Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Nieuwe Uitgaven Royal Jongbloed Zomer 2020

Gedurende de zomer van 2020 worden van uitgeverij Royal Jongbloed, waaronder Arkmedia, Kinderboekenuitgeverij Columbus, Uitgeverij Groen, Sestra en Willibrord vallen, weer veel nieuwe titels verwacht.

U kunt deze nu reeds reserveren bij Ichthusboekhandel. Ze worden uitgeleverd direct na verschijnen.

47 artikelen
pagina 1 van 5
Liefdevol gemeente blijven

Bijbelstudies over liefdevol gemeente blijven Pieter Lalleman, nu in de Kringserie van uit de drie brieven van Johannes.

Pieter J. Lalleman schreef tien bijbelstudies over de drie Johannesbrieven en de Judasbrief. Deze brieven laten zien hoe je in een gemeente ondanks de verschillende achtergronden en visies van de leden, liefdevol met elkaar kunt omgaan.

Daarbij komen aspecten aan de orde als: is Gods liefde in de gemeente te zien? Volg je God met zuivere motieven? Hoe ga je om met mensen die onrust of spanning in de gemeente brengen? Hoe zorg je ervoor dat je bij meningsverschillen de christelijke waarden en God onderwijs voor ogen blijft houden?

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Pieter J. Lalleman is baptistenpredikant en docent bijbelse vakken aan Spurgeon's College in Londen

Liefdevol gemeente blijven Lalleman, Pieter
€ 9,99
voorraad onbekend
Jezus beter leren kennen

Bijbelstudies bij het Johannesevangelie door ds. Martin van Veelen in de Kringserie waarin centraal staat hoe wij Jezus beter kunnen leren kennen.

Jezus heeft veel wonderen gedaan toen Hij op aarde was. Van al die wonderen heeft de evangelist Johannes er zeven uitgekozen. De zeven tekenen waarover Johannes vertelt, laten heel duidelijk zien wie Jezus is. Elk teken wijst naar Hemzelf. Hij is het Woord dat mens geworden
is. Hij is de eniggeboren Zoon van God. Hij is het Paaslam geworden om de schuld van
Gods volk te verzoenen.

Een teken wijst ook vooruit, er komt nog meer: de opstanding van Jezus, de opstanding van de zijnen en het eeuwige leven tot Gods lof.

Acht bijbelstudies om Jezus beter te leren kennen.

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Ds. Martin van Veelen studeerde theologie aan de Theologische Universiteit in Kampen. Eerst werkte hij als docent, daarna werd hij gemeentepredikant in achtereenvolgens Dokkum, Delft en Duiven/Velp.

Jezus beter leren kennen Veelen, Ds. Martin van
€ 9,99
voorraad onbekend
Wie ben ik in Christus

In de kringserie nu een deel over: Wie ben ik in Christus,, Bijbelstudies over onze identiteit als christen geschreven door Gert Mink.

We noemen onszelf christen, maar wat is een christen eigenlijk? Wie zijn wij in Christus? Gert Mink schreef negen bijbelstudies waarin de volgende aspecten van onze christelijke identiteit aan
bod komen: discipel, kind van God, nieuwe schepping, schaap, medeburger van de heiligen, priester, vreemdeling, tempel van de Geest en vijand van de duivel.

Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Ds. Gert Mink is predikant in de Protestantse Kerk in Nederland. Sinds 2017 is hij verbonden aan de Hervormde Gemeente van Sliedrecht.

Wie ben ik in Christus Mink, ds. Gert
€ 9,99
voorraad onbekend
2 Timotheus

Beth Moore nu met een nieuwe studie over 2 Timotheus met als thema, schatten aan ons toevertrouwd.

De bijbelstudies van Beth Moore zijn een prachtige combinatie van zelf thuis de Bijbel bestuderen en daarnaast met je groep onderwijs van Beth Moore volgen via video's. Deze studie behandelt 2 Timoteüs. Beth Moore moedigt je aan om, net als Timotheüs, je geloof uit te dragen. God heeft ons het Evangelie toevertrouwd, en nu mogen wij die waardevolle schat met de wereld delen.
Het werkboek 2 Timoteüs biedt een studie voor 6 weken.

De handleiding helpt de leider van de groep om het gesprek te leiden en om de studies te organiseren. Ook bevat deze de toegangscode tot de online bijbelstudies.

2 Timotheus Moore, Beth
€ 26,-
voorraad onbekend
Jan, Globetrotter met een missie

Het boek Jan, Globetrotter met een missie verschijnt ter gelegenheid van het feit dat Jan van den Bosch 70 jaar hoopt te worden. Een boek vol verhalen, herinneringen, dankbaarheid en verwondering. Het vertelt het verhaal van een streng gereformeerde jongen naar een ondernemer met een wereldwijd netwerk.

In dit boek vindt u een persoonlijk en biografisch portret over de televisieman, ondernemer en missionair Jan van den Bosch en krijgen we een inkijk in zijn bewogen leven. Vaak wordt het beeld van Jan gekleurd door zijn succesvol ondernemerschap en zien we alleen de buitenkant van deze gastvrije netwerker en enthousiaste televisiepersoonlijkheid.

Dit boek gaat dieper en vertelt het verhaal van een kwetsbare man die wordt gedreven door een dieper verlangen, dat teruggaat op een leven in een streng gereformeerd gezin. Als geen ander weet interviewer Jeannette Coppoolse de ziel te raken. Naast het biografische verhaal bevat het boek talrijke foto's uit het leven van Jan van den Bosch en delen ca. 40 vrienden en/of bekenden van Jan uit binnen- en buitenland een persoonlijke herinnering, zoals

* Jan-Peter Balkenende,
* Henk Binnendijk,
* NickVujicic,
* Carola Schouten,
* Willibrord Frequin,
* FrancaTreur,
* Dwight Dissels,
* Elly & Rikkert Zuiderveld,
* Elbert Smelt,
* Kees van der Staaij en
* vele anderen.

Jan, Globetrotter met een missie Coppoolse, Jeannette (red.)
€ 24,90
voorraad onbekend
Bijbel schoolbijbel + psalmen en 12 geza

Een schoolbijbel in de Statenvertaling met de bekende Psalmen van 1773 nu in een fraaie vormgeving en bedoeld voor een lange levensduur.

'Deze schoolbijbel heeft een mooie stevige, slijtvaste, diepblauwe omslag voor veelvuldig gebruik op school en een goed leesbare bijbeltekst. Op deze manier blijft de Statenvertaling ook voor een nieuwe generatie zijn waarde en betekenis houden.'

Kenmerken:
* Statenvertaling
* Psalmen + 12 Gezangen
* Goede leesbaarheid door loodzetsel
- Ritmische zetting
- Blauw
- Kleursnee
- Schoolbijbel editie

Ichthusboekhandel is de schoolbijbel leverancier in de regio.

Bijbel schoolbijbel + psalmen en 12 geza
€ 20,99
voorraad onbekend
Bijbel met verwijsteksten (uitgeschreven

De Bijbel in de Herziene Statenvertaling is er nu ook met uitgeschreven verwijsteksten. Deze Bijbel bevat honderden verwijzingen. In het Oude Testament worden teksten uit het Nieuwe Testament aangehaald om de impact te laten zien van de vervulling van deze oudtestamentische teksten. En in het Nieuwe Testament worden teksten uit het Oude Testament geciteerd, zodat de lezer bij de beschreven gebeurtenissen de achtergrond ervan ontdekt in oudtestamentische beloften en profetieën.

Deze Bijbel helpt de bijbellezer om op een eenvoudige manier meer zicht te krijgen op de samenhang van de Bijbel. In de Bijbel met verwijsteksten worden een heel aantal van deze tekstplaatsen concreet uitgeschreven bij het betreffende vers.

INKIJKEXEMPLAAR VERWIJSBIJBEL HSV

In totaal bevat deze Bijbel zo'n 1800 verwijsteksten tussen beide testamenten en de verschillende Bijbelboeken. Op deze manier wordt de eenheid en samenhang tussen het Oude en Nieuwe Testament en die van de verschillende Bijbelboeken versterkt.

De Bijbel met verwijsteksten is uitgevoerd in een stoffen omslag.

In deze bijbel is ook ruimte voor het maken van aantekeningen.

Formaat 15,5 x 23.0 cm en bevat ca 1.800 pagina.

Bijbel met verwijsteksten (uitgeschreven HSV
€ 69,95
voorraad onbekend
Zorg voor de aarde

Zorg voor de aarde is een opmerkelijk boek door pinkstervoorganger Peter Halldorf uit Zweden waarin hij onderzoek doet naar de ecologische uitdagingen waar wij voor staan en wat de Schrift daar over zegt.

Klimaatonderzoekers zijn profeten die vanuit hun eigen expertise spreken. Welke conclusies trekken christenen in een uiterst urgente situatie zoals die nu dreigt? Dit boek gaat niet primair over de klimaatproblemen. Het helpt ons vooral aan een diepgaande visie op Gods bedoelingen met onze wereld. De grote christelijke traditie biedt hiervoor verrassend nieuwe bronnen.

Een rode draad door het boek is de spanning tussen de bijbelse uitspraken: 'hemel en aarde zullen vergaan' en 'we verwachten naar zijn belofte een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar gerechtigheid woont'.

Halldorf zoekt antwoord op de vraag welke weerstand in de menselijke natuur ons tegenhoudt de aarde te beschermen. Met een goed gefundeerde ecologische en theologische visie wijst dit boek ons de weg naar een geestelijk kompas en naar weg van hoop.

De Zweedse geestelijke en auteur Peter Halldorf stamt uit een geslacht van Pinkstervoorgangers, maar zijn invloed strekt zich uit naar de volle breedte van de kerk. Hij heeft een grote belangstelling voor de vroege kerk en de spiritualiteit van de woestijnvaders. Hij is koninklijk onderscheiden voor zijn werk voor de oecumene

Zorg voor de aarde Halldorf, Peter
€ 15,99
voorraad onbekend
Jezus echt leren kennen

Jezus echt leren kennen van Max Lucado is een bijzondere kennismaking met de mens Jezus Christus, de zoon van God, die onze geschiedenis veranderde. Dat deed Hij door bij ons te komen te wonen en herstel met de Vader te bewerkstelligen.

Max Lucado brengt met sprekende, alledaagse verhalen het leven en de bijzondere eigenschappen van Jezus naar voren: Jezus als Immanuel, Vriend, Leraar, Wonderdoener, Lam van God en Koning die komt.

Hier door leer je de persoon waar het christelijk geloof om draait, beter kennen en word je uitgenodigd om je persoonlijke relatie met Hem te verdiepen. Dit boek bevat de kern van wat Lucado door de tijd heen leerde over Jezus.

Achterin staan voor elk hoofdstuk enkele vragen waarover de lezer zelf of met anderen kan nadenken.

Max Lucado is voorganger van Oak Hills Church in Texas. Hij is internationaal bestsellerauteur. Van veel van zijn boeken zijn al meer dan een miljoen exemplaren verkocht.

Jezus echt leren kennen Lucado, Max
€ 20,-
voorraad onbekend
Diamanten in het stof, dagteksten

Diamanten in het stof is een bijbels dagboek van Joni Eareckson Tada, een vrouw die ondanks haar handicap al talloze mensen heeft weten te bemoedigen en op Christus gewezen.

Met meer dan 200.000 verkochte exemplaren is Diamonds in the Dust een favoriet onder de dagboeken geworden. Joni toont ons kostbare juwelen van bijbelse waarheid die verspreid liggen op de stoffige weg van het leven.

Deze 366 meditaties werden geschreven vanuit het perspectief van een vrouw die het leven in een rolstoel leeft, over het lijden en tegelijk de hoop, vol van de wijsheid van de Bijbel. Kijk naar je voeten, schrijft Joni. Het pad schittert. God heeft ook diamanten in het stof van jouw weg geplaatst!

Voor elke dag van het jaar is er een korte meditatie over een bijbelvers, een gebed en een gedachte om bij stil te staan.

“Dwars door haar pijn en lijden is Joni een wegwijzer naar wat komen gaat. Een tijd waarin verdriet en lijden niet meer zullen bestaan. Op een onnavolgbare manier weet Joni dat te verwoorden. Ik ben meer dan blij met de uitgave van dit boek. Dat het de lezer mag troosten en laten zien, in welke omstandigheid, ik ben Gods geliefde kind. Een diamant… en niet verdwenen
onder het stof.”

- Jan van den Bosch (TV presentator en bestuurslid Joni and Friends

Joni Eareckson Tada is auteur, spreekster en voorzitter van JAF Ministries, een christelijke non-profit organisatie die zich inzet voor hulp aan mensen met een handicap.

Diamanten in het stof, dagteksten Eareckson, Joni
€ 22,90
voorraad onbekend