Heel veel klantbeoordelingen van christelijke boeken!

Schrijf een recensie over een christelijk boek gekocht bij Ichthusboekhandel.nl

Ichthusboekhandel maakt graag ruimte voor klantenbeoordelingen van christelijke boeken door reviews van bezoekers. Deze recensies helpen u om een nog betere keuze te maken.

Inmiddels zijn honderden christelijke boeken en romans voorzien van een recensie door bezoekers op onze website. Daarnaast is Ichthusboekhandel actief in het maken van toplijstjes voor haar bezoekers. Daardoor heeft u snel inzicht in wat de top 10 is van een bepaalde categorie christelijke boeken op onze website.

TOP 10 lijsten

Bijbels | Studiebijbels | Theologieboeken | Christelijke romans | Spannende Christelijke boeken | Bijbelse dagboeken | Kinderbijbels

Wij nodigen graag onze bezoekers uit om een waardering te geven aan de boeken die men gelezen heeft van deze website. Want of het nu een mustread is, een goodread of een Clean Read u helpt andere lezers met uw reviews en aanbevelingen over christelijke boeken. Om dit zo optimaal mogelijk te houden hebben we een kleine handleiding voor klantbeoordelingen van boeken gemaakt. Het is minder moeilijk dan u misschien denkt en onze bezoekers kijken uit naa de door u aanbevolen boeken.

Ichthusboekhandel heeft in haar beoordelingsbeleid opgenomen dat alleen fysieke personen met een geldig emailadres een recensie kunnen plaatsen. Ichthusboekhandel betaald geen bezoekers voor recensies en plaatst beoordelingen alleen indien er in redelijkheid aangenomen kan worden dat het boek gekocht en gelezen is. Een beoordeling voor het boek verschijnt kan dus niet toegestaan worden.

Hieronder een lijst van christelijke boeken met een klantbeoordeling:

660 recensies geschreven
pagina 1 van 66
Genadeloos complot Huff, Andrew
voorraad onbekend
€ 22,99
het gaat om vertrouwen
Geschreven door P. Koorevaar op 14 april 2024

Genadeloos complot is het vervolg op de thriller "Onbreekbare eed". Andrew Huff heeft opnieuw een actiethriller afgeleverd , waarin veel gebeurd en het kwaad haar kansen ontnomen wordt. Opnieuw volop actie, veel geweld, maar wel ingehouden, omdat de hoofdpersoon geen mensen meer wilt doden. Voor wie wat romantiek wil bij een spannend boek, , die is gewaarschuwd: John Cross en Christine Lewis maken heel veel mee, maar komen (nog) niet door het punt heen van volledig vertrouwen in elkaar. Ook al werken ze heel nauw samen en veel meemaken. Genoeg om het boek in één keer uit lezen en uit te kijken naar een volgend deel. Het boek is filmisch, je ziet het voor je ogen gebeuren. Het is voluit een christelijk spannend boek, waarin de gewetensworsteling van John Cross en zijn zoektocht naar waarheid spreekt

Dag van JHWH Haar, J.C. van de
voorraad onbekend
€ 8,95
De Dag van YHWH
Geschreven door Erwin Beerman op 7 april 2024

Ik kan niets achterhalen wie de auteur is. Maar het boek roept meer vragen op, dan het geeft. Ook haalt de schrijver naar mijn idee dingen door elkaar. Hij geeft zelf al aan het in vraagstelling te schrijven, maar er zijn nagenoeg geen referenties van andere schrijvers. Naar mijn idee haalt hij zaken dus door elkaar, zoals dat de dag van YHWH een periode is en niet 1 dag, terwijl de Bijbel daar wel duidelijk over is. Ook laat hij een gat van zo'n 2000 jaar tussen de 69 jaar weken en de 70ste jaar week! Al met al zou ik niet hebben gekocht wanneer ik zo weinig leer van een studieboek als dit. Een afrader dus, maar er zijn nog maar weinig exemplaren in omloop bij de winkels.

voorraad onbekend
€ 23,95
Rauw
Geschreven door Jeannette van Vuren op 31 maart 2024

Recensie Rauw David de VosHet persoonlijke relaas van David leest bijzonder vlot weg. Zijn geloofsontwikkeling wordt vanaf een klein jongetje tot de dag van vandaag beschreven. Zijn hoogtepunten, zijn worsteling vooral met zijn mentale gezondheid. Dat spreekt mij bijzonder aan. Waar is God in je diepste lijden maar ook dáár is God in je diepste lijden. Ik werd vaak bemoedigd door dit boek. Maar toen ik het uit had realiseerde ik mij dat het lijden van de Heer Jezus, Zijn dood maar vooral Zijn opstanding Halleluja!, nergens benoemd is. David schaart ook alle religies onder de noemer 'Kinderen van God', zou hij dan toch richting de 'Alverzoeningsleer' gaan?

Breuklijnen van goud Veen, Jeannette van der
voorraad onbekend
€ 22,50
Breuklijnen van Goud
Geschreven door Jeannette van Vuren op 27 maart 2024

Recensie 'Breukijnen van Goud' van Jeannette van der VeenDit boek heeft veel indruk op mij gemaakt. Het thema seksueel geweld raakt mij diep. Door een prachtige verhaallijn heen wordt de gebrokenheid van de mensheid zichtbaar. Een rauw thema met veel lijden en dood wordt gaandeweg verteld. Het is prachtig geschreven en je vliegt door het verhaal heen. Gods liefde en genezing wordt zichtbaar in het herstel en de liefdesgeschiedenis van de hoofdpersonen. Het is een must Read voor slachtoffers en daders van seksueel geweld maar ook als je je hier niet in de eerste plaats kunt herkennen, is het een aanrader om te lezen. Ik kan niet achter alles staan in wat de schrijfster schrijft maar desondanks heb ik wel respect voor het verhaal en heeft het me echt geraakt.

voorraad onbekend
€ 14,95
Spiegel
Geschreven door Jeannette van Vuren op 14 maart 2024

Recensie Mijn ergste vijand ben ik zelf- Joke TanEen klein, fijn boekje met een zwaar onderwerp. De titel vraagt al van je dat je in de spiegel kijkt. Durf je dat aan, durf ik dat aan? In de inleiding worden er al direct prikkelende vragen gesteld. Het leven van Saul is een leidraad door het boekje heen. Kiest hij, kies jij voor de Geest van God en het leven? Of kiest hij, kies jij voor het vlees en het vertier van de brede weg? Wat maakt het uit wat mensen van mij vinden? Als het erop aankomt telt alleen wat God van mij vindt. Ik wil een God pleaser zijn en geen mensen pleaser. God vraagt niet of we kunnen maar, of we willen.Het boekje ademt de aanwezigheid van God uit. Het houdt een spiegel voor waar je zelf staat. Durf je in die spiegel te kijken en je te laten raken door Gods Geest? Wie ben je? Waar sta je voor? Welke verlangens heb je? Ben je God gericht of mensgericht? Het is confronterend en reinigend om met een open hart te lezen en je eigen leven onder de loep te nemen.Ben ik een Saul die de relatie met God mist door zijn eigen afgunst en jaloezie? Of ben ik Christus gericht, kruisig ik mijn vlees en wandel samen met God op de smalle weg?Door het hele boek heen word je uitgedaagd je eigen (geestelijk) leven te spiegelen aan de hand van Gods Woord en de keuzes van Saul. Dat is confronterend. Maar tegelijkertijd klinkt door het boek de boodschap van Genade. Genadetijd tot aan mijn dood. Niet als vrijwaring om naar het vlees te blijven leven maar tot eer van God onder de genade van Jezus Christus.Door het lezen van dit boekje kan je in je eigen leven het verschil maken door voor Gods Waarheid in je leven te kiezen. God vindt het belangrijker dat we meer op Jezus gaan lijken dan dat we een comfortabel leven gaan leiden.Je leest het boekje in een dagdeel uit en ik raad het iedereen aan die durft in de spiegel van zijn eigen hart te kijken om veranderd te worden door de genade van Gods Heilige Geest.

voorraad onbekend
€ 14,99
Magische eiland zeetopia
Geschreven door Fonnike op 10 januari 2024

Leuke boek, er komt veel avontuur in dus als je van avontuur houd is het sowieso voor jou.

voorraad onbekend
€ 18,95
Noach
Geschreven door J.N. Kingma Postma op 1 januari 2024

Recensie van:Kronieken van de NefilimNoachDeel 1Hij staat bekend als een rechtvaardige en als een man die wandelde met God. Dit is de geschiedenis van Noach, die op de zondagschool en in de kinderbijbels niet verteld wordt, maar wel zijn basis vindt in de oorspronkelijke Hebreeuwse tekst van Genesis 6 tot en met 9.Auteur: Brian GodawaNoach is het eerste deel uit de reeks Kronieken van de Nefilim van Brian Godawa. Brian Godawa is een succesvol scenarioschrijver uit Hollywood (To End all Wars, 2001), film- en cultuurblogger (www.Godawa.com), leraar over geloofszaken, wereldvisies en storytelling (Hollywood Worldvisions) en een Amazon-bestsellerschrijver van Bijbelse fictie (Chronicles of the Nephilim) en prikkelende theologie (God against the gods). Zijn passie voor God, theologie en wereldvisies resulteert in een theologische fictie, die je misschien laat schudden op je grondvesten, maar je werkelijk aan het denken zet. Hij overdrijft niet!Originele titel:Noah Primeval: Chronicles of the Nephilim Book OneVertaald uit het Engels door:Ganpat Berrevoets:De vertaler van Kronieken van de Nefilim – Noach. Hij is theoloog, filmkenner en voorganger in verschillende kerken. In 2007 behaalde hij zijn master Godsdienstwetenschappen aan de Theologische Universiteit in Apeldoorn. In Leiden studeerde hij af bij prof. dr. A. van der Kooij op Noach. “De bronnen van Genesis “ Zondvloed – een vergelijking van Genesis 6-9 met de Sumerisch-Babylonische overlevingen van de zondvloed.” Sinds zijn jeugd is Noach voor zijn geloof in Yahweh Elohim altijd al een groot voorbeeld geweest.“We zijn allemaal afkomstig uit het huis van Noach ben Lamech en dat vraagt ons meteen naar onze banf met de God van Noach. Of we nu afstammen van Cham, Jafet of Sem, het belangrijkste is dat we gezegend worden door de God van Sem en geënt worden op de stamboom van een van zijn nakomelingen. Wordt vervolgd.”Wijze van lezen:Recensie-exemplaar ontvangen van uitgeverij Scholten in ruil voor mijn recensie.Uitgeverij: ScholtenGenre: bijbelse fictie (gebaseerd op ware gebeurtenissen)Cover en flaptekst:Ik zie een woest kolkende zee. Op de voorgrond een zwaard met een rijk versierd heft. Daarachter een schild. Een zwarte slang kruipt over het schild en het zwaard. Een intrigerende en nieuwsgierig makende cover.De flaptekst is informerend en krachtig.Quote:Hoofdstuk 34Pagina 349De kist is effectief gebouwd. Het drijft als een boot op het water. Zo ongeveer twee derde ervan bevindt zich onder water. Het is slechts een drijvend vaartuig en geen zeilschip Elohîm is de ware stuurman van de tebah. Binnen zit Noachs familie, die zich heeft opgemaakt voor een verblijf. Hoe lang zij hier precies zullen moeten overleven weten ze niet precies. Elohîm heeft hen alleen verteld dat het veertig dagen en nachten zou gaan regenen. Zij zijn zich van de vreselijke waarheid bewust dat Hij alle levende wezens op het land zal wegvagen. Ze weten dat ze de enigen zijn, die het zullen overleven. Ze weten ook dat zij opnieuw mogen starten met Elohîms plannen voor de mensheid. Noach is al bezig met het organiseren van het werk, tot in het kleinste detail. Het vaartuig is gevuld met alle diersoorten. Hoewel veel van hen door Elohîms hand in een diepe winterslaap zijn gevallen, zijn er nog genoeg over die zorg en voedsel nodig hebben. Het is een veeleisende klus voor het kleine aantal van acht mensen aan boord. De geluiden van het blaten, loeien, piepen, balken, grommen en hinniken vult de lucht in een kakofonie van één groot hongergeluid. Het zal werkelijk een lange tocht worden.Het verhaal:In de tijd voor de zondvloed ziet Elohim dat de aarde niet meer is zoals Hij die geschapen heeft. Anu en Inanna heersen als goden over de regio van Uruk, de oude stad van Kayins zoon. Zij zijn er bijna in geslaagd om de mensenstammen voor zich te winnen en de laatste fase van hun plan om Elohims belofte teniet te doen, gaan in. Dan krijgt Noach, de leider van de laatste vrije volken, een visioen. Hij moet een ark bouwen. Maar in die dagen zijn de Nefilim op aarde...beruchte en gewelddadige oorlogskrijgers onder leiding van priesterkoning Lagulanu, Noachs aartsvijand. Mijn leesbeleving:Net als velen van ons ken ik het verhaal van Noach en zijn ark. Maar deze versie van Brian Godawa kende ik nog niet. Dit verhaal is beeldend en filmisch. Hartverscheurend, rauw en gruwelijk. Maar ook een verhaal van vasthouden aan hoop, van liefde, van onvoorwaardelijke vriendschap en opoffering in de breedste z'n van het woord. Doordat het zo beeldend verteld is heb je het gevoel overal bij te zijn. En dat is een sensationele ervaring. Je hoeft niet diep gelovig te zijn om dit verhaal te lezen. Noach een man die hardwerkend, strijdvaardig en toegewijd is. Een liefdevolle man en vader.De interactie tussen hem en zijn volk is continu boeiend en spannend. De visioenen die hij krijgt over de toekomst en de manier waarop hij hier mee omgaat zijn intrigerend. Maar zo nu en dan ook zenuwslopend. Dan had ik de neiging doe er nu eens wat mee.Gelukkig was daar de hulp van aartsengel Urïel. Zo nuchter, onverschrokken, strijdvaardig, beschermend en met een heerlijk gevoel voor humor. Mede door hem maakt Noach een duidelijke ontwikkeling door en krijgt hij het zelfvertrouwen om zijn verantwoordelijkheid te nemen en door te zetten.Niet zonder het nemen van de nodige hindernissen. Vechten tegen een meedogenloze mensonterende vijand om terug te krijgen wat hem toebehoord. Door de uitmuntende vertaling van Ganpat Berrevoets is dit verhaal nog meeslepender en intenser. In de plot komt alles samen. Tevens word je nieuwsgierig naar het volgende deel Henoch. De uitleg achterin na het verhaal is rijk en uitgebreid. Maar maakt ook veel duidelijk en is op een leuke manier leerzaam.Mijn mening:Ik geef 5 sterren.Een mooie, boeiende, meeslepende, spannende en zeer beeldende belevenis van het verhaal van Noach. Ik ben fan van de schrijfwijze van Brian Godawa. Hoe hij op alle fronten onderbouwd met zijn kennis een theologisch fictief verhaal boeiend en leerzaam weet te brengen. Een aanrader dit boek.

De witte anjer Laurey-Jimmink, Agnes
voorraad onbekend
€ 7,95
De witte anjer
Geschreven door Jeannette van Vuren op 23 december 2023

Recensie 'De witte anjer' van Agnès Laurey-JimminkZo…ik weet even niet wat ik moet zeggen na het lezen van dit boek. Indrukwekkend, aangrijpend en meeslepend. Het heeft me diep geraakt.Het boek heeft een diepe verhaallijn, vanaf het eerste begin word je meegezogen in het verhaal. Door de tal van gebeurtenissen van Margaret en Herman en Robert leef je mee met ieder stap en keuze die er gemaakt wordt. De triestheid van bedrogen zijn, met alle gevolgen van dien, de grote opofferende liefde van Herman. De liefde voor hun zoon Robje die uitgroeit tot een man met een missie en daar ook de gevolgen van moet dragen.Robert zwerft via omwegen en meldt zich dan vrijwillig aan bij het Koninklijk Nederlands Indisch Leger KNILDe verschrikkingen die hij daar meemaakt worden helder verwoord. Ik kromp een aantal keer ineen door de beschreven gruwelen. De kracht, levenslust, doorzettingsvermogen en onvoorstelbare moed van Jim zijn een open bron om je aan te laven.De titel 'De witte anjer' heeft een bijzondere plaats in het boek.Deze roman bevat allerlei componenten als: levensecht, gedragen, liefde, vergeving, geloof en veerkracht. Een eerbetoon aan een hele bijzondere man die zich aan het einde van zijn leven overgeeft aan levend geloof in Jezus Christus.Toen ik aan het boek begon, kon ik het niet meer wegleggen. Ik heb het binnen een dag uitgelezen, zo greep het me aan. Wat ook veel warmte aan het boek brengt is dat Agnès Laurey-Jimmink de auteur, de dochter is van Robert.

Onder de magnolia Lowe, T.I.
voorraad onbekend
€ 22,99
Steviger boek dan de voorkant doet vermoeden
Geschreven door G. Bodegraven op 16 december 2023

Soms dekt de voorkant van een boek niet de inhoud. De wat zoete uitstraling van dit boek doet niet vermoeden dat dit waarschijnlijk één van de beste romans is van dit najaar. Een kerkelijke gemeenschap en het omgaan met tekort en verwarring in een context van loyaliteit. En dat alles in een omgeving waar een jonge vrouw volwassen wordt en de wereld moet leren begrijpen. Heel goed leesbaar en een boek waar je nog lang over na zal denken.

Tijd om te groeien Lindeboom, Eline
voorraad onbekend
€ 19,99
Tijd om te groeien
Geschreven door Nathalie van Dungen op 15 december 2023

Wat een geweldig boek! Ben begonnen in de herfst en het doet mij nu al zoveel goed, de blaadjes van het verleden zijn daadwerkelijk gevallen. Een echte aanrader om in de herfst te starten als je verleden beslist niet leuk is geweest.