Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Tim Keller

Boeken van Tim Keller online bestellen? Ga naar Ichthusboekhandel.nl

Tim Keller( 1950) is een wereldwijd bekend bestseller auteur van veel christelijke apologetische boeken en bijbelstudiemateriaal. Hij was oprichter en leider van de sterk groeiende Redeemer Church in het centrum van New York. De kerk wordt wekelijks bezocht door zo'n vijfduizend mensen. Een kerk die werkt op het snijvlak van de wereld en de gemeente van Christus.

Tim Keller zoekt en vindt al meer dan dertig jaar manieren om mensen in een seculiere samenleving te bereiken met de Bijbelse boodschap van genade en verzoening.

Timothy Keller is één van de invloedrijkste geestelijk leiders in de Verenigde Staten en daarbuiten. Zijn preken worden via internet door vele duizenden mensen over de hele wereld beluisterd. Wereldwijd worden zijn boeken in veel talen verkocht en is er veel aandacht voor zijn visie op kerkplanting of gemeentestichting. Tim Keller wordt gezien als neo-calvinist en is een orthodox theoloog. Hij onderschrijft de belijdenis van Westminster en maakt deel uit van de Gospel Coalition in de USA.

Tim Keller groeide op in Pennsylvania. Hij studeerde aan de Bucknell University, Gordon-Conwell Theological Seminary en Westminster Theological Seminary. Naar eigen zeggen leerde hij het meest toen hij pastor was in Hopewell, Virginia. Zijn tweede kerk was de Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, die hij en zijn vrouw Kathy in 1989 hebben gesticht.

New York Magazine noemt Keller de meest succesvolle evangelist in de stad, doordat hij inziet dat de jonge generatie afgestudeerden en kunstenaars in grote mate verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen in de cultuur. Hij beschouwd het als belangrijk om deze groep in hun eigen taal en sfeer tegemoet te treden. Newsweek noemde naar aanleiding van de verschijning van In alle redelijkheid Tim Keller: 'een C.S. Lewis van de 21e eeuw'.

NB: Van de boeken van Tim Keller zijn (nog) geen eboek-uitvoeringen beschikbaar! Ze zijn wel als fysiek boek volop online verkrijgbaar bij Ichthusboekhandel.nl en in de winkels

Hieronder treft u een compleet overzicht aan van de boeken van Tim Keller die u online kunt bestellen in de webshop van Ichthusboekhandel.nl of kopen bij de Ichthus winkels in Alphen aan den Rijn, Den Haag, Leiden of Zoetermeer.

35 artikelen
pagina 1 van 4
Een aantrekkelijk evangelie

Een aantrekkelijk Evangelie van bestseller auteur Tim Keller is een boek dat ons leert om echt intensief na te denken over de rol van de kerk in ons land. Het bevat een glasheldere visie in kort bestek over hoe de kerk kan komen tot een nieuwe ontmoeting met de westerse cultuur.

Het christendom neemt in het Westen af. Kerken in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa sluiten hun deuren in een versneld tempo. Hoe moet de kerk reageren?

In dit korte maar veelomvattende manifest betoogt Tim Keller, voorganger in New York en bestsellerauteur, dat deze achteruitgang ons ertoe zou moeten aanzetten om de missie van de kerk van de grond af te heroverwegen. Met de vroege kerk als gids moeten we als kerken en individuele christenen goed naar onszelf, onze cultuur én naar de Schrift kijken om te komen tot een nieuwe ontmoeting met de westerse cultuur, waarin het evangelie weer aantrekkelijk en geloofwaardig wordt voor een nieuwe generatie.

"Een ijzersterk geschreven compact boek. Een uitgebalanceerde combinatie van spiritualiteit en strategie. Een betoog waarin Keller beter dan ooit uitlegt dat christenen niet bij zichzelf moeten beginnen, maar bij de cultuur waarvan zij onderdeel zijn - een cultuur die sceptisch staat tegenover antwoorden, maar die gevoelig is voor goede vragen."
- Tim Vreugdenhil

NB: In een uitgebreid nawoord bespreken de Amsterdamse kerkpioniers Tim Vreugdenhil en Jurjen ten Brinke hoe de ideeën van Keller in de Nederlandse situatie tot bloei kunnen komen. Ze doen dat in de vorm van een wederzijds interview.

Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City.

Het nieuwste boek van Tim Keller, een aantrekkelijk Evangelie, kunt u online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of reserveren bij één van de Ichthuswinkels in ALphen ana den Rijn, den Haag, Leiden of Zoetermeer.

Een aantrekkelijk evangelie Keller, Tim
€ 9,95
voorraad onbekend
Vrijgevige God

In het boek: de vrijgevige God, richt Tim Keller zich zowel op hen die op zoek zijn als op hen die al hun leven lang naar de kerk gaan en geen inleiding op het evangelie meer denken nodig te hebben. Keller behandelt de bekendste gelijkenis van Jezus, die van de verloren zoon uit Lucas 15. In die gelijkenis laat Jezus zien hoe groot Gods buitensporige genade is voor ongelovigen en gelovigen.

In zeven hoofdstukken beschrijft Keller hoe er twee soorten 'verloren' mensen zijn, niet één soort. De meeste mensen zien de verlorenheid van de jongste zoon, die zijn erfenis opeist en in een losbandig leven erdoor jaagt. Maar de oudste zoon in de gelijkenis is niet minder verloren.
'De definitie van zonde is voor bijna iedereen het schenden van een serie regels. Maar Jezus laat zien dat een man die bijna niets op zijn morele kerfstok heeft toch precies zo geestelijk verloren kan zijn als de meest lichtzinnige en immorele mens. Waarom? Omdat zonde niet alleen overtreding van regels is. Het is jezelf in plaats van God stellen als Verlosser, Heer en Rechter (zoals elk van beide zonen het gezag van de vader over zijn eigen leven probeerde uit te schakelen).'

'Voor sceptici schreef Keller In alle redelijkheid. Voor zondaars (wij allemaal!): de overvloedige genade van De vrijgevige God.' Mark Traphagen, WTS-books

Dit boek is een vertaling van "The prodigal God"

Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten. In CV Koers verschijnt elke maand een bijbelstudie van zijn hand.

'Keller komt naar voren als een C.S. Lewis voor de 21e eeuw, een verdediger van orthodox christendom.' (Newsweek)

Boeken van Keller:
In alle redelijkheid (2008, 8e druk 2010),
De vrijgevige God(2009, 4e druk 2010) en
Namaakgoden (1e en 2e druk 2010)
Ruim baan voor Gerechtigheid (2011)

Klik HIER voor de website van Tim Keller.

'Dit boek is bedoeld om de essentie van de christelijke boodschap, het evangelie te laten zien.'
Zo begint Kellers nieuwe boek De vrijgevige God.

Keller richt zich zowel op hen die op zoek zijn als op hen die al hun leven lang naar de kerk gaan en geen inleiding op het evangelie denken nodig te hebben. Keller behandelt de bekendste gelijkenis van Jezus, die van de verloren zoon uit Lucas 15. In die gelijkenis laat Jezus zien hoe groot Gods buitensporige genade is voor ongelovigen en gelovigen.

In zeven hoofdstukken beschrijft Keller hoe er twee soorten 'verloren' mensen zijn, niet één soort. De meeste mensen zien de verlorenheid van de jongste zoon, die zijn erfenis opeist en in een losbandig leven erdoor jaagt. Maar de oudste zoon in de gelijkenis is niet minder verloren.
'De definitie van zonde is voor bijna iedereen het schenden van een serie regels. Maar Jezus laat zien dat een man die bijna niets op zijn morele kerfstok heeft toch precies zo geestelijk verloren kan zijn als de meest lichtzinnige en immorele mens. Waarom? Omdat zonde niet alleen overtreding van regels is. Het is jezelf in plaats van God stellen als Verlosser, Heer en Rechter (zoals elk van beide zonen het gezag van de vader over zijn eigen leven probeerde uit te schakelen).'

'Voor skeptici schreef Keller In alle redelijkheid. Voor zondaars (wij allemaal!): de overvloedige genade van De vrijgevige God.' Mark Traphagen, WTS-books

Tim Keller (1950) groeide op in Pennsylvania. Hij was predikant in Hopewell, Virginia. Sinds 1989 is hij verbonden aan Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, New York. Newsweek noemde Keller 'de C.S. Lewis van de 21e eeuw'.

Vrijgevige God Keller
€ 13,50
voorraad onbekend
Bij je volle verstand

Bij je volle verstand van Tim Keller is een uitnodiging voor sceptici om na te denken over geloof en christendom. Het is een onmisbaar vervolg na zijn klassieker in alle redelijkheid.

Een nieuw boek van Tim Keller zet je altijd weer aan het denken. Hij nodigt mensen die sceptisch staan tegenover geloof en religie uit om het geloof in de God van het Christendom serieus te overwegen. Stel nou eens dat het christelijke geloof de ultieme bron blijkt te zijn van antwoorden op vragen over voldoening, persoonlijke vrijheid, rechtvaardigheid en hoop?

Bij je volle verstand is geschreven voor de zoeker die maar niet kan kiezen en voor de seculiere scepticus. Het boek werpt licht op de onmiskenbare waarde en het grote belang van het christendom, dat meer dan ooit relevant is.

In een vloed van bestsellers geschreven door sceptici en atheïsten.... blijft Tim Keller overeind als een effectief contrapunt en een verdediger van het geloof.
The Washington Post

Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York, waar tegenwoordig op zondag meer dan vijfduizend mensen samenkomen. Hij stond ook aan de wieg van het City to City programma van Redeemer, dat kerkleiders opleidt die wereldwijd inmiddels meer dan driehonderd nieuwe kerken hebben gesticht. Eerder verschenen van hem een groot aantal boeken, waaronder bestsellers zoals in alle redelijkheid, de vrijgevige God en het Huwelijk.

Bij je volle verstand Keller, Tim
€ 22,50
voorraad onbekend
In alle redelijkheid / druk 7

Het apologtische boek "In alle redelijkheid" van Tim Keller is zijn eerste boek in het Nederlands. Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden van de meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar The Redeemer in New York, de kerk waar hij werkte. En in dit boek, In alle redelijkheid, bespreekt hij ze één voor één en laat zien welke antwoorden vanuit de Bijbel redelijk en logisch zijn.

Het boek In Alle redelijkheid gaat in op apologetische vragen zoals:

* Waarom is er lijden in de wereld?
* Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen?
* Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben?
* Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd?

Dit zijn eerlijke en tegelijkertijd essentiële vragen waar orthodoxe gelovigen vandaag de dag (ook) mee worstelen om dit uitgelegd te krijgen aan zichzelf, hun kinderen en hun omgeving..

In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en zelfs popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven.

'Het is een knap geschreven boek dat indruk maakt. Het zou een grote rol kunnen spelen in de wijdvertakte Bijbelstudie-, kleine groepen- en andere-kringencultuur van dit moment. Maar ook daarbuiten: in persoonlijke studie bijvoorbeeld, in het onderwijs en voor groepen van iets oudere kerkelijke catechisanten.'
- Peter Bergwerff in het Nederlands Dagblad

Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten. In CV Koers verschijnt elke maand een bijbelstudie van zijn hand.

'Keller komt naar voren als een C.S. Lewis voor de 21e eeuw, een verdediger van orthodox christendom.' (Newsweek)

Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels?

In alle redelijkheid / druk 7 Keller, T.
€ 21,-
voorraad onbekend
het Huwelijk, Gods wijsheid over gevende

In het boek: Het huwelijk beschrijft Tim Keller samen met zijn vrouw Kathy hoe de bijbelse relatie van man en vrouw er volgens de Bijbel uit zou moeten zien. De ondertitel is: Gods wijsheid over gevende liefde.

Het huwelijk is veel, maar het is allesbehalve zoetelijk. Het huwelijk is groots, maar zwaar. Het is een brandende vreugde en kracht, en toch is het ook bloed, zweet en tranen, vernederende nederlagen en uitputtende overwinningen. Ik ken geen enkel huwelijk ouder dan een paar weken dat kan worden omschreven als een sprookje. Het is daarom niet zo gek, dat Paulus spreekt over een mysterie dat groot is (Ef. 5). Van tijd tot tijd lijkt het huwelijk een onoplosbaar vraagstuk, een doolhof waarin je verdwaald bent. Toch is er geen relatie tussen menselijke wezens die groter of belangrijker is dan het huwelijk. Als de mens in het paradijs zijn vrouw ziet, barst hij uit in een gedicht: 'Eindelijk, een gelijke aan mij!'

Afgezien van onze relatie met God is het huwelijk de diepste levensvervulling. En daarom is net als het kennen van God zelf, het leren kennen en liefhebben van je man of vrouw moeilijk en pijnlijk, maar uiteindelijk zeer de moeite waard en wonderbaarlijk in al haar dimensies.'

tim kellerTim Keller (1950) is oprichter en leider van de sterk groeiende Redeemer Church in het centrum van New York. De kerk wordt wekelijks bezocht door zo'n vijfduizend mensen. Keller zoekt en vindt al meer dan twintig jaar manieren om mensen in een seculiere samenleving te bereiken met de Bijbelse boodschap van genade en verzoening. Hij is één van de invloedrijkste geestelijk leiders in de Verenigde Staten en daarbuiten. Zijn preken worden via internet door vele duizenden mensen over de hele wereld beluisterd. Keller groeide op in Pennsylvania. Hij studeerde aan de Bucknell University, Gordon-Conwell Theological Seminary en Westminster Theological Seminary. Naar eigen zeggen leerde hij het meest toen hij pastor was in Hopewell, Virginia. Zijn tweede kerk was de Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, die hij en zijn vrouw Kathy in 1989 hebben gesticht.

New York Magazine noemde Keller de meest succesvolle evangelist in de stad, doordat hij inziet dat de jonge generatie afgestudeerden en kunstenaars in grote mate verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen in de cultuur en dat het belangrijk is deze groep in hun eigen taal en sfeer tegemoet te treden.

Sentimentele verhalen over het huwelijk vind ik vermoeiend om aan te horen. Veel van wat ik hoorde bij bruiloften, in de kerk of op de zondagsschool is net zo oppervlakkig als een wenskaart.
- Tim Keller

Nu ook leverbaar Huwelijksdagboek van Tim en Kathy Keller. . Boeken van Tim Keller kunt u online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of kopen in één van de Ichthus winkels in Alphen aan den Rijn, den Haag, Leiden of Zoetermeer.

het Huwelijk, Gods wijsheid over gevende Keller, T.en Kathy Keller
€ 21,-
voorraad onbekend
Werken met Centrum-Kerk

Werken met Centrum-Kerk van de bekende auteur Tim Keller is een boek over missionair leven en kerkzijn vanuit het hart van het evangelie. Het is een verkorte en toegankelijke versie van het grotere standaardwerk Centrum-Kerk en wordt gebruikt voor cursussen over dit thema en gespreksgroepen.

Wat komt er allemaal bij kijken als kerken niet-gelovigen in hun omgeving willen bereiken? Met het oog op deze vraag ontwikkelde Weetwatjegelooft.nl in overleg met diverse kerken een 31-delige videocursus aan de hand van Tim Kellers belangrijke boek Centrum-Kerk.

De uitgave Werken met Centrum-Kerk vormt het boek bij de cursus. Het bevat een uitvoerige samenvatting van de hand van William den Boer, handleidingen, verwerkingsvragen en reflecties door deskundigen uit verschillende kerken. Voor mensen die het grote boek Centrum-Kerk te overweldigend vinden, is dit de ideale toegang tot het belangrijke missionaire denkwerk van Tim Keller. Daarnaast zal het dienen als snelle toegang tot de kern van Kellers visie en als cursusboek voor gemeenten en groepen die daadwerkelijk met Centrum-Kerk aan de slag willen.

Tim Keller (1950) was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid en De vrijgevige God.

William den Boer (1977) is projectmanager Weetwatjegelooft.nl en Permanente Educatie Predikanten (PEP) aan de Theologische Universiteit Kampen en postdoc-onderzoeker bij het Centre for Dutch Reformation Studies. Tevens is hij voorzitter van de Nederlandse afdeling van The Gospel Coalition, opgericht door Don Carson en Tim Keller.

Werken met Centrum-Kerk Keller, Tim
€ 9,95
voorraad onbekend
Aan gods hand door pijn en lijden

Aan Gods hand door pijn en lijden is geschreven door Tim Keller. Het probleem van het lijden is van alle tijden. En voor degenen die er zelf onder gebukt gaan kan het de grootste hindernis zijn om in een goede en liefhebbende God te geloven. Als er zo'n God bestaat, waarom is er dan zoveel leed in de wereld. En als het in ons eigen leven moeilijker wordt, hoe gaan we hier dan mee om.

Tim Keller komt daarom niet met simplistische antwoorden, maar geeft in dit theologische en tegelijk heel praktische boek op bewogen wijze leiding, bemoediging en inspiratie.

Aan Gods hand door pijn en lijden bevat een grote hoeveelheid materiaal voor iedereen die een ander of zichzelf wil troosten en helpen in een tijd van lijden en strijd.

Zoals altijd schrijft Keller glashelder, en tegelijkertijd weet hij je mee te nemen in zijn betoog. Hij bekijkt hoe er in deze wereld tegen het lijden aangekeken is en wordt, beschrijft hoe mensen er mee omgaan en gaat hij tenslotte in op de vraag hoe we door alles heen met God kunnen wandelen.

Door het hele boek heen laat hij mensen aan het woord over hun eigen levensverhaal. Het boek wordt daarmee voor velen herkenbaar.

"een wijs en troostvol boek voor mensen die pijn lijden"

Er zijn van Tim Keller inmiddels 7 boeken van zijn hand verschenen, waaronder het al 10 drukken tellende In alle redelijkheid. Binnen Ichthusboekhandel zijn in alle winkels zijn boeken vrijwel altijd goed voorradig.

tim kellerTim Keller (1950) is oprichter en leider van de sterk groeiende Redeemer Church in het centrum van New York. De kerk wordt wekelijks bezocht door zo'n vijf-duizend mensen.

Keller zoekt en vindt al meer dan twintig jaar manieren om mensen in een seculiere samenleving te bereiken met de Bijbelse boodschap van genade en verzoening.

Hij is één van de invloedrijkste geestelijk leiders in de Verenigde Staten en daarbuiten. Zijn preken worden via internet door vele duizenden mensen over de hele wereld beluisterd.

Keller groeide op in Pennsylvania. Hij studeerde aan de Bucknell University, Gordon-Conwell Theological Seminary en Westminster Theological Seminary.
Naar eigen zeggen leerde hij het meest toen hij pastor was in Hopewell, Virginia. Zijn tweede kerk was de Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, die hij en zijn vrouw Kathy in 1989 hebben gesticht.

New York Magazine noemde Keller de meest succesvolle evangelist in de stad, doordat hij inziet dat de jonge generatie afgestudeerden en kunstenaars in grote mate verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen in de cultuur en dat het belangrijk is deze groep in hun eigen taal en sfeer tegemoet te treden.

Newsweek schreef naar aanleiding van de verschijning van In alle redelijkheid over Tim Keller als 'een C.S. Lewis van de 21e eeuw'.

Aan gods hand door pijn en lijden Keller, Tim
€ 22,50
voorraad onbekend
Bidden

Een meer persoonlijk boek van Tim Keller: Bidden, vertrouwelijke omgang met de ontzagwekkende God. Hoewel het zo belangrijk is, weten veel mensen niet goed hoe te bidden. In zijn inmiddels bekende heldere en aansprekende stijl en aanpak schreef Keller een boek boordevol Bijbelse wijsheid en praktische adviezen.

Uit hoofdstuk 1:
"Bidden is de enige weg waarlangs je tot echte zelfkennis komt. Het is ook de belangrijkste weg waarlangs we diepgaande verandering ervaren – het aanbrengen van een andere ordening in de dingen die we liefhebben. Door middel van gebed geeft God ons ontzettend veel van de onvoorstelbare dingen die hij voor ons in petto heeft. Ja echt, bidden maakt het veilig voor God om ons veel van de dingen te geven waar we het meest naar verlangen. Het is de manier waarop we God kennen, de manier waarop we God eindelijk als God behandelen. Gebed is gewoon de sleutel tot alles wat we moeten doen en moeten zijn in dit leven. We moeten echt leren bidden. We moeten wel."

Inhoudsopgave:

Inleiding - Waarom een boek over bidden?
Deel een - Verlangen naar gebed

1. De noodzaak van gebed
2. Hoe geweldig gebed is

Deel twee - Het gebed begrijpen
3. Wat is bidden?
4. Met God in gesprek
5. God ontmoeten

Deel drie - Leren bidden
6. Brieven over bidden
7. Regels voor het bidden
8. Het gebed aller gebeden
9. De toetsstenen voor het gebed

Deel vier: Gebedsleven verdiepen
10. Als gesprek: mediteren over zijn Woord
11. Als ontmoeting: zijn aangezicht zoeken

Deel vijf - Bidden in de praktijk
12. Ontzag: zijn grootheid prijzen
13. Intimiteit: zijn genade ontdekken
14: Strijd: hem om hulp vragen
15. De praktijk: dagelijks gebed

Bijlage - een paar andere schema's voor dagelijks gebed
Bibliografie
Dank
Noten
Over de auteur

Klik hier om het interview te lezen dat EO Visie met de auteur had over onder meer dit boek.
Klik hier voor een bespreking van dit boek in het Nederlands Dagblad.

Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verschenen van hem een groot aantal titels, waaronder de bestseller In alle redelijkheid – Christelijk geloof voor welwillende sceptici. Van dit boek zijn inmiddels meer dan 20.000 exemplaren verkocht in Nederland.


Keer terug naar de startpagina

In zijn nieuwste boek behandelt Tim Keller een kernbegrip uit het christelijk geloof: het gebed.

Bidden Keller, Tim
€ 22,50
voorraad onbekend
Ruim baan voor gerechtigheid

Ruim baan voor gerechtigheid is misschien wel de meest indringende en ingrijpende boodschap tot nu toe van Tim Keller.. Des te opvallender is het talent van Keller om ook in het vuur van zijn pleidooi voor kerk- en wereldverbetering altijd de eisen van evenwichtigheid, ruimhartigheid en respect voor alle mensen, meningen en richtingen in het oog te houden.

Dit boek is de vertaling van Generous Justice.

Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen mensen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.

'Keller komt naar voren als een C.S. Lewis voor de 21e eeuw, een verdediger van orthodox christendom.' (Newsweek)

Sociale gerechtigheid is een schone zaak, of ten minste een prachtig ideaal.

Daar is iedereen het over eens. Maar is het iets waar christenen zich speciaal voor moeten inzetten? En ook christenen die de oude, orthodoxe leer van kruis en verzoening en rechtvaardiging uit het geloof hooghouden? Nou en of; en juist zij, betoogt Tim Keller in dit nieuwe boek.

Ruim baan voor gerechtigheid Keller, T.
€ 21,-
voorraad onbekend
Kerstboodschap

Het boek "Kerstboodschap" door Tim Keller is een ideaal kerstcadeau waarin het diep ontroerende en intellectueel uitdagende verhaal over de geboorte van Jezus Christus verteld en uitgelegd wordt. Het is een bijzonder boek wat geschikt is om aan familieleden, buren, collega's te geven. Maar ook ideaal als kerstcadeau bij een kerstpakket.

Veel niet-christenen denken dat ze aardig zicht hebben op het verhaal van Kerst. Elk jaar verschijnen de kerststallen in etalages en in winkelcentra en supermarkten zijn de liedjes over herders en engelen niet van de lucht. En ondanks die overvloed van allerlei al dan niet christelijke verwijzingen in onze huidige cultuur, zijn maar weinig mensen vertrouwd met de eigenlijke boodschap van het Bijbelse verhaal. In dit nieuwe boek neemt Tim Keller de lezer mee op een verhelderende reis naar de verrassende en ongedachte achtergronden van Kerst. Door de boodschap van hoop en verlossing te begrijpen die in nieuws over Jezus geboorte besloten ligt, zullen de lezers de bevrijdende en verlossende kracht van Gods genade op een diepere en meer zinvolle manier ervaren en begrijpen.

Keller laat zien wat de belangrijkste boodschap van Kerst is: Alleen God heeft het leven, de waarheid en de blijdschap die wij missen- hierdoor biedt hij troost aan wie dat zoeken. Publishers Weekly Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen van hem een groot aantal boeken, waaronder de bestseller: in alle redelijkheid, de vrijgevige God, Bidden en het Huwelijk.

Het boek Kerstboodschap is het ideale cadeau voor familie, vrienden en collega's wanneer we graag het verhaal van Kerst willen vertellen. Je kunt het lezen als boek in de periode van advent, maar ook tijdens de Kerstdagen.

Kerstboodschap is de Nederlandse vertaling van het boek: Hidden Christmas, wat oorspronkelijk in Amerika verscheen in 2016.

Kerstboodschap Keller, Tim
€ 14,95
voorraad onbekend