Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Belijdeniscadeau geen boek

Bij het doen van belijdenis wordt heel vaak aan een boek gedacht. Toch is er ook een groep die je wel een belijdeniscadeau wilt geven, maar geen boek.

Onderstaand geven we een klein beeld van wat er zoal mogelijk is met een belijdenisgeschenk wat geen boek is. Te denken valt dan aan een CD, DVD of een sieraad. In de praktijk vindt je de leukste dingen als je in één van de winkels van Ichthusboekhandel rondkijkt.

God van leven CD

God van Leven is de nieuwe CD voor 2018 van Sela. Een prachtig uitgewerkte studio CD die je zeker wilt horen. Reserveren kan volop bij Ichthusboekhandel. (Gratis verzending)

Op de voorkant van de nieuwe Sela-cd, die eind januari 2018 verschijnt, staat een olijftakje. Van oudsher een symbool van vrede en voorspoed. Op verschillende plekken in de Bijbel is er een verwijzing naar te vinden. Het eerste moment is bij Noach. Een duif brengt een olijfblad de ark binnen. Het leven keert terug, God herstelt de band met ons mensen.Vrede en nieuw leven. Het zijn twee belangrijke thema's die in de liederen van 'God van leven' voorkomen. Door de eeuwen heen geeft de God van leven in Jezus Christus ons een teken. Elke dag, in voor- en tegenspoed, is een door God gegeven nieuw begin.

Tracklist God van Leven:

1. Kyrie 2. Samen eten wij 3. Met één hart en stem 4. Verlangen 5. Alfa en omega 6. Jezus leidt Zijn kerk 7. God, U bent mijn God 8. Zegen voor de kinderen 9. Voor het goede van het land 10. Kom met vrede 11. Een weg naar U 12. God van leven 13. Uw naam 14. Alles voor Hem 15. Avondlied 16. Geef ons vrede (Dona nobis pacem)De nieuwste CD van SELA kunt u nu reeds kopen bij Ichthusboekhandel. Aflevering direct na verschijning.

God van leven CD Sela
€ 16,50
voorraad onbekend
Vandaag

Op haar CD 'Vandaag' zingt Kinga persoonlijke liedjes, klein uitgevoerd, over lijden, moederliefde, hoop en een wereld die kleiner wordt.

Kinga heeft een stem gekregen waarmee ze iets moois mag doen. En dat is wat ze wil doen: zingen en delen vanuit haar hart! In de afgelopen jaren heeft Kinga ontzettend veel geleerd en ontvangen van de mensen om haar heen. Leven vanuit geloof, de liefde van haar dierbaren, de vreugde van de mensen die haar liederen beluisteren. Tijdens dit concert wil Kinga deze ervaringen delen met jou. Ze neemt je mee langs de liedjes die haar dierbaar zijn. Van haar eerste, eigen album Uit liefde tot Sela, van 'Psalmen voor nu' tot de luisterliedjes van haar nieuwe album 'Vandaag', dat in het voorjaar uitkomt. Op 'Vandaag' zingt Kinga persoonlijke liedjes, klein uitgevoerd, over lijden, moederliefde, hoop en een wereld die kleiner wordt.

Vandaag Ban, Kinga
€ 14,50
voorraad onbekend
Surrounded (live)

In de maand februari verschijnen zomaar opeens 2 nieuwe albums van Michael W. Smith! Naast 'A Million Lights' (zijn nieuwe (meer) pop album) verschijnt ook het nieuwe live worship album 'Surrounded'.

De CD Surrounded is een live-opgenomen worship-album.Het verlangen van Michael W. Smith met het album Surrounded is dat hij de verschillende uitingen van de wereldwijde kerk wil verenigen in één hartstochtelijke, vreugdevolle kreet van aanbidding. De cd is opgenomen in een intieme sfeer; Smith en zijn band zijn omgeven met 'worshippers'.Michael W. Smith zegt hierover: "Ik voel dat God door zijn kerk beweegt en Hij roept ons op om één stem en één hart te zijn. Eén bruid. Elke natie, elke stam en elke taal. Elke sociale klasse, elke denominatie. Wat als we Hem brengen dat Hem het meest behaagt; onze eenheid", zegt Michael. Hij vervolgt: "We kunnen allemaal verschillende verhalen, huidskleuren en liedjes hebben, maar we delen allemaal één en dezelfde Geest.CD Tracks voor 'Surrounded (CD)' van Michael W. Smith 1. Your House 2. Light To You 3. King of My Heart 4. Reckless Love 5. Here I Bow 6. Miracles 7. Do It Again 8. Surrounded (Fight My Battles) 9. Build My Life 10. Washed Away 11. Great Are You Lord 12. Light To You (Reprise)

Surrounded (live) Smith, Michael W.
€ 18,95
voorraad onbekend
Geef ons heden ons dagelijks brood
Geef ons heden ons dagelijks brood Broodplankje
€ 6,95
voorraad onbekend
The case for a creator

Wetenschap en God, ze lijken elkaar altijd te bijten maar is dat ook zo? Klopt het principe dat God en de wetenschap niets met elkaar te maken hebben? Of wijzen de feiten van de wetenschap juist richting God?

Lee Strobel, die eerder al op zoek ging naar de feiten achter het bestaan van Jezus én de vragen rondom lijden, richt zijn onderzoek nu op het vraagstuk van de schepping. Op de voor hem karakteristieke manier bestookt Strobel diverse topwetenschappers met vragen over o.a. het ontstaan van de wereld, de complexiteit van het heelal en de ontwikkeling van de aarde.Blijft zijn tijdens z'n studiejaren zorgvuldig opgebouwde 'geloof' in de evolutietheorie overeind en is alles door toeval ontstaan? Of zijn complexe materies als dna, de melkweg en het menselijk bewustzijn toch het gevolg van de hand van een Schepper? Tijdens zijn onderzoek valt Strobel van de ene verbazing in de andere en wordt het steeds lastiger te blijven geloven in leven dat per toeval is ontstaan.The Case for A Creator is na The Case for Christ en The Case for Faith de derde documentaire met onderzoeksjournalist Lee Strobel. Door zijn verleden als atheïst kan hij zich goed identificeren met iedereen die zo zijn twijfels heeft bij het bestaan van een Schepper. Des te overtuigender is zijn 'bewijslast' na gedegen onderzoek. De documentaire is gebaseerd op het gelijknamige boek, dat in Nederland werd uitgebracht onder de titel Feiten genoeg.
The case for a creator Film
€ 7,99
voorraad onbekend
DVD Moderne wetenschap in de bijbel

Deze Nederlandstalige documentairefilm door Thomas van der Giessen is gebaseerd op het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel' van drs. Ben Hobrink.

Aan de hand van heldere animaties, unieke filmbeelden en interviews met o.a. een rabbijn, tropenartsen, een vleesdeskundige en de bouwer van de Ark van Noach gaan we op ontdekkingstocht.

Ga mee op een reis door de tijd, van het oude Egypte tot in de verre toekomst, op zoek naar moderne wetenschap in de Bijbel.

Ideaal voor themabesprekingen en groepsgesprekken.

DVD Moderne wetenschap in de bijbel Giessen, Thomas van der
€ 17,95
voorraad onbekend
Ongewone momenten met de Bijbel

Ongewone momenten met de Bijbel nodigt je uit om op veel verschillende manieren aan de slag te gaan met bijbelteksten. Met veel ruimte voor eigen creatieve verwerking.

Bijna iedereen heeft wel een Bijbel in huis, maar toch blijft er vaak weinig tijd over om erover na te denken in het dagelijks leven.

De auteur geeft allerlei tips om te lijmen, scheuren, knutselen, tekenen, denken en dromen. Alles is toegestaan. Zo komen bijbelteksten tot leven en worden ze je meer eigen. Dit nieuwe bijbel journal maakt creatievelingen blij!

Ongewone momenten met de Bijbel Journal
€ 15,95
voorraad onbekend
Scheurkalender 365 allerbeste visjes

Een verzameling van 365 quotes van Visje,

In een loesje-achtige stijl passeren allerlei one-liners die je doen grinniken, lachten, huilen, of die je wakker maken. Voor elke dag een jaar lang een moment van bezinning.

Uitstekend geschikt om als scheurkalender overal te hangen.

Scheurkalender 365 allerbeste visjes
€ 14,95
voorraad onbekend