
€ 26,-
voorraad onbekend
Durf Daniel te zijn GG Groepen 2020

Het materiaal voor de Gemeente Groei Groepen (GGG) voor 2020 is gebaseerd op het Bijbelboek Daniël. Durf Daniel te zijn is de uitdagende titel voor het materiaal voor het nieuwe seizoen. Zeventien Bijbelstudies die geschikt zijn voor de kringen van de Gemeentegroei groepen van het Evangelisch Werkverband, die ook op veel andere plekken gebruikt worden.

Hoe heeft Daniël zich staande gehouden midden in een samenleving vol afgoderij en weerzinwekkende praktijken? Daniël werkte volgens een opvallende strategie die ook wij goed kunnen gebruiken in onze tijd. Lever je niet uit aan de wereld, maar sluit je ook niet op in je eigen wereld of christelijke bubbel. Stevig verworteld in God, ben je in staat om je takken breed uit te laten waaieren naar de wereld.

Daartoe willen we je uitdagen met dit nieuwe gespreksboek vol achtergrondinformatie en prachtige foto's. Daarbij komen allerlei vragen aan de orde: Hoe kan ik Jezus navolgen buiten mijn christelijke bubbel? Zijn er christelijke principes waar niemand aan mag komen? Zie ik God al werkzaam in de (niet- gelovige) wereld en hoe kan ik daarbij aansluiten? Is er hoop voor de kerk?

Auteurs GGG-materiaal 2020:

* Ds. Pieter de Both,
* Ds. Inge de Rouwe,
* Ds. Peter Smilde (eindredactie),
* Ds. Karsten van Staveren,
* Karin Timmerman (interviews)

Durf Daniel te zijn GG Groepen 2020 Smilde, peter
€ 9,95
voorraad onbekend
2 Timotheus

Beth Moore nu met een nieuwe studie over 2 Timotheus met als thema, schatten aan ons toevertrouwd.

De bijbelstudies van Beth Moore zijn een prachtige combinatie van zelf thuis de Bijbel bestuderen en daarnaast met je groep onderwijs van Beth Moore volgen via video's. Deze studie behandelt 2 Timoteüs. Beth Moore moedigt je aan om, net als Timotheüs, je geloof uit te dragen. God heeft ons het Evangelie toevertrouwd, en nu mogen wij die waardevolle schat met de wereld delen.
Het werkboek 2 Timoteüs biedt een studie voor 6 weken.

De handleiding helpt de leider van de groep om het gesprek te leiden en om de studies te organiseren. Ook bevat deze de toegangscode tot de online bijbelstudies.

2 Timotheus Moore, Beth
€ 26,-
voorraad onbekend
Geloof jij dan nog?

Hetty Lalleman gaat in het boek Geloof je dat nog? dieper in op de begrijpelijke vragen van deze tijd die aan gelovigen gesteld worden en geeft daar vanuit de praktijk en de bijbel toepasselijke antwoorden voor.

Geloven is in onze westerse wereld niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer mensen noemen zich niet-religieus of atheïst. Wat zeg je als mensen allerlei argumenten hebben tegen het christelijk geloof? Hoe leg je uit wat het christelijk geloof voor je betekent?

Dit boek geeft christenen aanknopingspunten om met niet-gelovige vrienden, collega's en familie te praten over het belang van het geloof in God. Ook geschikt voor groepsgesprekken.

Geloof jij dan nog? Lalleman, Hetty
€ 11,99
voorraad onbekend
De wapenrusting van God

De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek over de geestelijke strijd geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room.

Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken.

Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.

De wapenrusting van God Shirer, Priscilla
€ 22,50
voorraad onbekend
De lessen van Daniël

'De lessen van Daniël' van Ineke Marsman-Polhuijs (Afkomstig uit Leiden) is een Bijbelstudieboek speciaal voor vrouwen. Dit deel in de PUUR! geloof-reeks behandelt het Bijbelboek Daniël aan de hand van het thema zichtbaarheid en biedt diepgaande, verrassende en praktische lessen voor je leven.

Ineke Marsman-Polhuijs neemt je mee op ontdekkingstocht in het leven van Daniël. Elk hoofdstuk bevat vragen en overdenkingen ter versterking van jouw relatie met God, jezelf en de ander.

De auteurs van de PUUR! geloof-reeks zijn verschillende vrouwen met een theologische achtergrond die midden in het leven staan.

Ineke Marsman-Polhuijs is zangeres, schrijfster, muzikant en vertaalster met een passie voor Jezus en voor mensen. Ook blogt zij voor puur vandaag.

De lessen van Daniël Marsman-Polhuijs, Ineke
€ 11,99
voorraad onbekend
De lessen van Esther

'De lessen van Esther' is onderdeel van de PUUR! geloof-reeks met Bijbelstudies voor vrouwen.

Carianne Ros biedt in dit boekje over schoonheid diepgaande, verrassende en praktische lessen voor je leven, gebaseerd op het Bijbelboek Esther. Je kunt 'De lessen van Esther' gebruiken voor persoonlijke stille tijd, maar ook in je vrouwengroep of Bijbelkring. In elk hoofdstuk staan vragen en overdenkingen ter versterking van jouw relatie met God, jezelf en de ander.

De auteurs van de PUUR! geloof-reeks zijn verschillende vrouwen met een theologische achtergrond die midden in het leven staan. Carianne Ros is christentherapeut en personal coach. Ook blogt zij voor puur vandaag.

De lessen van Esther Ros, Carianne
€ 11,99
voorraad onbekend
Goudaders
Goudaders Belt, H. van den
€ 9,95
voorraad onbekend
Goudkoorts

Goudkoorts is een bijbelstudieboekje van H. van den Belt over de Romeinenbrief. Geschikt voor persoonlijk gebruik, maar zeker ook voor bijbelstudiegroepen. Met vragen die praktisch zijn voor bespreking.

De Romeinenbrief is een goudmijn. De eeuwen door hebben christenen in deze brief het Evangelie ontdekt en herontdekt. In deze bijbelstudies uit de eerste helft van dit bijbelboek deelt dr. H. van den Belt de inzichten die hij heeft opgedaan in de omgang met deze brief. De kernboodschap van Paulus is dat de rechtvaardige uit het geloof zal leven. Christus is de enige Rechtvaardige. Hij leeft door Zijn geloof.

Goudkoorts Belt, H. van den
€ 9,95
voorraad onbekend