Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

christelijke boeken voor mannen

"Ik zoek een christelijk boek voor een man" is een veelgehoorde vraag bij Ichthusboekhandel. Reden voor ons om een overzicht regelmatig te updaten waarin de meest relevante christelijke boeken die speciaal voor mannen gevraagd worden staan.

Deze boeken worden overigens ook vaak door vrouwen gelezen, maar de directe aanleiding om ze op deze pagina te plaatsen is omdat ze meer dan gebruikelijk gevraagd worden voor mannen.

Christelijke boeken voor mannen kopen doet u bij Ichthusboekhandel.

17 artikelen
pagina 1 van 2
Het Meesterwerk van God

In zijn nieuwste boek Het meesterwerk van God schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: de Openbaring aan Johannes.

Al schrijvend over dit bijzondere Bijbelboek brengt Binnendijk vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om?

Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de Schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!'

Waarom zou u het Meesterwerk van God kopen:

* Evenwichtige uitleg van het Bijbelboek Openbaringen;
* Auteur met een brede waardering in Nederland;
* Praktisch en direct bruikbaar voor persoonlijk geloofsleven en -opbouw;
* Ideaal voor bijbelstudiegroepen en huiskringen.
* Cadeau met inhoud voor mannen en vrouwen.

Henk Binnendijk is een bekend geliefde auteur, die o.a. Dichtbij God, Het verlangen van God en Hier en daar schreef. Ook schreef hij over de Bergrede.

Het Meesterwerk van God Binnendijk, Henk
€ 17,99
voorraad onbekend
Heilige strijd

Beatrice de Graaf gaat in haar nieuwste essay " Heilige Strijd " in op het menselijke verlangen naar veiligheid en het einde van het kwaad.

In dit helder geschreven boek gaat Beatrice de Graaf op zoek naar een theologisch gefundeerde visie op geweld, het kwaad en onze menselijke veiligheid.

De theologie van Augustinus over de mens, diens gebrokenheid en Gods genade geven dit essay een cruciale aanvulling op het hedendaags debat over veiligheid.

Uitgangspunt is dat veiligheid in deze wereld nooit volledig zal zij, maar we mogen weten dat het kwaad is overwonnen. Vanuit dat geloof en diepe besef van die reikwijdte mag de kerk daarom kwaad bestrijden. Over die heilige strijd gaat dit boek.

Beatrice de Graaf is historica en expert op het gebied van terrorisme. Als protestant verdiept ze zich al geruime tijd in religieuze en theologische vragen over geweld en veiligheid. Met haar gezin woont ze in Utrecht waar ze hoogleraar Geschiedenis van de Internationale Betrekkingen is. Haar boek Heilige strijd, Het verlangen naar veiligheid en het einde van het kwaad, met een woord vooraf van ds. René de Reuver is een essay in opdracht van de Protestantse Kerk Nederland.

Heilige strijd van Beatrice de Graaf is op voorraad en te bestellen / kopen bij Ichthusboekhandel.

Heilige strijd Graaf, Beatrice de
€ 13,99
voorraad onbekend
De slag om het hart

Is secularisatie hetzelfde als kerkverlating? In dit boek betoogt Herman Paul dat secularisatie vooral een zaak van het hart van de mens is en alles te maken heeft met verlangen.

Verlangens verwereldlijken als ze in de ban komen van status, welvaart of geluk. Verlangen naar God kan dan zomaar op de tweede plaats komen. Secularisatie is dan ook een slag om het hart.

Verlangen is in zichzelf niet negatief. Daarom vraagt de auteur zich in dit boek ook af of de christelijke gemeente verlangen naar God kan stimuleren en vormen. En zo ja, hoe?

De slag om het hart presenteert een nieuwe kijk op secularisatie en een prikkelende visie op verlangen.

Prima leesbaar naast zijn boek: secularisatie, een kleine geschiedenis van een groot verhaal.

De slag om het hart Paul, Herman
€ 17,50
voorraad onbekend
Waar was je?
Waar was je? Bemmel, Jan van
€ 17,45
voorraad onbekend
Dit broze bestaan

Willem Maarten Dekker gaat in Dit Broze bestaan op Schepper en Schepping. Grote vragen in een tijd waarin men zoekt naar antwoord op deze vragen.

Het geloof in God de Schepper staat onder druk. Schepping en evolutie worden vaak tegenover elkaar gesteld. En in plaats van God te zien als Schepper wordt steeds vaker de mens beschouwd als 'schepper', als bedenker van God.

Maar wat bedoelen we dan met 'schepping' en 'Schepper'? Willem Maarten Dekker gaat op zoek naar de betekenis van die begrippen in concrete Bijbelverhalen. Daarnaast gaat hij dieper in op de vraag wat het geloof in God de Schepper betekent.

Schepping gaat vooral ook over het concrete, broze menselijke bestaan: over baren en sterven, hopen en wanhopen.

Dit broze bestaan Dekker, Willem Maarten
€ 19,99
voorraad onbekend
Adrian Plass en het Gemeenteweekend

Na jaren weer een nieuw boek in de serie van het gewijde dagboek door Adrian Plass. Nu gaat Adrian Plass met ons op reis naar een gemeenteweekend.

Adrian probeert het in zijn gemeente rustig aan te doen.

Tot hij zich laat opzadelen met de organisatie van een gemeenteweekend. Op deze chaotische retraite vechten dolkomische perikelen en geloofsdramatiek om voorrang.

Dit nieuwe deel in de veelgeprezen Gewijde Dagboek-serie laat wederom zien hoe goed God zorgt voor de bijzondere groep mensen die we kerk noemen.

De Britse komiek Adrian Plass staat bekend om de mix van trefzekere observaties, kurkdroge humor en verfrissende geloofswaarheden.

Adrian Plass en het Gemeenteweekend Plass, Adrian
€ 15,99
voorraad onbekend
Oorspronkelijk

Het boek Oorspronkelijk, Overwegingen bij schepping en evolutie heeft het debat over Schepping of evolutie weer extra dynamiek gegeven. Het is volop leverbaar bij Ichthusboekhandel. Het boek is geschreven door dr. M.J. (Mart Jan) Paul, docent Oude Testament aan de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) en de Evangelische Theologische Faculteit te Leuven

Het thema schepping of evolutie staat weer volop in de belangstelling. Veel christenen vragen zich af hoe zij 'geloof' en 'wetenschap' met elkaar in overeenstemming kunnen brengen. Vaak resulteert dit in het sluiten van een compromis: na de schepping heeft God planten, dieren en mensen laten ontwikkelen door evolutie.

Dr. Mart Jan Paul erkent de waarde van dit compromis, maar heeft ook twijfels bij de houdbaarheid van de onderbouwing van deze benadering. Met dit boek over schepping en evolutie gaat hij het debat met dr. G. v.d. Brink niet uit de weg.

Hij analyseert zorgvuldig hoe de Bijbel en de christelijke traditie over onze oorsprong als schepselen spreken. Door de hermeneutische samenhangen te verhelderen, laat hij de lezer de consequenties zien van een bepaalde uitleg.

Oorspronkelijk

De vraag naar de oorsprong van het leven is veelomvattend. Zij raakt de uitleg van de Bijbel, de ouderdom van de aarde, de relatie tussen de mens en zijn milieu en de verhouding tussen geloof en wetenschap. Bovendien heeft onze visie op de oorsprong van het leven gevolgen voor onze opvattingen over het kwaad en het lijden in deze wereld, voor ons zicht op de verlossing en onze toekomstverwachting. Het gaat ook over God en mens, God en Satan.

Het boek Oorspronkelijk van M.J. Paul richt zich vooral op de uitleg van de Bijbel en de achtergronden daarvan. Die uitleg is nooit neutraal, maar vindt plaats in wisselwerking met culturele en wetenschappelijke opvattingen.

Inhoudsopgave Oorspronkelijk

1. Inleiding
2. Evolutietheorieën tot de tijd van Darwin
3. De kerkvaders over de schepping en de zondvloed
4. Een platte aarde met een harde hemelkoepel? Discussies over het wereldbeeld (1)
5. Copernicus en Galilei. Discussies over het wereldbeeld (2)
6. De schepping in Genesis 1-3
7. Overige verwijzingen naar de schepping in het Oude Testament
8. De schepping als kosmische tempel (John Walton)
9. Adam als neolithische boer (Denis Alexander)
10. De schepping in het Nieuwe Testament
11. Charles Darwin: ontstaan en uitwerking van zijn evolutietheorie
12. Zondvloedgeologie en creationisme
13. Christelijke theologen in het evolutiedebat sinds Darwin
14. Wetenschapsgebieden, organisaties en literatuur
15. Theïstisch evolutionisme

Oorspronkelijk Paul, M.J.
€ 27,50
voorraad onbekend
En de aarde bracht voort

Stel dat de standaard-evolutietheorie klopt. Wat betekent dat dan voor het orthodox christelijk geloof? Voor mijn geloof?

In dit boek onderzoekt dr. Gijsbert van den Brink de mogelijke gevolgen van acceptatie van de evolutietheorie voor vragen als: Hoe kijken we naar de Bijbel? Hoe zit het met lijden en dood, met Adam en Eva, met de zondeval - en hoe is de mens dan beeld van God? Sluiten bovendien toevallige mutaties de voorzienigheid van God niet uit?

Gijsbert van den Brink wil christenen met dit boek de vragen en de antwoorden helpen ontdekken over of en hoe orthodox geloven en evolutie zouden kunnen samengaan.

Volgens veel mensen, zowel gelovigen als atheïsten, zijn christelijk geloof en evolutietheorie als water en vuur: men kan ze niet beide onderschrijven, maar moet kiezen. In dit boek wordt nagegaan of dit klopt. Na enkele inleidende hoofdstukken waarin hij het evolutiedebat in zijn culturele en historische context plaatst, analyseert de auteur systematisch welke repercussies de evolutietheorie heeft voor de in het geding zijnde christelijke leerstellingen. In hoeverre moeten klassieke visies op de Bijbel, op de goedheid van God, de theologische antropologie en de zondeval herzien worden? En hoe zit het met de voorzienigheidsleer en met evolutionaire verklaringen van moraal en religie?

De conclusie luidt dat de evolutietheorie ook met orthodoxe versies van het christelijk geloof te verenigen valt.

Ongetwijfeld zal dit boek tot veel discussie aanleiding geven omdat dit controversiële onderwerp een fundamentele benadering vraagt en uitdaagt om diep te doordenken.

En de aarde bracht voort Brink, Gijsbert van den
€ 22,99
voorraad onbekend
Zo zijn onze manieren

Frank Viola en George Barna zijn in Amerika heel beroemd omdat ze enerzijds als onderzoekers, anderzijds als kervernieuwers hun sporen verdiend hebben c.q. achtergelaten. Veel statistisch onderzoek wat onze ogen opent en Frank Viola helpt ons met andere perspectieven dan gebruikelijk.

Heb jij je wel eens afgevraagd waarom we op zondag in de kerk doen wat we doen? Waarom trekken we zondagse kleren aan? Waarom is die preek zo belangrijk? Waar komen kerktorens, kerkbanken, kansels en koren vandaan? Waar in de Bijbel heeft God ons bevolen op deze wijze bij elkaar te komen?

De auteurs Frank Viola en George Barna hebben in dit boek een verrassing voor je. Al die kerkelijke gewoonten zijn misschien wel veel minder volgens het Boek dan wij denken. Heidens christendom, durven ze het te noemen. En ze onderbouwen deze stevige uitspraak met overtuigend historisch bewijs. Tussen hun regels door lees je over een andere manier van kerk-zijn. Een manier die je ook tegenkomt bij Lucas en Paulus; de kerk als een lichaam, met Christus als hoofd.

Het is niet nodig om verschillende vormen van kerk-zijn tegenover elkaar te plaatsen. Het is wel goed dat we ons in de 21e eeuw afvragen of de leegloop van onze kerken misschien mede veroorzaakt wordt door wat wij van kerk-zijn hebben gemaakt. Want uiteindelijk gaat het om het volvoeren van de Grote Opdracht die Jezus Zijn discipelen gaf: 'Ga heen, maak alle volken tot Mijn leerlingen.'

Frank Viola en George Barna hebben de herkomst van onze kerkgebruiken onderzocht en de weerslag van dat onderzoek vind je in dit boek. Hun conclusies zijn scherp. Scherper misschien dan we gewend zijn. Maar met hen geloven wij dat het evangelie van Jezus Christus het beste gediend wordt als het lichaam van Christus functioneert zoals het volgens onze Leidsman behoort te gebeuren. Daarom willen we je uitnodigen het boek met een open hart en houding te lezen!

Zo zijn onze manieren Barna, George; Viola, Frank
€ 24,95
voorraad onbekend
Bij je volle verstand

Bij je volle verstand van Tim Keller is een uitnodiging voor sceptici om na te denken over geloof en christendom. Het is een onmisbaar vervolg na zijn klassieker in alle redelijkheid.

Een nieuw boek van Tim Keller zet je altijd weer aan het denken. Hij nodigt mensen die sceptisch staan tegenover geloof en religie uit om het geloof in de God van het Christendom serieus te overwegen. Stel nou eens dat het christelijke geloof de ultieme bron blijkt te zijn van antwoorden op vragen over voldoening, persoonlijke vrijheid, rechtvaardigheid en hoop?

Bij je volle verstand is geschreven voor de zoeker die maar niet kan kiezen en voor de seculiere scepticus. Het boek werpt licht op de onmiskenbare waarde en het grote belang van het christendom, dat meer dan ooit relevant is.

In een vloed van bestsellers geschreven door sceptici en atheïsten.... blijft Tim Keller overeind als een effectief contrapunt en een verdediger van het geloof.
The Washington Post

Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York, waar tegenwoordig op zondag meer dan vijfduizend mensen samenkomen. Hij stond ook aan de wieg van het City to City programma van Redeemer, dat kerkleiders opleidt die wereldwijd inmiddels meer dan driehonderd nieuwe kerken hebben gesticht. Eerder verschenen van hem een groot aantal boeken, waaronder bestsellers zoals in alle redelijkheid, de vrijgevige God en het Huwelijk.

Bij je volle verstand Keller, Tim
€ 22,50
voorraad onbekend