Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Wie is Jezus

Een vaak gestelde vraag: Wie is Jezus. Een man die een enorme impact heeft gehad op onze geschiedenis en na 2000 steeds weer opnieuw heel veel mensen in beweging brengt. Bij Jezus Christus gaat het oer dat Hij de Zoon van God is, de redder van de wereld, de verzoening heeft bewerkstelligd van onze zonden en ons toegang geeft tot God de Vader.

Onderstaand enkele boeken over Hem:

15 artikelen
pagina 1 van 2
Jezus

Dick van Keulen geeft in het boek Jezus een testament over Jezus, de voor hem belangrijkste Persoon hier op aarde.

Al in de jaren 90 schreef ds Dick van Keulen aan een opvolger van zijn boek Groeien in geloof, een boek dat duizenden mensen heeft gevormd. De inhoud die in die periode werd geschreven heeft als basis gediend voor het boek Jezus.

Jezus is een boek geworden dat helpt om het geloof door te laten dringen tot diep in je denken, je ziel en je leven.

Dick van Keulen weet op meesterlijke wijze ook jongeren aan te spreken.

Jezus Keulen, Dick van
€ 19,90
voorraad onbekend
Meer dan een timmerman

Josh Mcdowell schreef met Meer dan een TImmerman een klaasieker die al meer dan een generatie meegaat

De inspirerende klassieker, Meer dan een Timmerman van Josh & Sean McDowell, is nu geupdate voor een nieuwe generatie zoekers. Dit boek heeft een frisse uitstraling, aangepaste inhoud en een nieuw hoofdstuk waarin de vragen van vandaag worden beantwoord.
Voormalig scepticus Josh McDowell wordt nu vergezeld door zijn zoon Sean terwijl ze het bewijsmateriaal over Jezus onderzoeken. Is Hij echt de God die Hij beweerde te zijn? Hoe kunnen wij dit zeker weten?

Ontdek zelf dat Jezus Christus meer is, veel meer dan een Joodse timmerman!

Meer dan een timmerman McDowell, Josh
€ 9,99
voorraad onbekend
Jezus

Als Shusaku Endo vertelt over Jezus leven is dat een literaire sensatie. De auteur van stilte en de Samoerai spreekt zich uit over Jezus.

Gebaseerd op een nauwkeurige lezing van de vier evangeliën en de sensibiliteit van een romanschrijver, vertelt Endo het leven van Jezus. Dat begint vanaf het moment dat Hij vanuit Nazareth op weg gaat naar Zijn leermeester Johannes de Doper. Het loopt door tot de laatste woorden die Hij roept aan het kruis.

Endo zet de dramatische lijn van Jezus leven overtuigend neer: waar mensen stuk voor stuk afhaken bij Jezus' boodschap die niet past bij hun eigen doelen en belangen. ontdekt Jezus de enige weg die tot verlossing leidt, de weg van liefde ook al voert deze naar zijn vroege en gruwelijke dood.

Endo geeft ook een reconstructie van Jezus laatste dagen en een originele interpretatie van Zijn opstanding.

Jan Willem Otten schreef een voorwoord.

Shusaku Endo (1923-1996) is één van de grootste Japanse schrijvers. Hij groeide op in een christelijk milieu, een zeldzaamheid in de Japanse cultuur. Zijn hele oeuvre is een zoektocht naar de verwoording van de vraag wat het betekent om christen te zijn.

Jezus Endo, Shusaku
€ 19,99
voorraad onbekend
JC
JC
€ 29,95
voorraad onbekend
De navolging van Christus

Het boek 'De navolging van Christus' van de middeleeuwse monnik Thomas a Kempis is door christenen van alle plaatsen als lijfboek omarmd.

Dit boek van bijbelse, oud-christelijke én middeleeuwse wijsheid is in duizenden uitgaven gedrukt en in allerlei talen vertaald. Al meer dan vijf eeuwen lang heeft het zo de weg naar miljoenen lezers gevonden, die de vele honderden raadgevingen vaak levenslang hebben herlezen en overwogen.

Het boek was enkele jaren niet meer leverbaar en verschijnt nu in een nieuwe vertaling van Jacques Koekkoek. Volgens Gerard De Korte, bisschop van Den Bosch, 'brengt Thomas a Kempis ons bij het hart van het evangelie: de liefde voor Jezus, eenvoud en onderlinge gemeenschap' .

De navolging van Christus Kempis, Thomas a
€ 19,99
voorraad onbekend
Jezus 2.0

In een tijd waarin de kerk voortdurend ter discussie wordt gesteld, spreekt de persoon van Jezus nog steeds een groot en breed publiek aan.

Dat is logisch: Jezus is een controversieel figuur en zijn onverbloemde, soms radicale uitspraken passen beter dan ooit tevoren in onze maatschappij.

Dit boek presenteert Jezus zoals hij vanuit de evangeliën op ons afkomt: onverkort, recht voor de raap, maar vooral als een man die in geen hokje past. Het gaat over de persóón van Jezus, niet over een kerkelijke organisatievorm.

Wat heeft deze timmermanszoon ons vandaag te vertellen? Verrassend meer dan we op het eerste gezicht zouden denken.

Dit boek toont Jezus zonder geloof te vooronderstellen, in hedendaagse actuele mensentaal. Voor mensen die zoeken en niet bang zijn om diepgaande vragen te stellen. Maar ook voor mensen die niet tevreden zijn met goedkope instant antwoorden.

Het boek is voor mensen die bezorgd zijn om de duurzaamheid van het leven op deze planeet én open genoeg zijn om álle antwoorden te onderzoeken.

Jezus 2.0: wat heeft Hij ons vandaag nog te vertellen?

Jezus 2.0 Demaerel, Ignace
€ 14,99
voorraad onbekend
Vreemdeling op weg naar emmaus

Uit naam ervan zijn in het verleden oorlogen gevoerd. Politici hebben er beleid op gemaakt, maar dit beleid ook weer veranderd. Theologen hebben het verdedigd en gehoond. Sceptici hebben dit boek op de korrel genomen. En misschien heeft al het 'gedoe' rond de Bijbel ook u wel eens versteld doen staan. De vraag blijft: “Wat zegt de Bijbel nu eigenlijk echt?”

U hebt nu een boek in handen dat de grote Bijbelse thema's duidelijk en logisch uitlegt. In plaats van zich op één onderdeel te focussen – en dan het geheel te missen – verbindt de auteur de gehele tekst chronologisch tot een groot universeel drama en kijkt hij naar gebeurtenissen vanuit het perspectief van degenen die er bij waren toen er geschiedenis werd geschreven. Het resultaat is soms grappig, soms angstaanjagend, maar altijd in overeenstemming met de bedoeling van de tekst.

Als u dit boek uit hebt, gelooft u misschien wel in 'het Boek' zoals u nooit eerder hebt gedaan. Of u besluit tot het tegendeel. De objectieve benadering van de auteur laat die beslissing aan u over.

Bij dit boek hoort ook De vreemdeling op de weg naar Emmaüs – werkboek dat uitermate geschikt is voor studiekringen, catechese en middelbare scholen.

'Hoewel ik al 30 jaar naar de kerk ging had ik nooit iets van de Bijbel begrepen. Het was niet meer dan een bundel losse verhalen. Nu past de Bijbel op een duidelijke, logische manier in elkaar. Het is gewoon ongelooflijk.'

John R. Cross werkte 23 jaar met New Tribes Mission, een zendingsorganisatie gericht op het bereiken van nieuwe stammen. Hij heeft vijf award winning video's geregisseerd, w.o. die van "EE-TAOW!", en is auteur van vier boeken die in twaalf talen zijn vertaald. Het boek De Vreemdeling op de weg naar Emmaüs is het meest bekend. John is docent en auteur voor Goodseed International in Canada.

Vreemdeling op weg naar emmaus Cross, J.R.
€ 15,-
voorraad onbekend
Wie was Jezus eigenlijk
Wie was Jezus eigenlijk Hakvoort
€ 5,-
voorraad onbekend
Jezus beter begrijpen

Een pakkende, begrijpelijke bijbelstudieboekje met gespreksvragen over het leven van Jezus. Voor mensen die de Bijbel beter willen begrijpen en samen bezig willen zijn rond geloofsopbouw en verdieping.

Toegankelijk en begrijpelijk voor iedereen. Dat is dit bijbelstudieboekje over het Evangelie van Johannes. Er is geen voorkennis nodig, al gaat dit boek wel de diepte in. De serie de bijbel beter begrijpen is met name gericht op bijbelstudiegroepen, maar persoonlijk gebruik kan ook uitstekend. Allerlei verwerkingsopdrachten en gespreksvragen maken het gemakkelijk om de stof toe te passen op het eigen leven. Door zo met het Evangelie van Johannes bezig te zijn, ga je meer begrijpen van de centrale persoon van het christelijk geloof, Jezus Christus.

Jezus beter begrijpen is het eerste deel van de serie 'de Bijbel beter begrijpen' – een groeiende serie bijbelstudieboeken voor startende bijbellezers met verdiepende gespreksvragen.

Jezus beter begrijpen Jong, N. de
€ 11,-
voorraad onbekend
Jezus onze bestemming
Jezus onze bestemming Busch
€ 9,95
voorraad onbekend