Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Je dag goed beginnen

Je dag met de bijbel beginnen

Je dag goed beginnen, wat is dat een opgave vaak! We bedenken heel vaak hoe het zou moeten en we weten dat het nog al eens teleurstellend is. Je wilt graag je dag met God beginnen, maar de hectiek en de onrust van de nieuwe dag weet je altijd weer in verleiding te brengen. Daarom geven we in dit overzichtje vijf manieren om een vorm te vinden die wat beter bij je past en die je uitdaagt om daadwerkelijk de dag te beginnen met God

Sommige mensen zijn zo druk dat hun rustmoment is als ze morgens in de bus, tram, trein of metro zitten. Ze lezen dan de Bijbel als E-boek op hun smartphone en hebben zo midden in de drukte van die dag toch even tijd om gevoed te worden.

Een grote groep mensen wil elke dag heel gestructureerd de bijbel lezen. Daarvoor zijn er Bijbelleesroosters. Ze helpen om alles in de bijbel langs te zien komen en niet alleen de gedeelten die al zo bekend zijn.

Er is ook een categorie die de dag wil beginnen met een ideeënstarter. Iets uit de bijbel of een citaat van iemand. Die worden vaak geholpen door een handige Bijbelse Scheurkalender. Het is niet voor iedereen, maar nog al wat mensen zouden niet graag zonder zijn.

Een vierde manier die van alle tijden is, is gewoon elke dag beginnen met het lezen in je persoonlijke bijbel. Die ligt naast je bed, op te eettafel of op je bureau. Gewoon elke dag een kort gedeelte lezen uit de Bijbel of een Studiebijbel

Een vijfde groep kiest elk jaar weer opnieuw een Bijbels Dagboek en volgt dat op geregelde basis. Het helpt om gedachten te ordenen, perspectief te krijgen en geeft ook vaak suggesties waar je zelf niet zomaar op gekomen zou zijn.

Bijbel in een jaar

De Bijbel in de Nieuwe Bijbelvertaling (NBV) , nu als leesplan in de volgorde van het Alpha's Bijbel in een jaar programma. Lees elke dag een stuk uit het Oude Testament, één uit het Nieuwe Testament en een Psalm of een deel uit Spreuken. Pak de uitdaging op de bijbel in één jaar in zijn geheel te lezen!

De bijbelteksten zijn gesorteerd op dag, je hoeft dus niet eerst de stukken zelf op te zoeken: ze staan achter elkaar bij de dag waar je op dat moment bent.

De Bijbel in één jaar stelt je in de gelegenheid om de bijbel in 1 jaar uit te lezen. Het is daarmee een prachtig hulpmiddel om de gehele context van de bijbel een keer door te nemen en ook alle onbekende gedeelten te ontdekken!

De bijbel in één jaar lezen, is een prima voornemen wat door de praktische vorm haalbaar wordt!

Bijbel in een jaar
€ 27,50
voorraad onbekend
E-Bijbel - Herziene Statenvertaling

Wilt u de HSV bijbel downloaden? Dan is dit de e-bijbel van de Herziene Statenvertaling. De vertrouwde vertaalwijze van de Statenvertaling, maar in een beter leesbare vorm nu als eboek.

Deze elektronische versie van de Herziene Statenvertaling is uitstekend geschikt voor gebruik op een smartphone, de computer of het tablet. De epub-versie van de HSV (Herziene Statenvertaling) is direct te downloaden bij Ichthusboekhandel en kan dan gelijk gebruikt worden.

De Ebijbel HSV werkt uitstekend en op de zelfde wijze als die van Nieuwe bijbelvertaling (NBV) en de Bijbel in Gewone Taal (BGT).

Een e-bijbel kan ook gebruikt worden wanneer u niet online bent of wanneer er geen wifi is. Een e-boek staat daadwerkelijk op uw telefoon of computer en hoeft niet tekst voor tekst opgehaald te worden.

Nu altijd uw Herziene Statenvertaling versie onder handbereik op uw smartphone, download direct uw exemplaar.

E-Bijbel - Herziene Statenvertaling[ e-boeke-boek ] HSV
€ 19,99
direct downloaden
365 Bijbelse beloften
365 Bijbelse beloften
€ 14,95
voorraad onbekend
Studiebijbel in Perspectief

de NBV Studiebijbel in Perspectief is recent vernieuwd qua omslag en uitvoering. Deze studiebijbel bevat een uitgebreide tekst van de Nieuwe Bijbelvertaling 2004 met veel toelichting, verwijzingen, achtergronden én illustraties.

De Studiebijbel in perspectief biedt de lezer een heldere toegang tot en uitleg van de Bijbel. De uitgave bevat de volledige bijbeltekst van NBV (zonder deuterocanonieke boeken) aangevuld met verklaringen van moeilijk te begrijpen verzen en/of gedeelten en laat veel achtergronden, tekstverwijzingen en illustraties zien.

INKIJKEXEMPLAAR STUDIEBIJBEL IN PERSPECTIEF (NBV)

In de Bijbel in Perspectief worden perikopen vooral in hun geheel benaderd en verduidelijkt. Ieder Bijbelboek is voorzien van een heldere inleiding, met daarin aandacht voor de historische context en voor heilshistorische lijnen met het oog op de eenheid van het Oude en Nieuwe Testament.

Uitgangspunt is dat het Oude en het Nieuwe Testament, bij alle verschil, inhoudelijk een geestelijke eenheid vormen. Kennis van het ene bijbelgedeelte kan licht werpen op het verstaan van een ander deel. Hierachter ligt de overtuiging dat het dezelfde God is die zich via verschillende schrijvers en in verschillende tijden bekend maakt om een relatie te zoeken met mensen. De situatie waarin de teksten zijn ontstaan is wisselend. Tegelijkertijd is het mogelijk om basislijnen binnen de ene canon van het Oude en Nieuwe Testament te trekken.

De NBV Studiebijbel in Perspectief is een vraagbaak bij het herkennen van deze basislijnen. Het geheel vormt als het ware een encyclopedie bij de vele tekstverzen die om duiding vragen.

Waarom zou u kiezen voor de NBV Studiebijbel in Perspectief?

* Bevat de complete tekst van De Nieuwe Bijbelvertaling 2004
* Heeft algemene inleidingen op de boeken van het Oude en het Nieuwe Testament
* Commentaar en achtergronden bij moeilijke verzen
* Bespreking van heilshistorische thema's (door bekende orthodoxe Nederlandse theologen)
* Omvangrijk overzicht met tekstverwijzingen
* Uitvoerig lexicon geschikt als naslagwerk
* Verduidelijkend kaartenmateriaal
* Aandacht voor verbindingslijnen binnen het geheel van de Bijbel.

Een redactieraad bestaande uit theologen en deskundigen uit verschillende kerken heeft kritisch meegelezen en suggesties aangereikt. Daarin hadden deskundigen zitting met een achtergrond in organisaties en kerken zoals: het Nederlands Bijbelgenootschap, de Christelijke Gereformeerde Kerken, Nederlands Gereformeerde Kerken, Gereformeerde Kerken vrijgemaakt, Gereformeerde Bond en de Confessionele Vereniging binnen de Protestantse Kerk in Nederland en de Evangelische Kerk in België. Naast de twee hoofdredacteuren gaat het om:

drs. T. Drieënhuizen, dr. G.W. Marchal, drs. K. Muller, drs. P. Vergunst en prof.dr. G. Vleugels.

In de Studiebijbe in Perspectief zijn artikelen opgenomen van diverse Nederlandstalige auteurs:

Prof.dr. G. van den Brink, drs. M. Brink-Blijdorp, dr. G. van Ek, prof.dr. J. Hoek, prof.dr. T.M. Hofman, dr. H. Lalleman-de Winkel, drs. A.M. van Leeuwen, prof.dr. J.W. Maris, dr. A. Noordegraaf, dr. M.H. Oosterhuis, prof.dr. M.J. Paul, prof.dr. H.G.L. Peels, dr. W.H. Rose, drs. R.C. Vervoorn, prof.dr. G. Vleugels, drs. J. Westland.

Regelmatig wordt gevraagd naar de Studiebijbel in Perspectief tweedehands. Die zijn vanwege het persoonlijke karakter en de waardering die de eerste kopers hiervoor hebben nauwelijks verkrijgbaar. Er is ook geen Studiebijbel in Perspectief online te raadplegen. De structuur van de tekst met zoveel verwijzingen en achtergronden leent zich technisch minder gemakkelijk voor een online variant. Er is dus ook geen eboek of Studiebijbel in Perspectief PDF beschikbaar. .

Studiebijbel in Perspectief
€ 82,50
voorraad onbekend
Gods beloften voor elke dag

Elke dag een belofte: Elk Woord van God, schrijft Charles H. Spurgeon, is als een cheque. Het is niet de bedoeling dat je die alleen maar leest, bewondert en dan vergeet. Je moet ermee naar de bank om je handtekening onder de cheque te zetten en het geld in ontvangst te nemen.

In dit dagboek schrijft Spurgeon elke dag over één tekst uit het Woord van God. Je mag er dagelijks mee naar God gaan, in een vast vertrouwen dat Hij doet wat Hij belooft. Dit is een nieuwe heruitgave van het veel gelezen dagboek 'Het chequeboek van de bank des geloofs'. 'Gods Woord voor elke dag' is aangepast aan hedendaags taalgebruik, zodat elke generatie elke dag een stuk uit Gods Woord ontdekt en hier dagelijks mee naar God toe gaat.

Gods beloften voor elke dag Spurgeon, C.H.
€ 17,99
voorraad onbekend
365

Jan Pool, spreker en auteur komt nu met een bijbel dagboek waarin hij 365 dagen antwoord geeft op op vragen over God en Jezus.

God is goed? Elke dag van het jaar Jezus is Hij bij je. Elke dag van het jaar, elk moment. Hij wil je zijn liefde geven. Zijn rust. Zijn kracht. Wat betekent het als je Hem elke dag volgt? Daarover gaat dit dagboek. Ontdek hoe goed het leven met God is!

365 Pool, Jan
€ 17,95
voorraad onbekend
Bijna elke dagboek voor twintigers

Iedere dag de Bijbel lezen is in deze drukke en snelle tijd geen vanzelfsprekendheid.

Vooral jonge mensen die aan het begin staan van hun carrière, hun relatie of hun gezin - de twintigers - vinden het moeilijk om ruimte te vinden voor dagelijkse stille tijd. Speciaal voor hen schreef Rolf Robbe dit Bijna-elke-dagboek voor twintigers. Veertig weken lang biedt hij vijf korte, pakkende overdenkingen. Een dagboek dat dus ruimte biedt af en toe een dag over te slaan. Dit bijna-iedere-dagboek is opgebouwd rond vier thema's: omgaan met God, omgaan met je medemensen, omgaan met jezelf en omgaan met de schepping. Op deze wijze komt het hele leven van de twintiger in beeld. Binnen deze thema's kun je lezen over onderwerpen als Gods aanwezigheid ervaren, omgaan met gebroken relaties, genieten van de natuur, enzovoort. Je zult merken hoe actueel Gods boodschap is en hoe goed het is je denken, doen en willen elke dag op God af te stemmen. Bijna-elke-dagboek voor twintigers behoort tot de dagboekenreeks 'Bijna-elke-dagboek'.

Bijna elke dagboek voor twintigers Robbe
€ 16,99
voorraad onbekend
Zij Lacht Bijbel (HSV)

De Zij Lacht Bijbel is de Notitiebijbel HSV met een vormgeving en toelichting bij de tekst speciaal voor jonge vrouwen. De Zij Lacht bijbel is gebaseerd op de Herziene Statenvertaling. De opmaak is gebaseerd op een teksteditie met één kolom en veel schrijfruimte.

De Zij Lacht bijbel is volop leverbaar!.

Inkijkexemplaar Zij Lacht Bijbel

Bij een groot aantal Bijbelboeken is een overdenking toegevoegd. Ook bevat de Zij Lacht Bijbel mooi vormgegeven teksten, praktische tips, leesroosters en uitleg over hoe je de Bijbel kunt gaan lezen.

Er is veel ruimte om in de Bijbel te schrijven of voor journaling. De tekst is in één kolom gezet, voor een beter overzicht. De eigentijdse fraaie vormgeving van de Zij Lacht Bijbel nodigt uit om de Bijbel onder handbereik te houden en daadwerkelijk elke dag te gaan lezen en gebruiken.

Het online platform Zij Lacht is een online community voor jonge christelijke vrouwen. Zij baseren zich op Spreuken 31:25 "Kracht en waardigheid zijn haar kleding
en zij lacht de komende dag toe." Zij Lacht wil vrouwen helpen om tijd vrij te maken voor Gods Woord, door elke dag een korte, praktische overdenking te plaatsen. De overdenkingen zijn geschreven door een team van vrouwelijke auteurs.

Als je de Zij lacht Bijbel online reserveert bij Ichthusboekhandel, sturen wij die direct (leuk ingepakt) aan je toe.

Zij Lacht Bijbel (HSV)
€ 49,95
voorraad onbekend
dagteksten boekje 2020

Het Dagteksten boekje 2020 is een bekend bijbels dagboek Ieder dagstukje bestaat uit twee bijbelteksten. Daarnaast bevat elke dag een citaat van een passend lied.

Het Dagteksten boekje verschijnt in meer dan 50 talen, waardoor gebruikers zich verbonden weten met christenen uit de hele wereld.

Dagteksten wordt jaarlijks samengesteld door de Evangelische Broedergemeente in Nederland en Suriname, bekend door de Hernhutterbeweging.

dagteksten boekje 2020
€ 5,95
voorraad onbekend
Gods Woord bidden

Dit prachtig uitgevoerde dagboek van Beth Moore over het leren om te bidden geeft je iedere dag stimulans om stil te staan bij Gods Woord.

Beth Moore neemt elke dag een aantal bijbelteksten rondom een thema en formuleert aan de hand daarvan een gebed . Zo ontdek je hoe krachtig het is om elke dag de Bijbel te bidden en zo steeds meer Gods wil voor ons leven te ervaren.

* Beth Moore helpt je met elke dag een bijbels gebed!
* Beth Moore is wereldwijd een veel gevraagde spreekster voor vrouwen.
* Haar bijbelstudieboeken zijn worden door miljoenen vrouwen gebruikt;
* Mooie verzorgde hardcover uitgave
* Met leeslint en handzaam formaat (12x15 cm).

Gods Woord bidden Moore, Beth
€ 17,99
voorraad onbekend