Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

TOP 20 Actuele christelijke boeken

20 artikelen
pagina 2 van 2
Verlangen naar vrijheid

'Verlangen naar vrijheid' is een inspirerend boek over wandelen met God en vrijheid vinden in Hem.

Jorieke Eijlers-Fredrikze zocht lange tijd haar identiteit buiten God. Totdat ze niet meer verder kon en in een diepe burn-out belandde. Maar God bevrijdde haar van de slavernij van (zelf-)oordeel, pleasen en presteren. Samen met haar programma-redacteur Thijs Noorlandt beschrijft ze haar levensreis naar vrijheid, afgewisseld met de reis van het volk Israël naar het beloofde land. Met veel quotes van reisgenoten als Arie de Rover en psycholoog Marieke Meijer, bemoedigende verhalen en fun facts.

Verlangen naar vrijheid Eijlers-Fredrikze, Jorieke; Noorlandt, T
€ 17,99
voorraad onbekend
Leven vanuit rust

Leven vanuit rust door Tomas Sjödin zoekt een positieve insteek over de christelijke rustdag en hoe daar invulling aan gegeven kan worden, in het boek: Leven vanuit de rust.

Sommigen dromen dat er ooit meer uren in een etmaal zullen passen of hopen op onverwachte meevallers in hun agenda. Weer anderen worstelen met een overvol leven en het gevoel dat ze nooit kunnen ontspannen. Velen verlangen naar rust! Maar wat is rust? Is dat niet werken of is rust meer dan dat? Hoe combineren we onze behoefte aan rust en alle verantwoordelijkheden zonder het gevoel dat we voortdurend tekort schieten?

Leven vanuit rust is een 'eerbetoon aan de sofa', aan de tempowisselingen van het leven en aan de rust die met vrienden, maaltijden en feest gevuld kan worden. Sjödin vindt dat het tijd wordt om ons oudste en meest beproefde weekritme af te stoffen zodat we de rustdag herontdekken: 'Rust komt niet achteraan, als we uitgeput en tot niets meer in staat zijn. Ze is het begin van alles!'

Leven vanuit rust Sjödin, Tomas
€ 17,99
voorraad onbekend
Mythe, mysterie, mystiek

'Mythe, mysterie, mystiek' door Els van Swol biedt een eerste kennismaking met het werk van Henk Vreekamp (1943-2016), predikant en schrijver van onder meer de Veluwe-trilogie. Hij noemde zichzelf een heidens-christelijk theoloog die uitgedaagd werd door het joodse denken.

Dit boek bevat eveneens de preek die hij één dag voor zijn overlijden hield. Drie thema's vormen een rode draad door zijn denken: de mythe, waarin het goddelijke en menselijke door elkaar lopen; het mysterie, de genade, waarin hemel en aarde van elkaar onderscheiden worden; en de mystiek, waarin God en mens elkaar ontmoeten.

Els van Swol studeerde Kunst- en Cultuurwetenschappen en schrijft onder meer in 'Kerk in Mokum'. Deze uitgave verschijnt op initiatief van de Vereniging voor Theologie en Maatschappij, in een reeks over theologen die hebben bijgedragen aan een kritische en maatschappelijk betrokken theologie.

Mythe, mysterie, mystiek Swol, Els van
€ 12,99
voorraad onbekend
Genezing en bevrijding, nu al en nog

Jan Minderhoud geeft vanuit zijn jarenlange praktijk nu zijn visie weer op genezing en bevrijding in een gedegen boek wat een nieuw handboek zou kunnen gaan worden.

Een toenemend aantal christenen heeft in de afgelopen decennia kennis gemaakt met de Dienst van Genezing en Bevrijding. Soms horen ze mooie getuigenissen over Gods ingrijpen in iemands leven. Andere verhalen of ervaringen laten hen vooral met vragen of teleurstelling achter. Dit boek neemt je mee in een zoektocht achter deze ervaringen en vragen.

Wat betekent het dat het Koninkrijk van God al onder ons aanwezig is en tegelijkertijd nog op zich laat achten? Op welke manier heeft de context invloed op onze manier van bidden om genezing en bevrijding? Wanneer kies je voor een gebed, wanneer voor een dienstbevel of proclamatie? Waarom geeft God eerder bevrijding dan genezing? Is er een kwalitatief verschil tussen Jezus' bediening, die van de apostelen en de onze? Is de belofte van genezing en bevrijding inbegrepen in de verzoening? Op welke manier gaat God zijn weg met ons in het lijden, ook als genezing of bevrijding uitblijft? Kan ziekte in het plan van God passen? Wat betekent het in dit alles dat God een soeverein God is en dat Hij zich misschien zelfs kan verbergen, minstens in onze ervaring?

De auteur schuwt deze complexe vragen niet en wil ondertussen niets afdoen aan de opdracht van de Kerk: de Dienst van Genezing en Bevrijding serieus nemen en een plaats geven in de pastorale praktijk.

Genezing en bevrijding, nu al en nog Minderhoud, Jan
€ 29,95
voorraad onbekend
Geloof jij dan nog?

Hetty Lalleman gaat in het boek Geloof je dat nog? dieper in op de begrijpelijke vragen van deze tijd die aan gelovigen gesteld worden en geeft daar vanuit de praktijk en de bijbel toepasselijke antwoorden voor.

Geloven is in onze westerse wereld niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer mensen noemen zich niet-religieus of atheïst. Wat zeg je als mensen allerlei argumenten hebben tegen het christelijk geloof? Hoe leg je uit wat het christelijk geloof voor je betekent?

Dit boek geeft christenen aanknopingspunten om met niet-gelovige vrienden, collega's en familie te praten over het belang van het geloof in God. Ook geschikt voor groepsgesprekken.

Geloof jij dan nog? Lalleman, Hetty
€ 11,99
voorraad onbekend
Verborgen eenheid van de bijbel

In zijn nieuwste boek de Verborgen eenheid van de Bijbel legt Dr. Pieter Lalleman de samenhang van het Oude en het Nieuwe Testament uit. Zijn inzet is daarbij het vergroten van het inzicht van de lezer in de bijzondere eenheid van het Oude én Nieuwe Testament.

Het Oude Testament lijkt steeds meer een lagere waardering in christelijk Nederland te krijgen. Het wordt geassocieerd met een wrede God, met geweld en wantoestanden. Wat hebben wij, als nieuwtestamentische christenen, nu met dit niet altijd geliefde deel van de Bijbel feitelijk te maken?

Pieter Lalleman laat zien hoe belangrijk het Oude Testament is als oorsprong van het Nieuwe Testament. Hij behandelt een selectie van de talloze verbindingen tussen de 66 boeken van de Bijbel. Hij gaat zowel in op hoofdstukken als op thema's en personen.

Zonder volledig te willen zijn neemt Lalleman de lezer mee door de Schriften en toont duidelijk dat het Nieuwe Testament bestaat bij de gratie van het Oude. Ook zonder letterlijk te citeren verwijzen Jezus en de apostelen tussen de regels door naar het 'Eerste Testament'. Een gedegen kennis van deze teksten wordt verondersteld bij het lezen van de evangeliën en de apostolische brieven.

Wie het Oude Testament veronachtzaamt of van minder waarde acht, mist veel verbanden en toespelingen. Vaak zal daardoor de juiste uitleg en bedoeling van de nieuwtestamentische tekst aan hem of haar voorbijgaan.

In gesprekken met jongeren (en ouderen) blijkt steeds vaker dat de geloofwaardigheid van de bijbel juist door allerlei teksten uit het Oude Testament vreemd geworden is aan onze cultuur en levensgevoel. De God van het oude Testament wordt al heel snel weggeschreven als een soort van woestijngod, die wreed en onbarmhartig was. Toch is de God van het Oude Testament Ëén en de Zelfde met die van het Nieuwe Testament.

Pieter Lalleman wil de lezer inspireren tot een speurtocht om de diepte, rijkdom en eenheid van de Bijbel als geheel te ontdekken.

Pieter Lalleman is samen met zijn vrouw Hetty docent aan het Spurgeon's College in Londen en publiceerde eerder al over het oude Testament in o.a. Van Blijvend Belang. .

RECENSIE reformatorische Dagblad door Prof. M.J. Paul 15-3-2019

Verborgen eenheid van de bijbel Lalleman, Pieter
€ 19,95
voorraad onbekend
Gewone Catechismus (Luxe uitvoering)

De Gewone Catechismus is geschreven door de theologen Theo Pleizier, Arnold Huijgen en Dolf te Velde. Hun bedoeling is de inhoud van het christelijk geloof op een hedendaagse manier over te dragen aan volgende generaties en hen inspireren.

Dit 'leerboek' bestaat uit 100 vragen en antwoorden, en heeft een duidelijke en doordachte structuur. Naast de tekst van de vragen en antwoorden is ook per antwoord een korte toelichting opgenomen

Deze luxe editie is er één met een gebonden rug, waardoor het een steviger uitvoering is, geschikt voro langdurig en veel gebruik.

Gewone Catechismus (Luxe uitvoering) Pleizier e.a.
€ 17,99
voorraad onbekend
Durf te gaan!

Durf te gaan is een bijzonder boek over hooggevoeligheid door Marion Lutke, waarin niet de beperkingen die dit soms geeft centraal staan maar de mogelijkheden die je hierdoor ontvangen hebt. Kortom hoe kan je hooggevoeligheid omarmen als talent.

Wat betekent het dat God sommige mensen heeft geschapen met hooggevoeligheid? Hoe kun je het niet als een last maar juist als een talent leren zien? Niet minder dan 15 tot 20% van de mensen is hooggevoelig. Deze mensen zijn gevoelig voor prikkels en beleven de wereld heel intens.

Er zijn al veel boeken geschreven over hooggevoeligheid en HSP, maar dit is (één van de) eerste christelijke boeken over dit onderwerp. Ook in dit deel van de Sestra verwerkboeken lees je weer veel praktische vragen, bemoedigingen en tips, waardoor je echt verder komt.

Marion Lutke is bekend als voormalig presentator van Human-interestprogramma's bij de EO. Ze is ook al jaren coach en docent. Haar aandachtsgebieden zijn het helpen van mensen bij het vinden van richting in hun leven en het verwerken van trauma's.

Durf te gaan! Lutke, Marion
€ 14,95
voorraad onbekend
Toegewijd

Dit 90 dagen dagboek van Priscilla Shirer wil je inspireren om te luisteren naar Gods stem en zijn weg te gaan in je leven.

De overdenkingen dagen je uit en geven moed en kracht voor elke nieuwe dag. Elke dag begint met een bijbeltekst uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Daarna volgt een mooie, inhoudelijke meditatie, en een aantal vragen die je aan het nadenken zetten, zodat je elke dag toegewijd aan Hem kunt leven.

Priscilla Shirer werd bekend door haar betrokkenheid bij War Room en het boek voer bidden Vurig.

Toegewijd Shirer, Priscilla
€ 17,95
voorraad onbekend
Een moeder naar Gods hart

Moeders, jullie bepalen de koers van hun hart! Dat is de boodschap elizabeth George in het boek Moeder naar Gods hart, vol van wijsheid uit Gods Woord.

Je geeft ze te eten, stopt ze in bad, knuffelt ze, geeft ze kusjes en bidt voor ze. Elke dag staat in het teken van jouw liefde en zorg voor je kinderen. Hoe kun je, te midden van de drukte van het leven en de eisen die het moederschap aan je stelt, weten dat je kinderen opgroeien tot volwassenen die de Heere willen volgen?

Elizabeth George weet hoe het is. Ze heeft zelf kinderen grootgebracht, met alle ups en downs die daarbij horen. In Een moeder naar Gods hart voorziet ze je van bemoedigende adviezen en praktische tips die je helpen om kinderen van alle leeftijden op te voeden in de kennis van de Heere. In dit boek vind je onder andere …

* Eenvoudig toe te passen principes voor effectief ouderschap
* Specifieke hulpmiddelen om je kinderen te laten zien dat God van hen houdt
* Bijbelse inzichten om je te bemoedigen in je ouderschap

Moeders, God heeft jullie een bevoorrechte positie gegeven!

Je voorziet niet alleen in de dagelijkse behoeften van je kinderen, maar je bent een van de belangrijkste invloeden in hun leven. Jij bepaalt de koers van hun hart. Hoe oud ze ook zijn, jij kunt ze helpen om Gods liefde, Zijn zegen en Zijn zorg te ervaren. Word een moeder naar Gods hart!

Elizabeth George is de auteur van een aantal bestsellers, waaronder Een vrouw naar Gods hart. Ze is ook een veelgevraagd spreekster op christelijke vrouwenbijeenkomsten. Elizabeth en haar man Jim hebben kinderen en kleinkinderen.


Verschijnt DV in juni 2019.

Een moeder naar Gods hart George, Elizabeth
€ 17,95
voorraad onbekend