Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Bijbelstudie onderwerpen

Korte Bijbelstudies met vragen en antwoorden, kopen doet u bij Ichthusboekhandel

Op zoek naar nieuwe bijbelstudie onderwerpen voor uw huiskring of bijbelstudiegroep? Bij Ichthusboekhandel liggen de nieuwe bijbelstudieboekjes die recent uitkwamen ter inzage en op voorraad. Het gaat dan bijvoorbeeld om korte bijbelstudies met vragen, bijbelstudiemateriaal wat één van de bijbelboeken volgt of juist Bijbelstudie onderwerpen bespreekt.

Hieronder actuele uitgaven van bijbelstudiemateriaal met gespreksvragen en uiteraard ook

Hier treft u een compleet overzicht aan van bijbelstudiematerialen voor kringen

Enkele bekende series voor bijbelstudiegroepen die we gewoonlijk op voorraad hebben zijn:

de Kringserie | De bijbel beter begrijpen | Luisterend Leven (bijbelboeken) | Luisteroefeningen | Gemeente Groei Groepen | Bijbelstudieboeken Beth Moore | Gereformeerde Bijbelstudie bond en nog veel meer......

Korte bijbelstudie voor specifieke groepen? Kijk dan hier eens:

Bijbelstudie voor mannen | Bijbelstudie voor vrouwen | Bijbelstudie voor echtparen | Bijbelstudie voor tieners | Bijbelstudie voor Jeugd | Bijbelstudie voor jongvolwassenen | Bijbelstudie voor beginners

Een Bijbelstudie downloaden kan uiteraard ook bij Ichthusboekhandel.

Ichthusboekhandel.nl staat voor snelle levering aan groepen van bijbelstudiematerialen en bijbelstudieboekjes.

35 artikelen
pagina 1 van 4
Ontdekkingsreis (werkboek)

Beth Moore, de bekende auteur van bijbelstudies voor vrouwen, komt nu uit met het bijbelstudieboek met vragen: Ontdekkingsreis, jouw reis naar Gods hart. Een bijbelstudie met gespreksvragen over het ontwikkelen van een intiemere relatie met God.

De bijbelstudies van Beth Moore helpen je om zelf thuis de bijbel bestuderen en daarnaast met je groep onderwijs van Beth Moore via video's volgen. In deze studie helpt Beth Moore je om op zoek te gaan naar een intieme relatie met God en om het leven met deze God als een avontuur te zien. Door de vragen in het werkboek komt deze studie dichtbij je hart. In het werkboek vind je studies voor 6 weken. De handleiding helpt de groepsleider om de studie te organiseren en gesprekken te leiden. Ook bevat de handleiding de toegangscode tot de online bijbelstudies.

Het complete pakket voor studiegroepen bestaat uit:

* Dit werkboek voor deelnemers, met voor iedere dag een verdiepende bijbelstudie
* Een HANDLEIDING voor studiegroepen met toegang tot de online bijbelstudies

U kunt nu uw exemplaren van Ontdekkingsreis kopen in de winkels van Ichthusboekhandel of bestellen via ozne webshop.

Ontdekkingsreis (werkboek) Moore, Beth
€ 26,-
voorraad onbekend
Dit is mijn lichaam (GGG seizoen 2019/20

Dit is Mijn lichaam door Peter Smilde is het bijbelstudiemateriaal voor de Gemeente Groeigroepen (GGG) voor het nieuwe seizoen van 2019/2020 vanuit het Evangelisch Werkverband. 16 thema's uitgelicht en uitstekend geschikt door de gespreksvragen voor verwerking in de de kringen.

Door het geloof worden wij als broers en zussen tot één lichaam gemaakt. We zijn leden van één gezin, waarover Jezus zegt: 'Dit is mijn lichaam.' Het gaat over de kracht van de geloofsgemeenschap in een individualistische samenleving; de verbondenheid tegenover verdeeldheid; de uitdaging om elkaar te dienen en te waarderen in het lichaam, en de werken van Jezus te doen in deze wereld.

Dit nieuwe gespreksboek bevat achtergrondinformatie bij ieder programma. Tevens afbeeldingen die de thema's ondersteunen en inspirerende interviews met christenen in kerk en samenleving die iets laten zien van hoe het lichaam van Christus mag functioneren. Daardoor zal je geïnspireerd worden om met elkaar Christus' lichaam te vertegenwoordigen in de samenleving.

Dit is mijn lichaam (GGG seizoen 2019/20 Smilde, Peter
€ 9,95
voorraad onbekend
Handboek voor een bijbelkring senioren

Met het Handboek voor bijbelkringen en vieringen met senioren, geschreven door Hanns Sauter ontdek je hoe je op een toegankelijke manier in gesprek kunt gaan met senioren. De groep senioren in Nederland groeit.

In deze levensfase worden mensen vaak intensief geconfronteerd met belangrijke thema's, zoals omgaan met verlies en de veranderende rol in de samenleving. In gesprek gaan over deze thema's is best lastig en daarom wil dit boek je daarbij helpen.

Het boek bevat bouwstenen die predikanten, pastoraal werkers, geestelijk verzorgers en vrijwilligers helpen om een bijeenkomst te organiseren voor senioren. Zo zijn er inhoudelijke voorbeelden voor de invulling van een bijbelkring of kerkdienst over het thema 'ouder worden'. Maar ook praktische hulpmiddelen zoals een voorbeeldtekst voor een uitnodiging in de kerkbode of e-mail komen aan bod. Doordat de insteek van dit boek oecumenisch is, kan het in veel verschillende settings worden ingezet.

Handboek voor een bijbelkring senioren
€ 24,95
voorraad onbekend
Geloof jij dan nog?

Hetty Lalleman gaat in het boek Geloof je dat nog? dieper in op de begrijpelijke vragen van deze tijd die aan gelovigen gesteld worden en geeft daar vanuit de praktijk en de bijbel toepasselijke antwoorden voor.

Geloven is in onze westerse wereld niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer mensen noemen zich niet-religieus of atheïst. Wat zeg je als mensen allerlei argumenten hebben tegen het christelijk geloof? Hoe leg je uit wat het christelijk geloof voor je betekent?

Dit boek geeft christenen aanknopingspunten om met niet-gelovige vrienden, collega's en familie te praten over het belang van het geloof in God. Ook geschikt voor groepsgesprekken.

Geloof jij dan nog? Lalleman, Hetty
€ 11,99
voorraad onbekend
De wapenrusting van God

De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek over de geestelijke strijd geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room.

Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken.

Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.

De wapenrusting van God Shirer, Priscilla
€ 22,50
voorraad onbekend
God is groter dan je denkt (Elisa)

Ds. Rene van Loon in de Kringserie met bijbelstudies over Elisa en groei in geloof. Bevat ook gespreksvragen.

Negen bijbelstudies over de profeet Elisa. Zijn bediening is vol zegeningen voor zijn omgeving en laat daarmee al iets zien van wie de Messias zal zijn. De boodschap die als een rode draad door het optreden van Elisa loopt, luidt: denk nooit te klein van God! Als je leeft in afhankelijkheid van God, word je steeds weer verrast door zijn grootheid.

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Ds. Rene van Loon is predikant in Rotterdam voor de PKN, verbonden aan de wijkgemeente de Samaritaan.

God is groter dan je denkt (Elisa) Loon, Ds. Rene van
€ 7,99
voorraad onbekend
Geroepen om te gaan (Jona)

In de bekende Kringserie nu in 2019 een deel over het bijbelboek Jona door ds. Wout van Laar. Korte bijbelstudies met gespreksvragen voor verdieping.

Deze zes bijbelstudies laten zien dat het bijbelboek Jona vol verrassingen zit. We leren niet alleen de profeet Jona beter kennen, maar ook de oneindige barmhartigheid van God. Daarnaast ontdekken we hoe Jona zowel het volk Israël, als de kerk representeert.

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Geroepen om te gaan (Jona) Laar, Ds. Wouter van
€ 7,99
voorraad onbekend
De kunst van het leven

De kunst van het leven zijn bijbelstudies met gespreksvragen door Evert Schimmel en gaan over schoonheid in ons leven.

Negen bijbelstudies over schoonheid in ons leven, met onderwerpen als schoonheid in de schepping, in de bijbelse taal, in muziek en bouwkunst en in de manier waarop we God mogen dienen. De bijbelstudies sporen ons aan om elke dag schoonheid te zoeken en schoonheid te scheppen in onze dienst aan God en aan elkaar.

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Evert Schimmel is gepensioneerd leraar en beelden kunstenaar. Ook was hij vele jaren ouderling hervormde gemeentes en later de PKN>

De kunst van het leven Schimmel, Evert
€ 7,99
voorraad onbekend
Levenslessen van de Goede herder

In de bekende Kringserie verschijnt nu levenslessen van de Goede Herder door ds. Marin van Veelen. Het bevat Bijbelstudies met gespreksvragen over de gelijkenissen die Jezus vertelde.

Jezus gebruikte graag beeldspraak bij zijn verkondiging. Schapen en herders speelden daarin een grote rol. Begrijpelijk omdat zij een vertrouwd beeld vormden in en rond de stadjes in Israël. Wat betekenen die beelden vandaag? En vooral: wat hebben ze jou te zeggen? Negen bijbelstudies met heldere uitleg en - soms spannende - verwerkingsvragen.

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie met vragen voor het groepsgesprek. .

Levenslessen van de Goede herder Veelen, ds. Martin van
€ 7,99
voorraad onbekend
Jacobus (werkboek)

De bijbelstudies van Beth Moore vormen een unieke combinatie van diepgaande studie voor thuis en onderwijs op video voor het werken in bijbelstudiegroepen. Deze studie behandelt de brief van Jakobus; de broer van Jezus.

Jakobus geeft hele praktische aanwijzingen voor ons dagelijks leven. Beth Moore helpt je om dit ook echt toe te passen in je leven, en zo je geloof om te zetten in daden.

Onderwerpen die worden behandeld zijn onder andere:

* vreugde,
* moeilijkheden,
* geloof,
* wijsheid,
* de gevaren van de tong,
* nederigheid en
* gebed.

Beths dochter Melissa schreef ook mee aan deze studie en voegde extra achtergrondinformatie toe.

Het complete pakket voor studiegroepen bestaat uit:

* Dit werkboek voor deelnemers, met bijbelstudies voor 7 weken
* Handleiding voor studiegroepen met een toegang tot 8 online bijbelstudies (ISBN 9789491844966)

Met de handleiding kun je direct aan de slag met een groep. Je krijgt praktische tips voor het leiden van de avond en voor de organisatie van de studies. Ook bevat de handleiding een toegangscode tot de online bijbelstudies. Deze kun je van te voren bekijken met elkaar als groep.

Jacobus (werkboek) Moore, Beth
€ 26,-
voorraad onbekend