Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Tim Keller

36 artikelen
pagina 2 van 4
Kerstboodschap

Het boek "Kerstboodschap" door Tim Keller is een ideaal kerstcadeau waarin het diep ontroerende en intellectueel uitdagende verhaal over de geboorte van Jezus Christus verteld en uitgelegd wordt. Het is een bijzonder boek wat geschikt is om aan familieleden, buren, collega's te geven. Maar ook ideaal als kerstcadeau bij een kerstpakket.

Veel niet-christenen denken dat ze aardig zicht hebben op het verhaal van Kerst. Elk jaar verschijnen de kerststallen in etalages en in winkelcentra en supermarkten zijn de liedjes over herders en engelen niet van de lucht. En ondanks die overvloed van allerlei al dan niet christelijke verwijzingen in onze huidige cultuur, zijn maar weinig mensen vertrouwd met de eigenlijke boodschap van het Bijbelse verhaal. In dit nieuwe boek neemt Tim Keller de lezer mee op een verhelderende reis naar de verrassende en ongedachte achtergronden van Kerst. Door de boodschap van hoop en verlossing te begrijpen die in nieuws over Jezus geboorte besloten ligt, zullen de lezers de bevrijdende en verlossende kracht van Gods genade op een diepere en meer zinvolle manier ervaren en begrijpen.

Keller laat zien wat de belangrijkste boodschap van Kerst is: Alleen God heeft het leven, de waarheid en de blijdschap die wij missen- hierdoor biedt hij troost aan wie dat zoeken. Publishers Weekly Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen van hem een groot aantal boeken, waaronder de bestseller: in alle redelijkheid, de vrijgevige God, Bidden en het Huwelijk.

Het boek Kerstboodschap is het ideale cadeau voor familie, vrienden en collega's wanneer we graag het verhaal van Kerst willen vertellen. Je kunt het lezen als boek in de periode van advent, maar ook tijdens de Kerstdagen.

Kerstboodschap is de Nederlandse vertaling van het boek: Hidden Christmas, wat oorspronkelijk in Amerika verscheen in 2016.

Kerstboodschap Keller, Tim
€ 14,95
voorraad onbekend
Kruistocht

Tim Keller behandelt in het boek Kruistocht in zijn eigen, aansprekende stijl het verhaal van het leven van Jezus Christus, wat ogenschijnlijk eindigde in een kruistocht, aan de hand van het evangelie naar Markus. Hij laat daarbij niet alleen de weg naar eeuwig leven zien, maar ook de geschiedenis en het doel van onze wereld.

Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover:

In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek neer. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke standpunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus Christus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijkertijd het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven.

Anders gezegd: Het helderste inzicht in het verhaal over de wereld- en hoe wij daar in passen- krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan Zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze.

Net als in zijn andere boeken spreekt Tim Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in Kruistoch een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.

Kruistocht is een boek van Tim Keller om te lezen in de aanloop naar Pasen tijdens de 40 dagen tijd. U kunt het online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of kopen in één van de Ichthus winkels in ALphen aan den Rijn, den Haag, Leiden of Zoetermeer.

Kruistocht Keller, T.
€ 21,-
voorraad onbekend
Spreukendagboek

In Spreukendagboek nemen Tim Keller en zijn vrouw Kathy ons 365 dagen mee op een frisse en inspirerende manier. Elke dag een belangrijke levensles in een dagelijkse overdenking vanuit het bijbelboek Spreuken.

Het bijbelboek Spreuken is Gods boek vol van wijsheid. Het leert ons de essentie en het doel van een gezond christelijk leven.

Met zijn rijke wijsheid en kennis ontsluit Keller de betekenis van de poëzie van Spreuken. Hij leidt ons naar een nieuw begrip van wat het betekent om een eerlijk en rechtvaardig leven te leiden.

Het Spreukendagboek is is bedoeld om de lezers elke dag opnieuw te laten gebruiken. Jaar na jaar om zo aan een diepere relatie met God te werken.

Het Spreuken dagboek is een prima vervolg op het het Psalmendagboek van de Kellers wat eerder verscheen.

Tim Keller (1950) was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestellers In alle redelijkheid en de Vrijgevige God.

Kathy Keller studeerde theologie aan het Gordon-Conwell Theological Seminary in New York City. Zij schreef eerder met haar man, Tim Keller, het huwelijk - Gods wijsheid over gevende liefde en Psalmendagboek - een jaar lang leven met de liederen van Jezus.

Het Spreukendagboek kopen kan in de winkels of op de website van Ichthusboekhandel.nl

Spreukendagboek Keller, Tim; Keller, Kathy
€ 22,50
voorraad onbekend
Psalmendagboek

In het Psalmendagboek geeft Tim Keller ons 365 dagen inzicht in het liederenboek van de Bijbel. Jezus was zeer met de Psalmen vertrouwd en kon in elke situatie op ze terugvallen, tot in de laatste uren voor zijn sterven.

Tim Keller geeft niet voor niets de ondertitel aan dit unieke dagboek mee: Een jaar lang leven met de liederen van Jezus. Ook hij haalt elke dag inspiratie uit de Psalmen.

Twee decennia geleden is Tim Keller begonnen om elke maand het hele boek van de Psalmen te lezen. Dit Psalmendagboek is gebaseerd op zijn jarenlange omgang met dit Bijbelboek, van zijn studie, inzichten en inspiratie die hij noteerde in zijn gebedsjournals.

Kathy Keller kwam tot het lezen van de Psalmen als ondersteuning tijdens een langdurige ziekte. Samen leggen zij de betekenis van de teksten uit en laten ze hun lezers de diepe wijsheid van de Psalmen zien.

Het Psalmen dagboek biedt een prachtige handreiking om een jaar lang intensief met de Psalmen bezig te zijn, levenslessen eruit te leren en zo dagelijks het geloofsleven een krachtige impuls te geven.

Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid en De vrijgevige
God.

Kathy Keller studeerde theologie aan het Gordon-Conwell Theological Seminary. Ze schreef samen met Tim Het huwelijk – Gods wijsheid over gevende liefde (zie blz. 9). Dit is hun tweede gezamenlijke boek.

Het Psalmendagboek kopen doet u bij Ichthusboekhandel.nl in één van de winkels of haar christelijke webshop.

Psalmendagboek Keller, Tim
€ 22,50
voorraad onbekend
Huwelijksdagboek, een zegel op je hart

Tim Keller schreef samen met zijn vrouw Kathy het huwelijksdagboek, vanuit hun ervaringen in 43 jaar huwelijk. Een praktisch bijbels dagboek bedoeld voor gehuwde stellen. De ondertitel van dit dagboek over het bijbels huwelijk is: een zegel op je hart.

Van de bestseller Het Huwelijk, Gods wijsheid over gevende liefde zijn in Nederland tot nu toe meer dan 13.000 exemplaren verkocht. Het boek gaat over de menselijke behoefte aan liefde en de uitdrukking die daar aan gegeven kan worden binnen het huwelijk.

Dit nieuwe dagboek sluit aan op het boek van het echtpaar Keller: 'Het huwelijk'. Het biedt echtparen een dagelijkse overdenking om Gods wijsheid te vinden in hun huwelijksleven. Elke dag bevat een Bijbeltekst of een citaat uit 'Het huwelijk', een commentaar van de Kellers, en suggesties voor gesprek en gebed.

Dit Huwelijksdagboek is een gids vanuit een levenslange ervaring als het gaat om vriendschap, toewijding en discipelschap in de context van het huwelijk. Het helpt je om Gods wijsheid te verbinden met de dagelijkse praktijk van je huwelijk. Het is dan ook geschreven uit de praktijk van de familie Keller.

Tim Keller (1950) was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid en De vrijgevige God.

Kathy Keller studeerde theologie aan het Gordon-Conwell Theological Seminary. Ze schreef samen met Tim: Het huwelijk, Psalmendagboek en Spreukendagboek.

Huwelijksdagboek, een zegel op je hart Keller, Tim; Keller, Kathy
€ 19,95
voorraad onbekend
Geroepen tot barmhartigheid

Geroepen tot barmhartigheid is het eerste boek van Tim Keller. Het verscheen voor het eerst ooit in 1989. Nu voor het eerst vertaald in het Nederlands 'Geroepen tot barmhartigheid' is een liefdevol, instructief en motiverend boek over het thema barmhartigheid.

Waarom zou iemand gevaar lopen, zijn schema omgooien, zijn banksaldo opgebruiken, en zich smerig maken om een gewonde man van een ander volk en andere sociale klasse te helpen? En waarom zou Jezus tegen ons zeggen:'Doet u dan voortaan net zo.'

Naast een grondige Bijbelse onderbouwing en inspiratie om met het thema aan de slag te gaan, levert het de lezer ook zeer praktische handvaten om met de kerk echt iets in onze eigen omgeving te gaan doen.

Al bijna dertig jaar weet dit boek christenen uit hun binnenkerkelijke comfortzone te halen. Dat is nog altijd nodig, voor ons allemaal.

Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid en De vrijgevige God.

Van Tim Kellers boeken zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht.

Geroepen tot barmhartigheid Keller, Tim
€ 21,-
voorraad onbekend
De onwillige profeet

Het boek De onwillige profeet door Tim Keller gaat over het Bijbelboek Jona en het geheim van Gods genade. Timothy Keller is als geen ander in staat om dit Oud-Testamentische boek toegankelijk te maken voor mensen in deze tijd.

De geschiedenis van Jona is een van de bekendste verhalen uit de Bijbel. Het is misschien ook wel de minst begrepen geschiedenis. Veel mensen, ook niet gelovigen, kennen het verhaal: een opstandige profeet die een opdracht van God trotseert en wordt opgeslokt door een grote vis. Maar er zit veel meer in dat verhaal van Jona dan de meesten van ons zich realiseren.

In 'De onwillige profeet' laat Tim Keller zien, welke lagen er diep verborgen in het Bijbelboek Jona aanwezig zijn. Timothy Keller poneert dat Jona één van de slechtste profeten in de hele bijbel was. Toch ziet hij ook een parallel tussen Jona, de verloren zoon en Jezus Christus. Jezus geeft ook aan hoe Hij zichzelf terug zag in Jona. Hoe kunnen we één van de meest provocerende profeten nu vergelijken met Jezus?

De reis van Jona eindigt niet als hij uit de buik van de vis wordt gespuwd. Het verhaal gaat dan verder in een tweede deel met een opmerkelijk open einde. Waarom eindigt Jona met een soort cliffhanger? Keller geeft daarin een antwoord op dat opmerkelijk en vreemde slot van het verhaal. Tim Keller is ook in staat om te laten zien dat het een krachtige christelijke boodschap bevat.

De barmhartigheid van God die ons altijd ergens heen zal sturen waar we liever niet zouden komen, naar mensen waar we liever niets mee te maken zouden hebben, en uiteindelijk naar de diepste beweegredenen van God brengt ons zo op verrassende wegen. In een tijd van groeiende verdeeldheid laat De onwillige profeet ons Gods liefde voor mensen zien. Het boek leert ons als christenen om te luisteren naar Gods roeping, zelfs als die ons naar ongemakkelijke plaatsen brengt.

Het boek over Jona heeft politiek en samenleving iets te zeggen. The New York Times plaatste dan ook een hoofdstuk uit het boek als voorpublicatie.

Tim Keller (1950) was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal boeken. Er zijn in Nederland meer dan 160.000 exemplaren van zijn werk verkocht, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid (25.000 exemplaren) en De vrijgevig God (20.000 exemplaren).

De onwillige profeet Keller, Tim
€ 17,95
voorraad onbekend
Ontmoetingen met Jezus

In het boek Ontmoetingen met Jezus gaat auteur Tim Keller in op existentiële vragen zoals: Wat is het doel van mijn leven? Wat is een goed leven? Waarom is er zoveel mis met de wereld? Daarnaast duikt hij niet weg voor de vraag: En wat kan ik daaraan doen? Daarmee geeft hij ook invulling aan de ondertitel: Onverwachte antwoorden op grote levensvragen

Dit zijn een paar van de grote vragen waar iedereen voor gesteld wordt. En elke blijvende verandering in ons leven zal beginnen bij een verandering van het antwoord op deze vragen. In de evangeliën veranderde Jezus het leven van alle mensen die hij ontmoette. Dat deed hij door krachtige daden en woorden, waardoor zij tot onverwachte en nieuwe antwoorden op hun levensvragen geleid werden. Deze ontmoetingen van Jezus hebben ook nog een boodschap voor de vragen en twijfels van vandaag.

In Ontmoetingen met Jezus is te lezen hoe de centrale gebeurtenissen in het leven van Jezus een weg laten zien waarop ook wij hem kunnen ontmoeten, opnieuw of voor het eerst.

Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verschenen van hem een groot aantal titels, waaronder de bestseller In alle redelijkheid – Christe lijk geloof voor welwillende sceptici. Van dit boek zijn inmiddels meer dan 20.000 exemplaren verkocht.

* Naar aanleiding van zijn boek In alle redelijkheid is Tim Keller omschreven als een 'C.S. Lewis voor de 21e eeuw'.

Het boek van Tim Keller Ontmoetingen met Jezus kunt u online bestellen bij Ichthusboekhandel.nl of kopen in één van de Ichthus winkels in Alphen aan den RIjn, den Haag, Leiden of Zoetermeer.

Ontmoetingen met Jezus Keller, Tim
€ 17,50
voorraad onbekend
Namaakgoden

In het boek Namaakgoden bevestigt Tim Keller met een krachtige boodschap zijn reputatie als kritisch denker en pastor. Het boek komt op een cruciaal moment - voor zowel gelovigen als sceptici.

De recente economische crisis heeft een wrang nieuw licht op dit streven geworpen. In een paar maanden zijn voor miljoenen mensen rijkdom, huwelijk, carrière en een zeker pensioen verdwenen. Geen wonder dat velen zich verloren voelen, alleen, ontgoocheld en boos. Maar de waarheid is dat we van deze goede dingen namaakgoden gemaakt hebben - goden die ons niet kunnen geven wat we echt nodig hebben. Er is maar één God die onze verlangens volledig kan bevredigen - en het is nu het goede moment om Hem opnieuw te ontmoeten, of voor het eerst.

Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten. In CV Koers verschijnt elke maand een bijbelstudie van zijn hand.

'Keller komt naar voren als een C.S. Lewis voor de 21e eeuw, een verdediger van orthodox christendom.' (Newsweek)

Klik HIER voor de website van Tim Keller.

Succes, ware liefde en het leven dat je altijd gewild hebt. Velen van ons hebben al hun vertrouwen erop gezet, met het idee dat ze de sleutel tot geluk te pakken hadden.

Namaakgoden Keller
€ 17,50
voorraad onbekend
Vrijgevige God gespreksgids

In zes aansprekende sessies legt Tim Keller in deze gespreksgids de krachtige boodschap uit van de bekendste – en minst begrepen – gelijkenis van Jezus: de gelijkenis van de verloren zoon.

Tim Keller helpt u en uw gespreksgroep om inzicht te verzamelen in de verschillende personages die een rol spelen in de gelijkenis: de ongelovige jongste zoon, de moralistische oudste zoon, en de vader die vrijgevig al zijn liefde kwijt wil aan hen beiden.

De vrijgevige God zal de vrome én de scepticus op gelijke wijze uitdagen tot een frisse, nieuwe kijk op het christendom.

Sessietitels:
1. De gelijkenis
2. De mensen rond Jezus
3. De twee verloren zonen
4. De oudste broer
5. De ware oudste broer
6. Het feestmaal van de vader

De gespreksgids bevat zowel vragen voor persoonlijke overdenking of gebruik in groepen, als oefeningen, die bedoeld zijn om de lessen van de gelijkenis in het eigen leven toe te passen. Een uitstekend hulpmiddel om het het boek aan de slag te gaan.

Tegelijk met de Gespreksgids verschijnt een DVD. De gids en DVD behoren bij Tim Kellers boek De vrijgevige God [ISBN 9789051943542], waarvan sinds het verschijnen in 2009, inmiddels al vier drukken zijn verschenen.

Er verscheen van hem In alle redelijkheid (2008, 8e druk 2010), De vrijgevige God(2009, 4e druk 2010) en Namaakgoden (1e en 2e druk 2010)

Vrijgevige God gespreksgids Keller, T.
€ 7,95
voorraad onbekend