Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

TOP 10 bijbelse dagboeken

Wat is een goed Bijbels dagboek?

Het dagelijks lezen van een bijbels dagboek helpt veel mensenDe beste Bijbelse dagboeken bevatten voor elke dag een stukje tekst uit de bijbel met een persoonlijke uitleg en/of bemoeding en een aanzet voor een vraag, gebed of lied. Ichthusboekhandel weet voor elke geloofsrichting daar een passende oplossing voor te vinden. Of dit nu is voor persoonlijk gebruik, als gezin of in groepsverband.

Onderstaand de top 10 van Bijbelse dagboeken die we bij Ichthusboekhandel veel gekocht worden in de winkels of in onze christelijke webshop

Klik hier verder voor een volledig overzicht van Bijbelse dagboeken bij Ichthusboekhandel. Ichthusboekhandel helpt u graag verder!

Zoekt u op een speciale categorie kijk dan maar eens hier: Bijbels dagboek kinderen | Bijbels dagboek tieners | Bijbels dagboek jongeren | Bijbels dagboek jong volwassenen | Bijbels dagboek vrouwen | Bijbels dagboek mannen | Bijbels dagboek voor stellen | Reformatorische dagboeken

Wanneer u een bijbels dagboek voor 2019 zoekt!

Bekende schrijvers van bijbelse dagboeken zijn o.a.: Ds. Piet de Jong | Tim Keller | Max Lucado |Ds. Andre Troost | Ds. Arie van der Veer | Sarah Young

Regelmatig worden we ook gevraagd naar een online bijbels dagboek. Daarmee bedoeld men dan soms een app. Vaak is dan niet meegewogen dat men zich dan afhankelijk van verbinding of wifi maakt. Praktischer is vaak als men op een smartphone of op de computer een Bijbels dagboek wilt lezen, dit te kopen als e-dagboek. Men heeft dan zelf de regie over het tijdstip en de plek waar je leest. Een eboek kun je immers altijd gebruiken.

11 artikelen
pagina 1 van 2
Spreukendagboek

In Spreukendagboek nemen Tim Keller en zijn vrouw Kathy ons 365 dagen mee op een frisse en inspirerende manier. Elke dag een belangrijke levensles in een dagelijkse overdenking vanuit het bijbelboek Spreuken.

Het bijbelboek Spreuken is Gods boek vol van wijsheid. Het leert ons de essentie en het doel van een gezond christelijk leven.

Met zijn rijke wijsheid en kennis ontsluit Keller de betekenis van de poëzie van Spreuken. Hij leidt ons naar een nieuw begrip van wat het betekent om een eerlijk en rechtvaardig leven te leiden.

Het Spreukendagboek is is bedoeld om de lezers elke dag opnieuw te laten gebruiken. Jaar na jaar om zo aan een diepere relatie met God te werken.

Het Spreuken dagboek is een prima vervolg op het het Psalmendagboek van de Kellers wat eerder verscheen.

Tim Keller (1950) was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestellers In alle redelijkheid en de Vrijgevige God.

Kathy Keller studeerde theologie aan het Gordon-Conwell Theological Seminary in New York City. Zij schreef eerder met haar man, Tim Keller, het huwelijk - Gods wijsheid over gevende liefde en Psalmendagboek - een jaar lang leven met de liederen van Jezus.

Het Spreukendagboek kopen kan in de winkels of op de website van Ichthusboekhandel.nl

Spreukendagboek Keller, Tim; Keller, Kathy
€ 19,95
voorraad onbekend
Ik ben altijd bij je (vrouwen ed.)

Van Sarah Young, verschijnt nu een nieuw dagboek met de titel: Ik ben altijd bij je, na haar grote succes met Dicht Bij Jezus. Een bijbels dagboek wat zich speciaal richt op vrouwen en hen wil helpen om dichterbij Jezus te leven.

'De vreugde die de HEER u geeft , is uw kracht'
(Nehemia 8:11)

Het leven kent goede en slechte dagen. Dagen waarop het leven pijn doet en dagen waarvan je eindeloos zou willen genieten. Dagen waarop God veraf lijkt en dagen waarop je zijn aanwezigheid bijna kunt voelen.

Zijn belofte Ik ben altijd bij je, geldt voor iedere dag
goed of slecht. En middels dit dagboekje wil Sarah Young je daarvan doordringen, zodat je zijn nabijheid zult zoeken en ervaren. Want dat zal je blijdschap vergroten en je relatie met Jezus versterken.

Verwacht 1 oktober 2018

Ik ben altijd bij je (vrouwen ed.) Young, Sarah
€ 17,95
voorraad onbekend
Eva! dagboek voor meiden

Eva! dagboek voor meiden: bijbels dagboek geschreven voor jonge meiden (15-17 jaar). Vanuit Gods Woord komen veel thema's aan de orde die actueel zijn in hun leven, zoals emoties, verleidingen, vriendschap, verlangen, geloof, vergeven en tegenspoed.

In de Bijbel vind je veel vrouwen die met de Heere leefden. Ze zijn voorbeelden voor meiden van nu. Dit dagboek is een middel dat verwijst naar de Bijbel. Dáár gaat het om: het levende Woord van God, waarin hét leven in Christus bekend wordt gemaakt.

Dit dagboek is een uitgave in samenwerking met de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten.

Eva! dagboek voor meiden Maat
€ 15,90
voorraad onbekend
God vertrouwen van dag tot dag

In onze tijd stellen veel mensen hun vertrouwen op omstandigheden, succes, talenten en de meningen van mensen.

Maar God vraagt ons om volledig op Hem te vertrouwen door Zijn beloften in de Bijbel toe te passen. Op deze manier kunnen wij de vrede, blijdschap en vervulling vinden die we zoeken.

Je kunt zo'n leven leiden door bewuste keuzes te maken, want het komt niet vanzelf. Iedereen heeft hulp nodig om goede keuzes te maken, angst en onrust te overwinnen en positief in het leven te staan, maar waar begin je?

In dit dagboek helpt Joyce Meyer jou:

* je aandacht dag voor dag op God gericht te houden;
* van Hem te ontvangen wat je nodig hebt
* Hem in alles te vertrouwen
* vertrouwelijkheid met God te beleven en
* te genieten van je leven waar je ook doorheen gaat!

God vertrouwen van dag tot dag Meyer, Joyce
€ 17,95
voorraad onbekend
Goed begin van je dag

Een goed begin van je dag van Joyce Meyer helpt je met bijbelse overdenkingen om elke morgen van het jaar een goede start te maken.

Gods genade is nieuw, elke morgen. Ontdek het! In korte en krachtige overdenkingen geeft Joyce Meyer iedere dag een impuls, met daarbij een passende Bijbeltekst en toepassing in het dagelijks leven. Een uitdagend, humoristisch en inspirerend bijbels dagboek

Joyce Meyer is één van de meer bekende praktische Bijbelleraren in de wereld. Ze is een New York Times bestseller auteur; haar boeken hebben miljoenen mensen geholpen bij het vinden van hoop en herstel door Jezus Christus. Door haar bediening onderwijst zij met name over onderwerpen die gericht zijn op het denken, de mond, gevoelens en houdingen. Met haar openhartige stijl van communiceren deelt ze haar ervaringen zodat anderen, van wat zij geleerd heeft, kunnen toepassen in hun leven.

Goed begin van je dag Meyer, Joyce
€ 14,95
voorraad onbekend
Gods liefde elke dag

Ze zijn opbouwend en bemoedigend, praktisch en relevant - geen wonder dat Max Lucado's overdenkingen zo geliefd zijn.

In dit nieuwe 365-dagen-dagboek vind je bijbeloverdenkingen en gebeden die je elke dag aanmoedigen om te leven uit Gods liefde.

In een prachtige gebonden uitgave met praktisch leeslint.

Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft drie dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen.

In Nederland is Max Lucado vooral bekend om zijn kenmerkende boodschap in het prentenboek 'Niemand is zoals jij'.

Gods liefde elke dag Lucado, Max
€ 20,99
voorraad onbekend
Blijft in mij

Blijft in Mij is een bijbels dagboek van ds. F. Bakker. Hoewel hij slechts korte tijd predikant is geweest, heeft hij toch grote bekendheid gekregen.

Niet het minst door zijn boekje Gebedsgestalten, waarvan er inmiddels al ruim 100.000 zijn verkocht.

De dagboekstukjes zijn samengesteld uit zijn nagelaten geschriften én uit preken die nooit eerder zijn uitgegeven. Ze kenmerken zich door hun pastorale en hartelijke toon.

Ds. Bakker had de gave om op een eenvoudige, eerlijke manier geestelijk onderwijs te geven vanuit de Schrift. Daarbij wees hij voortdurend op de noodzaak om met Christus verenigd te zijn. Vandaar de titel: Blijft in Mij.

Samengesteld door J. Kranendonk-Gijssen

Blijft in mij Bakker, F.
€ 19,95
voorraad onbekend
Dicht bij Jezus

Het bijbels dagboek, Dicht bij Jezus, is geschreven door Sarah Young. In de afgelopen jaren werd dit boek erg populair in grote delen delen van de wereld. De oorspronkelijke titel is Jesus Calling

Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij.

Gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, naar we hopen, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij.

Het dagboek Dicht bij Jezus staat al jaren wereldwijd in de top10 voor christelijke non-fictie.

Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japans sprekende gemeente.

Dicht bij Jezus Young, Sarah
€ 17,95
voorraad onbekend
Stiltedagboek

Wie leest in de Bijbel verliest tijd, maar krijgt er eeuwigheid voor terug. Maar hoe lees je zo, dat de tekst ook werkelijk voor je gaat leven? Mirjam van der Vegt biedt met methodes uit de kloostertraditie een waardevolle verdieping in de bijbellezing van elke dag.

Door de vorm van de meditaties (lectio divina) zul je de woorden van God zelf proeven en beleven. Leer meer over wat God zegt over rust, verwondering, liefde en ontvankelijkheid. Een liefdevolle confrontatie met je eigen bezige bestaan.

Mirjam van der Vegt is schrijver, spreker en stiltetrainer. Eerder schreef zij diverse romans. Het succesvolle boek Koester je hart (nominatie Publieksprijs Christelijk Boek 2013) was de eerste publicatie in de serie over stilte.

Samen met Ronald Koops verzorgt zij stilteavonden met muziek en interactieve oefeningen. www.mirjamvandervegt.nl

'Dit inspirerende en confronterende boek wijst naar de ontbrekende plek in mijn leven; tijd nemen om te luisteren naar God. Vaak spreek ik teveel. Mirjam daagt me uit om een oude lievelingspsalm opnieuw te zingen en beleven: Merk op, mijn ziel, wat antwoord God u geeft.'
ds. Arie van der Veer (Nederland Zingt, presentator en schrijver)

'De kaars aansteken, neerknielen, fluisteren en luisteren.
De kaars doven, opstaan, de dag ingaan.
En denken: morgen mag ik weer.'

Annemarie van Heijningen-Steenbergen, columnist, schrijver, spreker.

Een bijbels dagboek voor hen die zoeken naar stilte, verwondering en contemplatie.

Stiltedagboek Vegt
€ 24,50
voorraad onbekend
Hoop voor iedere dag

Al jarenlang streef ik ernaar om elke dag met God te wandelen.

Wat een vreugde is het om 's-morgens wakker te worden en te weten dat Hij bij me is, wat de dag ook brengen mag. Wat een vreugde is het om 's-avonds terug te kijken en Hem te kunnen danken voor zijn trouw, en zijn vrede te kunnen ervaren. Elke dag open ik de Bijbel om kracht en wijsheid voor die dag te ontvangen en hoop voor de toekomst. Zijn Woord heeft me door goede en slechte tijden heen geholpen. Zijn liefde is in het duister net zo reëel en net zo krachtig als in het licht. En daarom kunnen we hoop hebben!

Billy Graham

Hoop voor iedere dag Graham, Billy
€ 17,50
voorraad onbekend