Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

voorjaar 2018 Vuurbaak

Dit voorjaar wordt bij uitgeverij Vuurbaak o.a. de volgende titels verwacht:

13 artikelen
pagina 1 van 2
De Schaduwdokter

Adrian Plass gaat in de Schaduwdokter op zoek naar vragen en en antwoorden in deze toegankelijke roman.

Na de dood van zijn grootmoeder komt Jack in contact met de mysterieuze Schaduwdokter. Hij assisteert de zowel nukkige als scherpzinnige man bij bezoekjes. Zo ontmoeten ze Samantha, die bang is om uit elkaar te spatten, en Rod, die wordt afgeperst, en schrijven ze een brief aan de terminale priester Victor. Hun dilemma's kaatsen tegelijk terug op Jacks eigen innerlijke zoektocht. De Schaduwdokter zelf is een aangename, soms vileine redenaar wiens onconventionele geloofsbeleving korte metten maakt met religie.
'De Schaduwdokter', een toegankelijke roman van Adrian Plass, neemt je mee in een verrassende beleving van nijpende emoties en de tragische schoonheid ervan.

'Briljant geschreven en zeer onderhoudend. Adrian Plass op zijn best.' - W. Paul Young, auteur van De uitnodiging

De Schaduwdokter Plass, Adrian
€ 19,95
voorraad onbekend
#Powertalks voor mama's

'#Powertalks voor mama's' van Danielle Koudijs is voor alle moeders die op z'n tijd behoefte hebben aan een stevige, bemoedigende column.

Het zijn eerlijke en oprechte verhalen over moederschap die je gewend bent van weblog Power to the Mama's: toegankelijke verhalen met een diepgaande boodschap.

Allerlei thema's komen aan bod in de #powertalks, maar vier domeinen krijgen speciale aandacht: geloof, relatie, opvoeding en balans. Daarnaast is het boek verrijkt met mooie foto's, inspirerende quotes en eigen schrijfruimte.

'#Powertalks voor mama's' is een inhoudelijk en bemoedigend boek voor alle moeders die weinig tijd hebben. Kortom: een fijn boek om te lezen op de wc, tijdens het koken of op een rustig moment met wat drinks & bites!

#Powertalks voor mama's Koudijs, Daniëlle
€ 14,95
voorraad onbekend
Dank & Gebedsboek

Er is altijd iets om dankbaar voor te zijn. Door God te danken, ook voor de kleine dingen, geef je Hem de eer en toon je Hem jouw liefde.

Dit Dank & Gebedsboek kan je daarbij helpen: het geeft meer structuur aan je gebedsleven en daagt je uit om bewust om te gaan met dankbaarheid. Het boek is ingedeeld in weken en biedt daarnaast inspirerende quotes en Bijbelteksten met een korte overdenking. Zo kun je later nog eens terugbladeren en lezen welke gebedspunten zijn veranderd in dankpunten en ontdekken wat God in jouw leven heeft gedaan.

Laat dit boek je inspireren en motiveren om dankbaar te zijn en om met God in contact te blijven. Hij wil graag dat je met Hem praat. Don't be too busy to talk to Him.

Veel zegen met dit boek!

Daniëlle Koudijs

Dank & Gebedsboek Koudijs, Daniëlle
€ 9,99
voorraad onbekend
Gewoon bidden

Gewoon Bidden door Johannes Hartl is bedoeld om je te helpen je gebedsleven te verfrissen.

Gebed is niet alles.
Maar zonder gebed is alles niets.

Kun je leren bidden? Kun je leren om God in het dagelijks leven meer tegen te komen?
In twaalf korte hoofdstukken nodigt Johannes Hartl je uit om het thema 'gebed' vanaf een heel andere kant te benaderen. Hij laat zien dat bidden niet slechts theorie is, maar dat gebed juist met alle aspecten van je bestaan te maken heeft. Op een verhelderende manier duidt hij daarbij een aantal geestelijke mechanismen en reikt tal van praktische oefeningen aan die aan je leven van alledag een heel andere wending kunnen geven - wanneer je je overgeeft aan het avontuur om God in het hier en nu te ontmoeten.

Gewoon bidden Hartl, Johannes
€ 14,95
voorraad onbekend
Het Boek over relaties

De Bijbel is een relatieboek. Het laat zien hoe God door de geschiedenis heen reikte om een relatie met de mensheid te hebben. Op zijn beurt leert de Bijbel ons hoe we relaties met God en met elkaar kunnen opbouwen.

Aan de hand van 28 verhalen en personen in de Bijbel verkent dit boek even zoveel bijbelse principes die je in staat stellen om levensveranderende relaties op te bouwen in je familie, organisatie en gemeenschap.

Matt Bird woont in Engeland en is actief als auteur, programmamaker en spreker. Hij is getrouwd en heeft 3 kinderen.

Het Boek over relaties Bird, Matt
€ 14,95
voorraad onbekend
Het dorp

Lisette van de Heg borduurt met 'Het Dorp' verder op het verhaal van 'De kunstenaar'. In het dorp van de kunstenaar gebeurt van alles: de dorpelingen bouwen een toren, de boer graaft een heel diep gat en de vrouw van de bakker is verdrietig omdat haar man geen aandacht voor haar heeft.

'Het Dorp' is een prachtige verhalenbundel voor volwassenen. De verhalen die erin staan, zijn eigenlijk welbekende bijbelverhalen in een nieuw jasje.

De verhalen die de lezer kan herkennen zijn:

* het scheppingsverhaal,
* de toren van Babel,
* de zondvloed,
* Jozef,
* de uittocht uit Egypte,
* Jona,
* het kerstverhaal,
* de overspelige vrouw,
* een verbeelding van het vers 'ik had honger en jullie gaven mij te eten', en
* het verhaal van de nieuwe aarde.

Lisette weet op een eigentijdse wijze oude verhalen opnieuw herkenbaar te maken. Ze doet dit in de vorm van spiegelverhalen.

Het dorp Heg, Lisette van de
€ 17,95
voorraad onbekend
De Gouden Speld trilogie

De Gouden Speld vertelt over drie momenten in de geschiedenis van het christelijk geloof en verbind dat aan evenzoveel spannende verhalen voor kinderen.

In het eerste deel - dat speelt in de tijd van Jezus - krijgen David en Mirjam de Gouden Speld voor het eerst in handen.

Het verhaal vervolgt als Ruben en Claudia, die leven bij de eerste christenen in Rome, met de speld te maken krijgen. Nu, in het derde deel, gaat het verhaal over Marcus en Susanna en de christenvervolgingen in Lyon in 155 na Chr.

Marcus is 12 jaar en droomt van avonturen en verre landen. Zijn leven wordt op de kop gezet als er op een dag soldaten in de stad verschijnen die overal bordjes ophangen: Verboden voor christenen. Christenen mogen geen winkels meer bezoeken, geen dokter meer roepen en niet meer naar school.

De opa van Marcus' vriendin Susanna is de leider van de christenen in de stad. Bezorgd ziet hij hoe de pesterijen tegen de christenen steeds erger worden. Zo erg, dat het niet meer leefbaar is in de stad......

De Gouden Speld trilogie Jonker, Martine
€ 15,-
voorraad onbekend
Altijd groter

Marinus de Jong gaat op zoek naar de vraag rond het bestaan van God. De grote vragen gaat hij niet uit de weg.

Er zijn veel redenen waarom geloven in God niet overtuigend is. Hoe kan God nou goed zijn terwijl er zoveel kwaad is? En wat te denken van de Bijbel; er zijn toch zoveel heilige boeken? En een intuïtie dat God bestaat, dat is biologisch goed te verklaren.

In dit boek bespreekt theoloog Marinus de Jong 21 van deze redenen. Maar niet om te laten zien dat ze niet waar zijn. Ook niet om te concluderen dat geloven in God onzinnig is. Hij gaat op zoek naar hoe deze redenen ons helpen om onze gedachten over de ongrijpbare God te scherpen. Dat hij een God is die steeds weer aan onze beelden ontsnapt en zich niet laat vangen in onze overtuigingen.

Dit boek is Inclusief verwerkingsvragen en verdere lees- en kijksuggesties.

Altijd groter Jong, Marinus de
€ 12,50
voorraad onbekend
Ik kies jou

Ds. Roel Meijer gaat in Ik kies jou in gesprek over de uitverkiezing en wat dit nu betekent.

Wat een zegen is het om steeds meer te beseffen dat er een God is die onvoorwaardelijk kiest. Zijn liefde in Christus straalt er door heen. Maar wat betekent het dat God voor jou kiest? En wanneer ben je daar zeker van? Vanuit vier bijbelgedeeltes gaat deze bijbelstudie over allerlei vragen rondom Gods uitverkiezing. Vanuit concrete situatiebeschrijvingen gaan we op zoek naar antwoorden in de Bijbel.

Elk hoofdstuk is voorzien van actuele en persoonlijke vragen die geschikt zijn voor persoonlijk gebruik, maar vooral bedoeld zijn voor bijbelstudie- en gespreksgroepen. Het boek bevat daarnaast een verkorte en vereenvoudigde weergave van de Dordtse Leerregels en sluit af met een meditatief verhaal en een lied.

Het boek Ik kies jou is onderdeel van de reeks bijbelstudieboeken voor de Gereformeerde Bijbelstudiebond.

Ik kies jou Meijer, Roel
€ 9,90
voorraad onbekend
Jozef

Ds. C. v.d. Berg gaat in deze titel uit de Bijbelstudieserie in op Jozef, zoals het verhaal vertelt wordt in Genesis.

Wat is het aangrijpend om door je eigen broers als slaaf verkocht te worden naar Egypte en zelfs voor jaren onschuldig in de gevangenis te verdwijnen. Maar op een dag wordt Jozef voor de farao geleid om diens dromen uit te leggen. Van hem mag hij Egypte gaan regeren en redden van de hongerdood.

Het verhaal brengt je bij Jezus. Ook Hij leerde dienen als een slaaf, en via het kruis ging Hij naar de troon in de hemel om de wereld te redden. Vandaag wil God jou in Zijn werk betrekken. Hij wil je de gezindheid van Jezus geven en je leren dienen zoals Hij, om je straks te laten delen in de regering van de nieuwe wereld.

Jozef Berg, Cees van den
€ 10,90
voorraad onbekend