Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Handboek kerk en social media

Titel : Handboek kerk en social media
Auteur(s) :
EAN : 9789023926504
Uitgever : Boekencentrum
Prijs : € 19,99
Beschikbaar
Alphen : Voorraad in de winkel onbekend
Den Haag : Voorraad in de winkel onbekend
Leiden : Voorraad in de winkel onbekend
Zoetermeer : Voorraad in de winkel onbekend
Handboek kerk en social media
(Geen beoordelingen)
Delen:

Ook verkrijgbaar als:
Beschrijving

Met elkaar steken we steeds meer tijd in social media. Toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning. In 2012 is de Twitterkerkdienst doorgebroken.LinkedIn-groepen worden ingezet voor de kennisbevordering van onder kerkelijke professionals. Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale media voor veel christelijke kerken nog een brug te ver. Erik van de Berg (auteur van het Handboek Kerk en internet) en Frank G. Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom chrsitelijek auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe chrsitelijke kerken zich effectief kunnen verbinden met social media. Het resultaat mag er zijn: Dit boek bevat prikkelende analyses, heldere theologische doordenkingen en handreikingen voor effectief en pragmatisch social media beleid. Het is dan ook geschreven voor predikanten, priesters, kerkeraadsleden, communicatiecommissies en beleidsmakers in katholieke en protestantse kerken. Aan dit handboek werken auterus mee uit katholieke en protestantse kringen die geworven zijn via crowdsourcing. Naast de reeds genoemde Eric van de Berg en Frank Bosman zijn dat de mediapriester Roderick Vonhögen, digitale dominee Janne Nijboer, evangelisch blogger Johannes van den Akker, theoloog en senator Ruard Ganzevoort, assistent Hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld en theoloog Hendro Munsterman.

Productspecificaties
EAN : 9789023926504
Taal : Nederlands
Onderwerp : Media en computercommunicatie
Thema : Media-industrie, entertainmentindustrie, informatie-industrie, communicatie-industrie
Christelijk leven en gewoontes
Persoonlijke religieuze getuigenissen en inspirerende werken
Met betrekking tot christenen en christelijke groepen
Uitgever : Boekencentrum
Verschenen : Juli 2015
Druk : 1
Uitvoering : Paperback
Conditie : Nieuw
Pagina's : 160
Afmetingen : 240 x 170 x 16 mm
Gewicht : 331 gram
Velden met een * zijn verplicht