Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Top 20 Actuele christelijke boeken

20 artikelen
pagina 2 van 2
Genezing en bevrijding, nu al en nog

Jan Minderhoud geeft vanuit zijn jarenlange praktijk nu zijn visie weer op genezing en bevrijding in een gedegen boek wat een nieuw handboek zou kunnen gaan worden.

Een toenemend aantal christenen heeft in de afgelopen decennia kennis gemaakt met de Dienst van Genezing en Bevrijding. Soms horen ze mooie getuigenissen over Gods ingrijpen in iemands leven. Andere verhalen of ervaringen laten hen vooral met vragen of teleurstelling achter. Dit boek neemt je mee in een zoektocht achter deze ervaringen en vragen.

Wat betekent het dat het Koninkrijk van God al onder ons aanwezig is en tegelijkertijd nog op zich laat achten? Op welke manier heeft de context invloed op onze manier van bidden om genezing en bevrijding? Wanneer kies je voor een gebed, wanneer voor een dienstbevel of proclamatie? Waarom geeft God eerder bevrijding dan genezing? Is er een kwalitatief verschil tussen Jezus' bediening, die van de apostelen en de onze? Is de belofte van genezing en bevrijding inbegrepen in de verzoening? Op welke manier gaat God zijn weg met ons in het lijden, ook als genezing of bevrijding uitblijft? Kan ziekte in het plan van God passen? Wat betekent het in dit alles dat God een soeverein God is en dat Hij zich misschien zelfs kan verbergen, minstens in onze ervaring?

De auteur schuwt deze complexe vragen niet en wil ondertussen niets afdoen aan de opdracht van de Kerk: de Dienst van Genezing en Bevrijding serieus nemen en een plaats geven in de pastorale praktijk.

Genezing en bevrijding, nu al en nog Minderhoud, Jan
€ 29,95
voorraad onbekend
Geloof jij dan nog?

Hetty Lalleman gaat in het boek Geloof je dat nog? dieper in op de begrijpelijke vragen van deze tijd die aan gelovigen gesteld worden en geeft daar vanuit de praktijk en de bijbel toepasselijke antwoorden voor.

Geloven is in onze westerse wereld niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer mensen noemen zich niet-religieus of atheïst. Wat zeg je als mensen allerlei argumenten hebben tegen het christelijk geloof? Hoe leg je uit wat het christelijk geloof voor je betekent?

Dit boek geeft christenen aanknopingspunten om met niet-gelovige vrienden, collega's en familie te praten over het belang van het geloof in God. Ook geschikt voor groepsgesprekken.

Geloof jij dan nog? Lalleman, Hetty
€ 11,99
voorraad onbekend
Verborgen eenheid van de bijbel

In zijn nieuwste boek de Verborgen eenheid van de Bijbel legt Dr. Pieter Lalleman de samenhang van het Oude en het Nieuwe Testament uit. Zijn inzet is daarbij het vergroten van het inzicht van de lezer in de bijzondere eenheid van het Oude én Nieuwe Testament.

Het Oude Testament lijkt steeds meer een lagere waardering in christelijk Nederland te krijgen. Het wordt geassocieerd met een wrede God, met geweld en wantoestanden. Wat hebben wij, als nieuwtestamentische christenen, nu met dit niet altijd geliefde deel van de Bijbel feitelijk te maken?

Pieter Lalleman laat zien hoe belangrijk het Oude Testament is als oorsprong van het Nieuwe Testament. Hij behandelt een selectie van de talloze verbindingen tussen de 66 boeken van de Bijbel. Hij gaat zowel in op hoofdstukken als op thema's en personen.

Zonder volledig te willen zijn neemt Lalleman de lezer mee door de Schriften en toont duidelijk dat het Nieuwe Testament bestaat bij de gratie van het Oude. Ook zonder letterlijk te citeren verwijzen Jezus en de apostelen tussen de regels door naar het 'Eerste Testament'. Een gedegen kennis van deze teksten wordt verondersteld bij het lezen van de evangeliën en de apostolische brieven.

Wie het Oude Testament veronachtzaamt of van minder waarde acht, mist veel verbanden en toespelingen. Vaak zal daardoor de juiste uitleg en bedoeling van de nieuwtestamentische tekst aan hem of haar voorbijgaan.

In gesprekken met jongeren (en ouderen) blijkt steeds vaker dat de geloofwaardigheid van de bijbel juist door allerlei teksten uit het Oude Testament vreemd geworden is aan onze cultuur en levensgevoel. De God van het oude Testament wordt al heel snel weggeschreven als een soort van woestijngod, die wreed en onbarmhartig was. Toch is de God van het Oude Testament Ëén en de Zelfde met die van het Nieuwe Testament.

Pieter Lalleman wil de lezer inspireren tot een speurtocht om de diepte, rijkdom en eenheid van de Bijbel als geheel te ontdekken.

Pieter Lalleman is samen met zijn vrouw Hetty docent aan het Spurgeon's College in Londen en publiceerde eerder al over het oude Testament in o.a. Van Blijvend Belang. .

RECENSIE reformatorische Dagblad door Prof. M.J. Paul 15-3-2019

Verborgen eenheid van de bijbel Lalleman, Pieter
€ 19,95
voorraad onbekend
Raak de wonden aan

In zijn nieuwste boek: Raak de wonden aan neemt Tomas Halik het verhaal van de ongelovige Thomas als basis voor veertien essays. Het bevat theologisch-filosofische bespiegelingen over de mystieke diepere lagen van geloof, en een verrassend, scherpzinnig en zelfs humoristisch commentaar op het huidige tijdsgewricht.

Het vraagt moed om de wonden van onze wereld onder ogen te zien en ze aan te raken met geloof, een christelijk geloof dat door die aanraking zelf getekend en gewond raakt.

Tomas Halik (1948) is priester en hoogleraar Filosofie en Sociologie aan de Karelsuniversiteit te Praag. Hij was onder andere de vertrouweling en raadsman van president Havel, de Tsjechische aartsbisschop Tomášek en Johannes Paulus II. Eerder verschenen van hem: Geduld met God (2014), De nacht van de biechtvader (2016) en Ik wil dat jij bent (2017

Raak de wonden aan Halik, Thomas
€ 19,99
voorraad onbekend
Hoopvol leven

Wesley Hill schreef met Hoopvol leven een intiem verhaal wat gaat over de dingen waar christen-homo's werkelijk mee worstelen. Een boek met gedachten over christelijke trouw en homoseksualiteit. Een boek wat de vraag onder ogen wil zien of er (nog) plek is voor alleengaande christen-homo's in de kerk.

Dit is een gevoelig geschreven boek voor homoseksuele christenen en degenen die van hen houden. Het boek gaat in op drie belangrijke kwesties:

1. Wat is Gods wil voor seksualiteit.
2. Als het juist is dat volgens de Bijbel seksuele intimiteit voor homo's uitgesloten is, hoe moeten zij dan omgaan met eenzaamheid die daar vaak uit voortvloeit.
3. Hoe kunnen homoseksuele christenen genade ervaren die hen redt van verlammende gevoelens van schaamte en schuld.

Wesley Hill ondersteunt zijn helder geschreven betoog met de verhalen van Henri Nouwen en Gerard Manley Hopkins, die beiden homo en celibatair christen waren. De auteur opent een nieuw perspectief, waarin hij nog voor 'genezing', noch voor aanvaarding van relaties pleit.Hij kiest een weg van trouw te midden van gebrokenheid.

Wesley Hillis assistent -professor Biblical Studies aan de Trinity school for Ministry in Ambridge USA. Hij schreef diverse boeken en is lid van de redactie van Christianity Today.

Hoopvol leven Hill, Wesley
€ 19,95
voorraad onbekend
Aanbidden met hart, hoofd en handen

Het handboek aanbidden met hart hoof en handen door Bob Kauflin gaat over aanbidding en de hele context daar om heen. De sleutel ligt bij ons hart.

God aanbidden is een geweldig voorrecht. Niets anders geeft zoveel voldoening, zoveel vreugde, is zo opwindend en tegelijk ontnuchterend. Aanbidding verandert je leven. In dit handboek neemt Bob Kauflin je mee naar de essentie van aanbidding: ons hart. Aanbidding is niet in de eerste plaats het zingen van liederen, maar een daad van het hart.

Bob Kauflin is een ervaren aanbiddingsleider. Hij helpt je op een praktische manier de gemeente van Christus te leiden in aanbidding, geworteld in Gods Woord. Om God te aanbidden hebben we ons hoofd nodig; kennis van wie Hij is. Vanuit de Bijbel helpt de auteur je te begrijpen Wie we aanbidden en waarom en geeft hij handreikingen om te groeien in kennis.

Als derde gaat aanbidding ook om onze handen. Hoe bekwaam is jouw aanbiddingsteam? Hoe zorg je voor een hecht team dat op elkaar is ingespeeld? Hoe werk je aan de muzikale vaardigheden en ga je om met conflicten en uitdagingen.

'Aanbidden - met hart, hoofd en handen is verplichte kost voor al onze leiders binnen Mozaiek Worship. We lezen het boek samen, maken opdrachten en bespreken wat we hebben ontdekt. Het heeft ons enorm geholpen om te groeien in onze rol als aanbiddingsleiders en in onze dienstbaarheid aan de gemeente. Ook gebruiken we het als lesboek op Mozaiek Worship College.' (Kees Kraayenoord, voorganger Mozaiek0318)

Aanbidden met hart, hoofd en handen Kauflin, Bob
€ 24,95
voorraad onbekend
Gewone Catechismus (Luxe uitvoering)

De Gewone Catechismus is geschreven door de theologen Theo Pleizier, Arnold Huijgen en Dolf te Velde. Hun bedoeling is de inhoud van het christelijk geloof op een hedendaagse manier over te dragen aan volgende generaties en hen inspireren.

Dit 'leerboek' bestaat uit 100 vragen en antwoorden, en heeft een duidelijke en doordachte structuur. Naast de tekst van de vragen en antwoorden is ook per antwoord een korte toelichting opgenomen

Deze luxe editie is er één met een gebonden rug, waardoor het een steviger uitvoering is, geschikt voro langdurig en veel gebruik.

Gewone Catechismus (Luxe uitvoering) Pleizier e.a.
€ 17,99
voorraad onbekend
Durf te gaan!
Durf te gaan! Lutke, Marion
€ 14,95
voorraad onbekend
Toegewijd

Dit 90 dagen dagboek van Priscilla Shirer wil je inspireren om te luisteren naar Gods stem en zijn weg te gaan in je leven.

De overdenkingen dagen je uit en geven moed en kracht voor elke nieuwe dag. Elke dag begint met een bijbeltekst uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Daarna volgt een mooie, inhoudelijke meditatie, en een aantal vragen die je aan het nadenken zetten, zodat je elke dag toegewijd aan Hem kunt leven.

Priscilla Shirer werd bekend door haar betrokkenheid bij War Room en het boek voer bidden Vurig.

Toegewijd Shirer, Priscilla
€ 17,95
voorraad onbekend
Een moeder naar Gods hart

Moeders, jullie bepalen de koers van hun hart! Dat is de boodschap elizabeth George in het boek Moeder naar Gods hart, vol van wijsheid uit Gods Woord.

Je geeft ze te eten, stopt ze in bad, knuffelt ze, geeft ze kusjes en bidt voor ze. Elke dag staat in het teken van jouw liefde en zorg voor je kinderen. Hoe kun je, te midden van de drukte van het leven en de eisen die het moederschap aan je stelt, weten dat je kinderen opgroeien tot volwassenen die de Heere willen volgen?

Elizabeth George weet hoe het is. Ze heeft zelf kinderen grootgebracht, met alle ups en downs die daarbij horen. In Een moeder naar Gods hart voorziet ze je van bemoedigende adviezen en praktische tips die je helpen om kinderen van alle leeftijden op te voeden in de kennis van de Heere. In dit boek vind je onder andere …

* Eenvoudig toe te passen principes voor effectief ouderschap
* Specifieke hulpmiddelen om je kinderen te laten zien dat God van hen houdt
* Bijbelse inzichten om je te bemoedigen in je ouderschap

Moeders, God heeft jullie een bevoorrechte positie gegeven!

Je voorziet niet alleen in de dagelijkse behoeften van je kinderen, maar je bent een van de belangrijkste invloeden in hun leven. Jij bepaalt de koers van hun hart. Hoe oud ze ook zijn, jij kunt ze helpen om Gods liefde, Zijn zegen en Zijn zorg te ervaren. Word een moeder naar Gods hart!

Elizabeth George is de auteur van een aantal bestsellers, waaronder Een vrouw naar Gods hart. Ze is ook een veelgevraagd spreekster op christelijke vrouwenbijeenkomsten. Elizabeth en haar man Jim hebben kinderen en kleinkinderen.


Verschijnt DV in juni 2019.

Een moeder naar Gods hart George, Elizabeth
€ 17,95
voorraad onbekend