Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Nieuwe boeken uitgeverij van Wijnen voorjaar 2021

Bij Uitgeverij van Wijnen, verschijnen in het voor jaar van 2021 weer een flink aantal nieuwe boeken. De uitgever is bekend van auteurs als Tim Keller, Tom Wright, Tish Warren, Tamera Alexander en weet ookw eer steeds nieuwe auteurs te vinden die aandacht trekken.

Bidden in de nacht

Bidden in de nacht is een nieuw boek van Tish Warren, auteur van het boek Liturgie voor eht alledaagse. Het gaat in op de thema's: Werken, waken en wenen.

Hoe kunnen we God in het donker vertrouwen? Tish Warren, de schrijfster van Liturgie van het alledaagse (3e druk oktober 2020), behandelt in haar nieuwe boek thema's als menselijke kwetsbaarheid, lijden en Gods schijnbare afwezigheid. Ze doet dat aan de hand van de nachtelijke liturgische gebeden van de kerk, de completen.

In een tijd van twijfel en verlies gaven de gebeden van de kerk haar grond onder de voeten. 'Ieder gebed dat ik ooit gebeden heb is deels een belijdenis geweest: “Ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp.” Dat was mijn gebed, terwijl ik de versleten woorden van de completen bad. En de kerk antwoordde te midden van mijn zwakheid, met haar oude stem: “Hier zijn een paar woorden. Bid ze. Ze zijn sterk genoeg om je te dragen. Ze zullen je helpen in je ongeloof.”'

Waar vinden we troost als we 's nachts piekerend wakker liggen? Dit boek biedt een gelovige en openhartige benadering van de moeilijkheden in ons gewone leven, in een wereld vol onzekerheid.

Tish Harrison Warren is priester in de Anglicaanse kerk in Noord-Amerika. Ze is verbonden aan de Church of the Ascension in Pittsburgh, Pennsylvania. Ze schreef eerder Liturgie van het alledaagse (3e druk). Haar artikelen en essays verschijnen in de New York Times, Christianity Today, Comment Magazine en elders. Ze woont met haar man en drie kinderen in Pittsburgh, Pennsylvania.

"Ik ken maar weinig hedendaagse schrijvers die zo pastoraal, profetisch en poëtisch schrijven als Tish Warren. Ik ken maar weinig schrijvers die met zoveel hoop, gratie en schoonheid over de diepe, duistere dingen van het leven schrijven."
-Karen Swallow Prior

"Dit heb ik nodig: schrijvers die eerlijk zijn over zichzelf, het leven en God. En-toch-boeken."
-Janneke Burger-Niemeijer over Warrens eerste boek:

Bidden in de nacht Warren, Tish
€ 19,95
voorraad onbekend
Zeven wegwijzers

Het boek Zeven wegwijzers van Tom Wright is een fraaie toegangsweg naar het christelijk geloof, zoals hij alleen dat kan schrijven.

Het christelijk geloof geeft zin aan het bestaan. Het helpt ons om het leven te begrijpen. En het helpt ons zinvol te leven. Maar hoe dan precies? Tom Wright gaat in dit mooie en toegankelijk boek te rade bij een van de indrukwekkendste teksten uit de wereldliteratuur: het Evangelie van de apostel Johannes. Wright behandelt zeven wegwijzers naar God, die iedereen in zijn leven herkent: gerechtigheid, liefde, spiritualiteit, schoonheid, vrijheid, waarheid, macht. We zoeken ernaar, we kunnen er niet zonder, en we brengen er toch vaak zo weinig van terecht. Maar elk van deze zeven wegwijzers, hoe krom en kapot ze ook vaak zijn, wijzen een weg naar een zinvol leven. Een weg naar God.

Sommige auteurs schrijven scherpzinnig over het menselijk leven. Andere zijn heldere vertolkers van de Bijbel. Tom Wright is het in dit boek allebei. Hij verweeft de beide elementen meesterlijk. (Nicholas Wolterstorff)

Ik zou geen beter boek weten voor wie zoekt naar de zin van het bestaan en onze plaats in de wereld. Ik ga dit boek nog jaren aanbevelen! (Jason Harris)

Tom Wright (1948) was van 2003 tot 2010 bisschop van Durham in de Church of England. Sinds 2019 is Wright als senior research fellow verbonden aan Wycliffe Hall, een theologisch college van de Universiteit van Oxford. Wright is volgens velen de belangrijkste hedendaagse nieuwtestamenticus. Zijn populaire serie De Bijbel voor Iedereen (Nieuwe Testament) is als complete set verschenen.

Een inleiding tot het christelijk geloof om te overwegen, je eigen te maken, te delen.

Zeven wegwijzers Wright, Tom
€ 22,50
voorraad onbekend
Een aantrekkelijk evangelie

Een aantrekkelijk Evangelie van bestseller auteur Tim Keller is een boek dat ons leert om echt intensief na te denken over de rol van de kerk in ons land. Het bevat een glasheldere visie in kort bestek over hoe de kerk kan komen tot een nieuwe ontmoeting met de westerse cultuur.

Het christendom neemt in het Westen af. Kerken in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa sluiten hun deuren in een versneld tempo. Hoe moet de kerk reageren?

In dit korte maar veelomvattende manifest betoogt Tim Keller, voorganger in New York en bestsellerauteur, dat deze achteruitgang ons ertoe zou moeten aanzetten om de missie van de kerk van de grond af te heroverwegen. Met de vroege kerk als gids moeten we als kerken en individuele christenen goed naar onszelf, onze cultuur én naar de Schrift kijken om te komen tot een nieuwe ontmoeting met de westerse cultuur, waarin het evangelie weer aantrekkelijk en geloofwaardig wordt voor een nieuwe generatie.

"Een ijzersterk geschreven compact boek. Een uitgebalanceerde combinatie van spiritualiteit en strategie. Een betoog waarin Keller beter dan ooit uitlegt dat christenen niet bij zichzelf moeten beginnen, maar bij de cultuur waarvan zij onderdeel zijn - een cultuur die sceptisch staat tegenover antwoorden, maar die gevoelig is voor goede vragen."
- Tim Vreugdenhil

NB: In een uitgebreid nawoord bespreken de Amsterdamse kerkpioniers Tim Vreugdenhil en Jurjen ten Brinke hoe de ideeën van Keller in de Nederlandse situatie tot bloei kunnen komen. Ze doen dat in de vorm van een wederzijds interview.

Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City.

Het nieuwste boek van Tim Keller, een aantrekkelijk Evangelie, kunt u online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of reserveren bij één van de Ichthuswinkels in ALphen ana den Rijn, den Haag, Leiden of Zoetermeer.

Een aantrekkelijk evangelie Keller, Tim
€ 9,95
voorraad onbekend
Routekaart voor geestelijke vorming

Routekaart voor Geestelijke vorming van Robert Mulholland is het ideale boek voor iedereen die aan geestelijke vorming wil (proberen te) doen.

In Routekaart voor geestelijke vorming helpt Mulholland christenen, nieuw en oud, om te zien hoe ze gaandeweg steeds meer op Christus kunnen gaan lijken. Iedereen is anders en daarom is het belangrijk te ontdekken welke geestelijke oefeningen passen bij jouw persoonlijkheid. We gaan de weg echter niet alleen. Mulholland laat zien dat we elkaar nodig hebben onderweg om elkaars schaduwkanten te verbeteren.

Deze routekaart voor geestelijke vorming is voluit Bijbels en nuchter. Mulhollands boek is een prachtig hulpmiddel voor christenen in elk stadium van hun reis.

Ruth Haley Barton schreef bij dit boek geestelijke oefeningen en een studiegids, om leiding te geven aan individuen en groepen.

"Een juweeltje... Als je tijd hebt om maar één boek over geestelijke vorming te lezen, is dit een goede kandidaat."
- Christian Counseling Today

"Christelijke spiritualiteit is een levensreis, met God en jezelf en ten dienste van andere mensen. Eindelijk is dit prachtige boek beschikbaar voor alle Nederlandstalige christenen."
- Prof. dr. Patrick Nullens, pastor theologie en onderwijs VEZ

Robert Mulholland (1936-2015) was professor Nieuwe Testament aan het Asbury Theological Seminary en schrijver. In zijn lange academische carrière doceerde hij wereldwijd aan een groot aantal universiteiten en seminaries

Routekaart voor geestelijke vorming Mulholland, Robert
€ 22,50
voorraad onbekend
Kleuren van waarheid

Kleuren van de waarheid is een boeiende nieuwe christelijke roman in de succesvolle Carnton reeks door Tamera Alexander. Spanning genoeg in dit romantische verhaal uit de jaren net na de Amerikaanse Burgeroorlog.

Tennessee, 1866. Volgens de laatste brief die de Ierse immigrant Catriona O'Toole van haar tweelingbroer Ryan ontving, werd hij naar Franklin Tennessee gestuurd, waar hij als dienstplichtige Zuidelijke soldaat waarschijnlijk de bloedige Slag om Franklin doormaakte die de levens van duizenden soldaten kostte. Catriona laat hun Ierse vaderland achter op zoek naar hem, met niets ander s in haar bezit dan het geldbedrag dat Ryan naar de familie heeft gestuurd. Catriona, nu de enige verzorgster van haar zevenjarige zus Nora, hoopt de broers en zussen te herenigen - de enige overlevende leden van hun verwoeste familie.

Wade Cunningham is een voormalige federale soldaat die nu werkt voor de nieuw gevormde Amerikaanse geheime dienst en probeert in het naoorlogse zuiden valsemunterij aan het licht te brengen. Om hun geavanceerde onderneming te infiltreren, moet hij zich voordoen als een voormalige Zuidelijke in Franklin, een stad waar valse dollars vrij in omloop zijn. Wanneer Wade Catriona ontmoet, is hij onmiddellijk geïntrigeerd door haar en de kleine roodharige dame onder haar hoede, maar wat hij niet verwacht, is dat het geld dat Catriona bezit een van de meest overtuigende exemplaren van vals geld is dat hij ooit heeft gezien. Al heel snel is het voorwerp van Wade's genegenheid vervolgens ook de verdachte van een groot misdrijf waarvan verwacht wordt dat hij het zal vervolgen

De spanningen tussen voor- en tegenstanders van de slavernij zet ook de relatie tussen Catriona en Wade onder druk. Het wordt nog spannender als Catriona onder verdenking komt en Wade die verdenking moet onderzoeken.

Met veel historische details vertelt Alexander een meeslepend verhaal over waarheid, verraad en onwaarschijnlijke romantiek, dat tegelijk de vele schakeringen van Gods volmaakte verlossing laat zien.

"Met veel warmte en liefde toont Tamera ons hoop en geloof aan het werk te midden van het lijden."
- Lynn Austin

Tamera Alexander (1961) schreef een groot aantal romans die allemaal in het Nederlands vertaald zijn. Ze stond op de bestsellerslijst van USA Today en werd dit jaar opgenomen in de 'Hall of Fame' van de Christy Awards, de belangrijkste christelijke boekenprijs in Amerika.

Kleuren van waarheid Alexander, Tamera
€ 21,-
voorraad onbekend
Voordeelpakket: Namaakgoden/Ontmoetingen

Drie actuele en relevante boeken van Tim Keller nu voor een mooie prijs. De set bevat de boeken: Namaakgoden, Ontmoetingen met Jezus en de De onwillige profeet over Jona.

Drie boeken samen ingeseald als pakket voor een lage prijs. Een mooie aanbieding van drie boeken van Tim Keller met ruim 25 euro korting.

In De onwillige profeet past Tim Keller het bekende verhaal van de profeet Jona toe op onze christelijke roeping in een verdeelde samenleving.

In Ontmoetingen met Jezus zien we Gods levensveranderende kracht in de levens van mensen die Jezus mochten ontmoeten - en dat mogen wij allemaal.

Met Namaakgoden leverde Tim Keller zijn misschien wel meest ontdekkende boek af: over de afgoden in ons leven die de weg naar de ware God blokkeren.

Tim Keller (1950) was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal boeken. Er zijn in Nederland meer dan 180.000 exemplaren van zijn werk verkocht, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid (25.000 exemplaren) en De vrijgevige God (20.000 exemplaren).

Voordeelpakket: Namaakgoden/Ontmoetingen Keller, Tim
€ 25,-
voorraad onbekend
Paulus, een biografie

Van Tom (N.T.) Wright is er een nieuwe baanbrekende biografie over Paulus, apostel onder de heidenen, geliefd en verafschuwd. Een samenhangende en baanbrekende levensbeschrijving over de bij vele bekende persoon van de apostel Paulus, waarvan we echter heel veel ook nog niet wisten.

Slechts weinig geschriften uit oude wereld zijn even boeiend als de brieven van Paulus. Je kunt er niet omheen, je moet er iets van vinden. Of je het nu met Paulus eens bent of niet - of je hemzelf nu mag of niet - zijn brieven zijn en blijven persoonlijk en intens. Ze zijn ontroerend en uitdagend, elke zin voegt iets toe en ze vervelen nooit. Maar wie was Paulus zelf? Hoe kon hij zulke brieven schrijven? Hoe kon iemand van wie je nooit zou verwachten dat hij apostel zou worden de oude Griekse en Romeinse wereld zo diepgaand beïnvloeden, dat wij er tot op de dag van vandaag door beïnvloed worden - of we willen of niet? In deze nieuwe biografie gaat Wright op zoek naar de man achter de brieven.

Wie was Paulus, de grote apostel? Wat dreef hem? In deze magistrale biografie beantwoordt Tom Wright die vraag. Wie was deze man, die de volgelingen van Jezus eerst opjoeg en doodde en vervolgens één van hen werd - en die daarmee het gezicht van onze cultuur beslissend beïnvloedde? Paulus een ongetrouwde man, die naar Tom Wright meent wel verloofd is geweest.

Wright biedt een toegankelijke en diepgaande verkenning van het menselijke en intellectuele drama dat Paulus maakte tot wie hij was. Zo helpt hij ons om de geschriften, gedachten en ideeën van de apostel op een vernieuwende manier te begrijpen.

In het schitterende Paulus-portret op het omslag graaft Rembrandt diep in de ziel van Paulus. Tom Wrights biografie is er een even diepgaande als toegankelijk geschreven uitwerking van.

Was Paulus verloofd?
We weten veel van Paulus, maar veel weten we ook niet. Soms zijn dingen niet te bewijzen, maar wel aannemelijk te maken. Zo acht Wright het heel goed denkbaar dat Paulus bijna getrouwd is geweest, maar dat het huwelijk niet doorging toen hij in Tarsus met zijn ideeën over Jezus aankwam.

Ook over de vraag of Paulus nog in Spanje is geweest laat Wright zich voorzichtig positief uit. Evenals over zijn 'verborgen jaren' in Arabië, waarnaar verwezen wordt in Paulus' brief aan de Galaten.

Tom Wright: 'Voordat ik theoloog werd was ik classicus. Ik heb me intens verdiept in keizer Augustus, in filosofen als Seneca enzovoort, voordat ik Paulus leerde kennen. Het is overduidelijk dat Paulus op een lijn staat met Cicero en Seneca. Hij schreef minder dan zij, maar hij was minstens zo invloedrijk. Als we kijken naar de laatste 200 jaar van onze eigen geschiedenis, is Paulus te vergelijken met Thomas Jefferson, Karl Marx of Václav Havel, dat soort figuren. Grote denkers die de loop van de geschiedenis veranderden door hun denken, hun daden en door dat wat ze schreven.'

Tom Wright: 'Er zijn filosofen in de grote filosofische traditie die gewoon vreselijk droog zijn. Je wilt echt geen film maken over het leven van Immanuel Kant. Hij ging elke dag op hetzelfde tijdstip wandelen en ging daarna weer aan zijn bureau zitten en schreef de volgende pagina's waar je weinig van snapt. Paulus is totaal anders. Hij loopt voortdurend op straat, hij komt in de problemen, belandt in de gevangenis. Hij houdt van de mensen, en zij houden van hem, maar hij irriteert ze soms ook en dan moet hij het weer goedmaken.
Het is een diep, diep menselijk verhaal, maar tegelijkertijd denk ik dat we in onze cultuur nog steeds het gevoel hebben dat wat er in het begin van het christendom gebeurde, echt van wezenlijk belang is voor wie we in de Westerse wereld zijn.'

Een meeslepende, erudiete en leesbare biografie van de meest baanbrekende christelijke theoloog (Paulus) door een van de meest gevierde Paulusuitleggers, Tom Wright.
Miroslav Volf, hoogleraar theologie aan de Yale University

N.T. Wright neemt de meest controversiële en invloedrijke schrijver van de Schrift en doet iets opmerkelijks: hij vermenselijkt Paulus. Ik was verslaafd vanaf de eerste pagina.
Mike McHargue, auteur van Finding God in the Waves

Het meest aantrekkelijke kenmerk is de manier waarop Wright Paul schildert als een... driedimensionaal, veelzijdig, gecompliceerd mens. Hij beschrijft de gebeurtenissen alsof je er bij bent, alsof je het ziet en hoort gebeuren (en soms zelfs kunt ruiken, zoals in de leerlooierij in Tarsus). Paulus: Een biografie is een helder, provocerend, fantasierijk en vaak briljant boek.
The Gospel Coalition

Boeiend... een prachtige biografie een breed lezerspubliek waardig.
Church Times

N.T. (Tom) Wright (1948) is een vooraanstaande Britse nieuwtestamenticus. Hij is tevens voormalig bisschop van Durham in de Anglicaanse Kerk (2003-2010); in die periode was hij ook lid van het Britse Hogerhuis. Momenteel is hij hoogleraar aan de Universiteit van St. Andrews (Schotland).

RECENSIE TROUW 18-9-2019 met 5 STERREN

Paulus, een biografie Wright, Tom
€ 29,95
voorraad onbekend
Vrijgevige God

In het boek: de vrijgevige God, richt Tim Keller zich zowel op hen die op zoek zijn als op hen die al hun leven lang naar de kerk gaan en geen inleiding op het evangelie meer denken nodig te hebben. Keller behandelt de bekendste gelijkenis van Jezus, die van de verloren zoon uit Lucas 15. In die gelijkenis laat Jezus zien hoe groot Gods buitensporige genade is voor ongelovigen en gelovigen.

In zeven hoofdstukken beschrijft Keller hoe er twee soorten 'verloren' mensen zijn, niet één soort. De meeste mensen zien de verlorenheid van de jongste zoon, die zijn erfenis opeist en in een losbandig leven erdoor jaagt. Maar de oudste zoon in de gelijkenis is niet minder verloren.
'De definitie van zonde is voor bijna iedereen het schenden van een serie regels. Maar Jezus laat zien dat een man die bijna niets op zijn morele kerfstok heeft toch precies zo geestelijk verloren kan zijn als de meest lichtzinnige en immorele mens. Waarom? Omdat zonde niet alleen overtreding van regels is. Het is jezelf in plaats van God stellen als Verlosser, Heer en Rechter (zoals elk van beide zonen het gezag van de vader over zijn eigen leven probeerde uit te schakelen).'

'Voor sceptici schreef Keller In alle redelijkheid. Voor zondaars (wij allemaal!): de overvloedige genade van De vrijgevige God.' Mark Traphagen, WTS-books

Dit boek is een vertaling van "The prodigal God"

Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten. In CV Koers verschijnt elke maand een bijbelstudie van zijn hand.

'Keller komt naar voren als een C.S. Lewis voor de 21e eeuw, een verdediger van orthodox christendom.' (Newsweek)

Boeken van Keller:
In alle redelijkheid (2008, 8e druk 2010),
De vrijgevige God(2009, 4e druk 2010) en
Namaakgoden (1e en 2e druk 2010)
Ruim baan voor Gerechtigheid (2011)

Klik HIER voor de website van Tim Keller.

'Dit boek is bedoeld om de essentie van de christelijke boodschap, het evangelie te laten zien.'
Zo begint Kellers nieuwe boek De vrijgevige God.

Keller richt zich zowel op hen die op zoek zijn als op hen die al hun leven lang naar de kerk gaan en geen inleiding op het evangelie denken nodig te hebben. Keller behandelt de bekendste gelijkenis van Jezus, die van de verloren zoon uit Lucas 15. In die gelijkenis laat Jezus zien hoe groot Gods buitensporige genade is voor ongelovigen en gelovigen.

In zeven hoofdstukken beschrijft Keller hoe er twee soorten 'verloren' mensen zijn, niet één soort. De meeste mensen zien de verlorenheid van de jongste zoon, die zijn erfenis opeist en in een losbandig leven erdoor jaagt. Maar de oudste zoon in de gelijkenis is niet minder verloren.
'De definitie van zonde is voor bijna iedereen het schenden van een serie regels. Maar Jezus laat zien dat een man die bijna niets op zijn morele kerfstok heeft toch precies zo geestelijk verloren kan zijn als de meest lichtzinnige en immorele mens. Waarom? Omdat zonde niet alleen overtreding van regels is. Het is jezelf in plaats van God stellen als Verlosser, Heer en Rechter (zoals elk van beide zonen het gezag van de vader over zijn eigen leven probeerde uit te schakelen).'

'Voor skeptici schreef Keller In alle redelijkheid. Voor zondaars (wij allemaal!): de overvloedige genade van De vrijgevige God.' Mark Traphagen, WTS-books

Tim Keller (1950) groeide op in Pennsylvania. Hij was predikant in Hopewell, Virginia. Sinds 1989 is hij verbonden aan Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, New York. Newsweek noemde Keller 'de C.S. Lewis van de 21e eeuw'.

Vrijgevige God Keller
€ 13,50
voorraad onbekend
het Huwelijk, Gods wijsheid over gevende

In het boek: Het huwelijk beschrijft Tim Keller samen met zijn vrouw Kathy hoe de bijbelse relatie van man en vrouw er volgens de Bijbel uit zou moeten zien. De ondertitel is: Gods wijsheid over gevende liefde.

Het huwelijk is veel, maar het is allesbehalve zoetelijk. Het huwelijk is groots, maar zwaar. Het is een brandende vreugde en kracht, en toch is het ook bloed, zweet en tranen, vernederende nederlagen en uitputtende overwinningen. Ik ken geen enkel huwelijk ouder dan een paar weken dat kan worden omschreven als een sprookje. Het is daarom niet zo gek, dat Paulus spreekt over een mysterie dat groot is (Ef. 5). Van tijd tot tijd lijkt het huwelijk een onoplosbaar vraagstuk, een doolhof waarin je verdwaald bent. Toch is er geen relatie tussen menselijke wezens die groter of belangrijker is dan het huwelijk. Als de mens in het paradijs zijn vrouw ziet, barst hij uit in een gedicht: 'Eindelijk, een gelijke aan mij!'

Afgezien van onze relatie met God is het huwelijk de diepste levensvervulling. En daarom is net als het kennen van God zelf, het leren kennen en liefhebben van je man of vrouw moeilijk en pijnlijk, maar uiteindelijk zeer de moeite waard en wonderbaarlijk in al haar dimensies.'

tim kellerTim Keller (1950) is oprichter en leider van de sterk groeiende Redeemer Church in het centrum van New York. De kerk wordt wekelijks bezocht door zo'n vijfduizend mensen. Keller zoekt en vindt al meer dan twintig jaar manieren om mensen in een seculiere samenleving te bereiken met de Bijbelse boodschap van genade en verzoening. Hij is één van de invloedrijkste geestelijk leiders in de Verenigde Staten en daarbuiten. Zijn preken worden via internet door vele duizenden mensen over de hele wereld beluisterd. Keller groeide op in Pennsylvania. Hij studeerde aan de Bucknell University, Gordon-Conwell Theological Seminary en Westminster Theological Seminary. Naar eigen zeggen leerde hij het meest toen hij pastor was in Hopewell, Virginia. Zijn tweede kerk was de Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, die hij en zijn vrouw Kathy in 1989 hebben gesticht.

New York Magazine noemde Keller de meest succesvolle evangelist in de stad, doordat hij inziet dat de jonge generatie afgestudeerden en kunstenaars in grote mate verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen in de cultuur en dat het belangrijk is deze groep in hun eigen taal en sfeer tegemoet te treden.

Sentimentele verhalen over het huwelijk vind ik vermoeiend om aan te horen. Veel van wat ik hoorde bij bruiloften, in de kerk of op de zondagsschool is net zo oppervlakkig als een wenskaart.
- Tim Keller

Nu ook leverbaar Huwelijksdagboek van Tim en Kathy Keller. . Boeken van Tim Keller kunt u online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of kopen in één van de Ichthus winkels in Alphen aan den Rijn, den Haag, Leiden of Zoetermeer.

het Huwelijk, Gods wijsheid over gevende Keller, T.en Kathy Keller
€ 21,-
voorraad onbekend
Liturgie van het alledaagse

Liturgie van het Alledaagse is geschreven door Tish Warren en is door Christianity Today uitgeroepen tot het boek van het jaar 2018.

Op momenten die we over het hoofd zien en in dagelijkse routines kunnen we ons op verrassende manieren bewust worden van Gods aanwezigheid. Hoe omarmen we het heilige in het gewone en het gewone in het heilige?

Ingekaderd in de beschrijving van een gewone dag, verkent dit boek het dagelijks leven door de lens van liturgie, kleine praktijken en gewoonten die ons vormen. Elk hoofdstuk kijkt naar iets - haar bed opmaken, haar tanden poetsen, haar sleutels kwijtraken - wat de schrijfster elke dag doet. Op basis van de diversiteit van haar leven als Anglicaanse priester, vriend, echtgenote en moeder, ontwikkelt Tish Warren een praktische theologie van het alledaagse. Elke activiteit is verbonden met een spirituele oefening en een aspect van de zondagse kerkdienst.

Kom en ontdek de heiligheid in elke dag van je leven!

Met een Woord vooraf van Janneke Burger-Niemeijer, hoofdredacteur van Jente. Zij schrijft daar onder andere in:

Wat me misschien wel het meest ontroerde aan dit boek was de eerlijkheid. Bij Tish Warren proef ik een eerlijkheid die dichtbij komt. Als ze beschrijft hoe ze haar sleutels kwijtraakt en hoe ze in de geep van angst komt, zie ik wat ik in de kantlijn heb geschreven. "Dit heb ik nodig: Schrijvers die eerlijk zijn over zichzelf, het leven en God. En-toch boeken. "Het en-toch van God, van Zijn nabijheid,v an Zijn liefde. ""

Tish Harrison is priester in de Anglicaanse Kerk in Noord-Amerika. Zij is verbonden aan de Church of the Ascension in Pittsburg, Pennsylvaina. Ze schrijft regelmatig voor tijdschriften en websites. Zij en haar man Jonathan hebben twee jonge dochters.

Liturgie van het alledaagse Warren, Tish
€ 19,95
voorraad onbekend