Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Christelijke Boeken Top 10

Top 10 meest verkochte Christelijke boeken van Ichthusboekhandel.nl en de vier boekwinkels. Welke christelijke boeken tips heeft Ichthusboekhandel.nl?Omdat u graag bij wil blijven wordt de christelijke boeken Top 10 wekelijks samengesteld op basis van de recente verkopen in de vier winkels én de christelijke webshop van Ichthusboekhandel.nl. Daardoor heeft u steeds een goed overzicht van de meest gevraagde christelijke boeken.

In deze bestsellerlijst zijn uitsluitend christelijke boeken opgenomen (dus geen tijdschriften of kinderboeken). Bovendien is geen onderscheid gemaakt tussen fictie en non-fictie. In verband met de komst van de NBV21 adviseren wij u naar de NBV21 webpagina te gaan. Alle afzonderlijke edities zouden deze pagina (nog steeds) een wel heel sterk NBV21 karakter geven.

Ichthusboekhandel is de plek voor reviews van christelijke boeken en romans. De plek waar je ontdekt of iets een mustread is, een echte aanrader of ééntje die je beter maar kan laten liggen. Onze Top 10 christelijke boeken wijkt regelmatig af van wat er landelijk gepubliceerd wordt. Dat komt omdat te maken hebben met onze regio en de specifieke expertise vanuit de webshop en de winkels.

De Top 10 christelijke boeken vertelt u in minder dan één minuut wat er op dit moment actueel is in de christelijke boekhandel. We doen ons uiterste best om deze titels steeds op voorraad te hebben. De christelijke boeken top 10 is bovendien een goede reden om regelmatig de Ichthusboekhandel even binnen te lopen en zo te ontdekken wat er leeft op boekengebied. Omdat inkijken nog altijd de beste manier is om te ontdekken of een boek echt iets is voor u zelf of een ander!

Voor wie verder wil kijken naar de Top 10 van christelijke thema's :

Bijbels | Studiebijbels | Theologieboeken | Christelijke romans | Spannende Christelijke boeken | Bijbelse dagboeken | Kinderbijbels

Veel mensen geven zich op voor onze NIEUWSBRIEF omdat u dan regelmatig op de hoogte gehouden wordt van de Top 10 christelijke boeken.

Ichthusboekhandel.nl is de online christelijke webshop waar u goede christelijke boeken koopt. De vier Ichthusboekwinkels in Alphen aan den Rijn, den Haag, Leiden en Zoetermeer beschikken over een courante voorraad.

Grote verwachting

De grote verwachting van Rudolf van Reest is een herdruk van een indrukwekkende Bijbelse roman over de tijd van Jezus' geboorte, geschreven met eerbied voor Gods Woord.

Rudolf van Reest laat je het begin van onze jaartelling meemaken alsof je het zelf beleeft. Daarbij laat hij regelmatig een verrassend licht vallen op tal van min of meer bekende Bijbelteksten. Een bijzonder boek om te lezen in de Kersttijd of daarna.

Een prachtig boek over “de volheid des tijds”, de tijd waarin de Heere Jezus werd geboren. Hoewel zoals ook bij veel andere Bijbelse romans niet helemaal duidelijk is wat fictie en wat non-fictie is, geeft het een heel verhelderend beeld van de tijd van koning Herodes, zijn leven in Jeruzalem en de invloed daarvan op de gebeurtenissen rondom de geboorte van de Heere Jezus. Geschreven in de jaren '70 op literair niveau, dus geen boek wat je in één avondje uit leest, maar wel zeer de moeite waard.

In deze herdruk zijn spelling en interpunctie aangepast.

Over de auteur:
Rudolf van Reest (pseudoniem van Karel Cornelis van Spronsen) (Rotterdam, 12 april 1897 – Groenekan, 29 november 1979) was een Nederlands literator die ondanks zijn geboorte in Rotterdam gezien wordt als een Zeeuws schrijver. Verder was hij medewerker van het dagblad Trouw.

Grote verwachting Reest, Rudolf van
€ 23,90
voorraad onbekend
Op ontdekking door Openbaring

Het boek 'op ontdekking door Openbaring' van Amir Tsarfati is de Nederlandse vertaling van Revealing Revelation, een uitleg en studie van het Bijbelboek Openbaring aan Johannes, de apostel. Amir Tsarfati biedt een verhelderende blik op wat er voor ieder mens in de eindtijd in het verschiet ligt - in de hemel of op aarde. Ben je voorbereid op wat komen gaat? Met bijdragen van Dr. Rick Yohn.

Openbaring is geschreven omdat God wil dat we weten wat de toekomst in petto heeft. Voor christenen bieden de profetische waarheden wijsheid, geruststelling en onderscheidingsvermogen, terwijl voor ongelovigen Openbaring een pleidooi is om Gods genade te ontvangen nu er nog tijd is.

Bestsellerauteur Amir Tsarfati onderzoekt wat het Bijbelboek Openbaring ons te vertellen heeft over de eindtijd en daarna. Geleid door toegankelijk onderwijs dat de Schrift voor zichzelf laat spreken, bekijk je de tijdlijn van wat gelovigen en ongelovigen zullen ervaren voor, tijdens en na het verdrukkingsplan dat de Heer specifiek heeft voorbereid voor het volk van Israël in de eindtijd. We lezen over bemoedigingen, uitdagingen en waarschuwingen die Jezus Zelf gaf om ons voor te bereiden op Zijn wederkomst

Amir Tsarfati is een geboren Israëliër en voormalig majoor bij de Israëlische strijdkrachten. Hij is de oprichter en voorzitter van Behold Israel, een non-profit organisatie die toegang geeft tot nieuws en informatie over Israël vanuit een bijbels en profetisch standpunt. Amir is getrouwd en heeft drie zonen, een dochter en een schoondochter, en woont in het noorden van Israël.

Dr. Rick Yohn is al meer dan veertig jaar predikant. Hij heeft meer dan zestig jaar profetie bestudeerd en onderwezen. Hij is de voormalige decaan van bijbelse en theologische studies in de afdeling volwassenen en afgestudeerden van de Colorado Christian University. Hij blijft lesgeven in zowel de bachelor- als de masteropleidingen. Dr. Yohn heeft een passie om het gecompliceerde te nemen en het eenvoudig te maken. Hij is de auteur van vele boeken en Bijbelstudies, waarvan er een aantal in andere talen zijn vertaald.

U kunt uw exemplaar van Op ontdekking door Openbaring van Amir Tsarfati online direct bestellen bij de webshop van Ichthusboekhandel.nl of langskomen in één van de Ichthusboekwinkels.

Op ontdekking door Openbaring Tsarfati, Amir
€ 19,95
voorraad onbekend
De bron van liefde

In de nieuwe roman van Lynn Austin 'De bron van liefde' die 7 september 2022 verscheen, komt de arts Jimmy Barnett getraumatiseerd terug van de Tweede Wereldoorlog. Zijn beste vriendin Peggy Serrano herkent hem niet meer. Hij is er zo slecht aan toe dat hij zelfs op een psychiatrische afdeling belandt.

Samen met de ouders van Jimmy probeert Peggy erachter komen wat er gebeurd is. Waarom is hij de zin om te leven kwijtgeraakt? Tussen zijn spullen vinden ze een foto van een mysterieuze vrouw... Wat heeft zij met Jimmy te maken?

INKIJKEXEMPLAAR De Bron van Liefde door Lynn Austin

Zeven jaar eerder, toen Gisela Wolff en haar familie de vijandschap tegen haar volk voelden opkomen, ontvluchten ze Duitsland aan boord van het passagiersschip St. Louis, op weg naar Havana, Cuba. Gisela ontmoet Sam Shapiro aan boord en de twee worden al snel verliefd. Maar het schip wordt de veilige haven ontzegd en teruggestuurd naar Europa. Zo begint Gisela's gevaarlijke reis van ballingschap én overleving, alleen mogelijk gemaakt door de vriendelijkheid en moed van een reeks vreemden die ze onderweg ontmoet, waaronder een man die de loop van haar leven zal veranderen.

Het doorzettingsvermogen en de liefde van Peggy maken dit aangrijpende portret van de nasleep van de oorlog tot een prachtig verhaal over moed, vriendschap en geloof.

Lynn Austin wordt geroemd om haar historische romans, zoals 'Dochters van de kust' en 'Eva's dochters'. Later ook door haar Bijbels-historische romans. Ze is een echt familiemens en duikt voor haar verhalen graag in haar eigen familiegeschiedenis. Ze woont in het Amerikaanse stadje Holland, waar haar roman 'Anker in de storm' zich ook afspeelt. Van haar romans zijn in Nederland inmiddels meer dan 400.000 exemplaren verkocht.

De nieuwste boeken van Lynn Austin zijn bij Ichthusboekhandel altijd op voorraad, direct na verschijnen.

U kunt het nieuwste boek van Lynn Austin in 2022 =, De bron van liefde, online bestellen bij de webshop van Ichthusboekhandel.nl of komt langs in één van de Ichthusboekwinkels.

De bron van liefde Austin, Lynn
€ 25,99
voorraad onbekend
Bijbel in een jaar nbv21

De Bijbel in een jaar nu met de Nieuwe Bijbelvertaling 2021 (NBV21) bewerkt in 365 stukjes om dagelijks te lezen.

De complete Bijbel lezen, veel mensen hebben dit op hun bucketlijst staan. Maar waar begin je? En belangrijker: hoe houd je het vol?

INKIJKEXEMPLAAR De Bijbel in één jaar NBV21

Met deze nieuwe editie van de Bijbel in een jaar heb je iets in handen wat je daarbij kan helpen. De complete Bijbel is opgedeeld in 365 gedeeltes. Daarbij is er steeds een hoofdtekst – een verhaal uit het Oude Testament, een evangelietekst of een brief – die wordt aangevuld met een bijpassende psalm of een hoofdstuk uit het boek Spreuken. Bij
de verhalen uit Koningen lees je steeds de woorden van profeten die in deze tijd optraden. Door het samenspel van hoofdtekst en commentaartekst ontdek je nieuwe lijnen door de Bijbel, en merk je hoe verschillende auteurs met centrale Bijbelse thema's omgaan.

Gedurende het jaar wissel je steeds af tussen het Oude en het Nieuwe Testament.
Dit nieuwe Bijbelleesrooster leidt je langs bekende en juist ook minder bekende gedeeltes uit de Bijbel. De leestijd per dag is ca. 20 minuten.

De NBV21 is de nieuwste vertaling en laat bekende woorden klinken in de taal van de 21e eeuw.

Lees de Bijbel in een jaar – in een vertaling die bij jou past

Bijbel in een jaar nbv21 Nieuwe Bijbelvertaling 2021
€ 28,-
voorraad onbekend
Paperback editie 12 x 18

De BasisBijbel is geschreven in eenvoudig Nederlands en gebaseerd op de vertrouwde editie van de Statenvertaling.

Hij werd aanvankelijk in het voorjaar van 2013 op internet gepubliceerd door stichting BasisBijbel als e-boek. Gezien de belangstelling en de vraag is toen besloten tot een papieren uitgave.

INKIJKEXEMPLAAR (pdf) BASISBIJBEL

Bijzonder aan de Basis Bijbel is, dat beeldspraak in stand is gehouden en in de tekst in heldere woorden duidelijk wordt gemaakt. Zo blijft deze bijbelvertaling trouw aan de oorspronkelijke tekst. Door hedendaags Nederlands, korte zinnen en eenvoudige woorden is de BasisBijbel een zeer makkelijk leesbare Bijbel.

Afmetingen: 180 x 120 x 27 mm
Dit is de paperback-uitgave die ook bijzonder geschikt is als kennismakingsbijbel.

Paperback editie 12 x 18 Basisbijbel
€ 14,95
voorraad onbekend
Breed of smal

Het boek "Breed of smal" van ds. J. de Kok bevat gedachten bij de wereldberoemde afbeelding over de brede en smalle weg naar aanleiding van het boek van John Bunyan over de Christenreis op weg naar de eeuwigheid.

Wie kent de afbeelding van de brede en de smalle weg niet? Zelfs vele onkerkelijke mensen kunnen zich de afbeelding nog wel herinneren uit hun kinderjaren. Maar heb je ooit wel eens echt goed naar de afbeelding gekeken? Heb je de Bijbelteksten weleens opgezocht die overal op de plaat te vinden zijn? Voor degene die dat doet, komt de afbeelding tot leven. Die gaat iets van de diepe boodschap van de afbeelding begrijpen.

De Christenreis van John Bunyan is wereldwijd één van de meest gelezen christelijke boeken en geldt als een klassieker.

De auteur neemt je in dit boek bij de hand en voert je stap voor stap mee door de afbeelding. Door de levendige beschrijving komen de vele personen tot leven en wordt de bedoeling van de vele taferelen duidelijk. Telkens weer klinkt de indringende vraag: op welke weg reis ik. De brede of de smalle weg? Het boek is daarmee een actuele toepassing op de Christenreis van John Bunyan.

Het boek is voorzien van een stukje geschiedenis m.b.t. de beroemde afbeelding. Ook is er een korte levensschets opgenomen van de bedenkster van de plaat: Charlotte Reihlen.

Bestel het boek Breed of smal nu eenvoudig online bij de webshop van Ichthusboekhandel.nl.

Breed of smal Kok, ds J. de
€ 22,50
voorraad onbekend
Jezus in het oude testament

Jezus zien in het Oude Testament is geschreven door Jan Heijnen. Dit eerste deel belicht de vijf boeken van Mozes.

De Bijbel is soms een lastig, vreemd boek. Vooral het Oude Testament. Wat kunnen christenen in de 21e eeuw hier vandaag nog mee?

Als we leren Gods Woord te lezen in het licht van de Persoon Jezus, kunnen we er ook vandaag de dag nog heel veel uit leren. Dit boek van Jan Heijnen helpt je om Jezus te ontdekken in de schepping, in de levens van Adam, Eva, Jakob, Noach, Isaak, Jakob, Jozef en Mozes maar ook in de uittocht uit Egypte en nog veel meer.

Jean Heijnen schreef eerder De Bijbel in 1 dag wat door meer dan 30.000 mensen aangeschaft werd.

Jezus in het oude testament Heijnen, Jan
€ 18,95
voorraad onbekend
Tasten naar God

Het boek Tasten naar God van Evert Leeflang is een intrigerende en zeer leesbare introductie op de samenhang van theologie en cultuur in de afgelopen twee eeuwen. In dit overzichtsboek laat hij zien hoe de moderniteit de theologie veranderde en kijkt daarvoor naar 200 jaar spreken over God en geloof in het nabije verleden.

Inkijkexemplaar Tasten naar God door Evert Leeflang.

Het verhaal van de moderne theologie is het verhaal van mensen die tasten naar God. Tegen de stroom in of juist met de stroom mee van alle moderne en postmoderne ontwikkelingen probeerden theologen verhelderend te spreken over God en geloof. Hun zoektocht leverde niet alleen verrassend boeiende en creatieve theologie op, maar toont ook hoe deze met heel veel draden verbonden is aan hun levensloop en tijd.

Evert Leeflang studeerde theologie aan de Evangelische Faculteit te Heverlee (België) Hij is opleidingscoördinator Theologie en docent Systematische theologie en Hermeneutiek van het Evangelisch College in Zwijndrecht.

Tasten naar God Leeflang, Evert
€ 29,99
voorraad onbekend
Wetenschapsbijbel

De Bijbel NBV21 met veel bijdragen over thema's rond geloof, cultuur en wetenschap verzorgd door een groep van 60 Nederlandse wetenschappers.

Deze 'Wetenschapsbijbel' is de eerste Nederlandse Bijbel die je als gelovige houvast biedt met argumenten hoe je met ingewikkelde vragen uit deze tijd om zou kunnen gaan. Denk aan onderwerpen als gender, duurzaamheid of religieus geweld. Op internet kun je overspoeld raken met informatie over deze thema's, wat eerder tot verwarring leidt dan houvast biedt. In deze uitgave is de tekst van de Bijbel samengebracht met inzichten, geschreven door 60 wetenschappers met liefde voor de Bijbel.

Inkijkexemplaar voor de Wetenschapsbijbel NBV21

Zo kun je als lezer zelf je mening vormen en vol vertrouwen in gesprek gaan over thema's die ons allemaal raken. Deze Bijbel met bijdragen over geloof, cultuur en wetenschap is een uitgebreide themabijbel voor iedereen die zich wil verdiepen in de verhouding tussen de wereld van de Bijbel en de 21e eeuw.

Voor Bijbellezers die een stapje verder willen gaan, die niet bang zijn voor kritische vragen, en die ook in de 21e eeuw pal voor de waarde van de Bijbel staan.

De Wetenschapsbijbel met bijdragen over geloof, cultuur en wetenschappelijk onderzoek is een initiatief van het Nederlands- Vlaams Bijbelgenootschap in samenwerking met de Vrije Universiteit te Amsterdam (Faculteit Religie en Theologie). Theologen, filosofen en natuurwetenschappers verbonden aan diverse universiteiten en denominaties, leverden bijdragen over uiteenlopende thema's rondom actuele vragen over geloof, cultuur en wetenschap.

Wat mag u van de Wetenschapsbijbel verwachten:

* Vertaling: NBV21
* 60 wetenschappers waaronder Heino Falcke, Gijsbert van den Brink, Almatine Leene en Trees van Montfoort
* Ruim 300 bijdragen over uiteenlopende onderwerpen, waaronder 21 thema pagina's, 50 topics met achtergrondinformatie en ruim 200 toelichtingen over specifieke Bijbelteksten.
* Aanvullend gespreks- en studiemateriaal

U kunt deze Wetenschapsbijbel met thema's over geloof, cultuur en wetenschap online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of in één van de Ichthusboekwinkels.

De Wetenschapsbijbel kwam mede tot stand door subsidie van bijdragen van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (specifiek het fonds 'Gewaardeerd!') en de John Templeton Foundation, een interreligieuze organisatie die zich inzet voor de verbinding van geloof en wetenschap. Deze organisatie neemt afstand van creationisme en intelligent design.

Wetenschapsbijbel NBV21
€ 58,-
voorraad onbekend
Boven de robijnen

Boven de robijnen, van Nederlands auteur Marianne Witvliet, vormt een onconventioneel liefdesverhaal met de natuur als troostvol decor. Marianne Witvliet weet verhalen van nog niet zo lang geleden op een bijzondere wijze actueel te maken.

Schiermonnikoog, 1949. Jonge vrouwen worden opgeroepen om brieven te schrijven aan 'onze jongens' in Nederlands-Indië om hun eenzaamheid te verminderen. In Boven de robijnen van Marianne Witvliet schrijft Noa Terheyde in 1949 met tegenzin een brief naar een onbekende soldaat in Nederlands-Indië. Dat vindt vooral Noa's moeder een goed idee. Maar onze jongen Daniël Blankenberg blijkt veel interessanter dan Noa had vermoed.

INKIJKEXEMPLAAR Boven de robijnen door Marianne Witvliet

De onverwachte liefde tussen hen is vanaf het begin voelbaar, maar als Daniël terugkeert naar Nederland, blijken hun tegenovergestelde toekomstplannen een relatie onmogelijk te maken.

Hoewel hun wegen zich scheiden, blijft hun korte tijd samen niet zonder gevolgen. Jaren later probeert Noa Daniël te traceren in Indonesië en maakt ze een onverwachte keuze.

Marianne Witvliet (1951) debuteerde in 2003 met de bestseller Gebroken wit. Daarna volgden onder meer Kind van het water (2008) en Als je verdwaalt (2019). Marianne woont in Nunspeet.

Interview met Marianne Witvliet over Boven de robijnen.

Boven de robijnen Witvliet, Marianne
€ 23,99
voorraad onbekend