Heel veel klantbeoordelingen van christelijke boeken!

Schrijf een recensie over een christelijk boek gekocht bij Ichthusboekhandel.nl

Ichthusboekhandel maakt graag ruimte voor klantenbeoordelingen van christelijke boeken door reviews van bezoekers. Deze recensies helpen u om een nog betere keuze te maken.

Inmiddels zijn honderden christelijke boeken en romans voorzien van een recensie door bezoekers op onze website. Daarnaast is Ichthusboekhandel actief in het maken van toplijstjes voor haar bezoekers. Daardoor heeft u snel inzicht in wat de top 10 is van een bepaalde categorie christelijke boeken op onze website.

TOP 10 lijsten

Bijbels | Studiebijbels | Theologieboeken | Christelijke romans | Spannende Christelijke boeken | Bijbelse dagboeken | Kinderbijbels

Wij nodigen graag onze bezoekers uit om een waardering te geven aan de boeken die men gelezen heeft van deze website. Want of het nu een mustread is, een goodread of een Clean Read u helpt andere lezers met uw reviews en aanbevelingen over christelijke boeken. Om dit zo optimaal mogelijk te houden hebben we een kleine handleiding voor klantbeoordelingen van boeken gemaakt. Het is minder moeilijk dan u misschien denkt en onze bezoekers kijken uit naa de door u aanbevolen boeken.

Ichthusboekhandel heeft in haar beoordelingsbeleid opgenomen dat alleen fysieke personen met een geldig emailadres een recensie kunnen plaatsen. Ichthusboekhandel betaald geen bezoekers voor recensies en plaatst beoordelingen alleen indien er in redelijkheid aangenomen kan worden dat het boek gekocht en gelezen is. Een beoordeling voor het boek verschijnt kan dus niet toegestaan worden.

Hieronder een lijst van christelijke boeken met een klantbeoordeling:

626 recensies geschreven
pagina 1 van 63
Tasten naar God Leeflang, Evert
voorraad onbekend
€ 29,99
Tasten naar God
Geschreven door Koos van Arkel op 18 januari 2023

Evert Leeflang is erin geslaagd een uitstekende Introductie te schrijven. Het heeft mij zeer geholpen om structuur te brengen in de theologie van de afgelopen eeuwen. Leeflang heeft dit verwoord op een heel toegankelijke, heldere en complete wijze. Groot compliment! En zeer aanbevolen!

voorraad onbekend
€ 59,99
Betoverend
Geschreven door Jeannette van Vuren op 17 januari 2023

Dit boek kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn zwager en schoonzus. Het heeft 1183 pagina's waardoor mijn lezershart sneller ging kloppen. Ik ben er meteen dezelfde avond in begonnen. De kronieken van Narnia is een bekende reeks geschreven door C.S.Lewis. Ik heb vorige jaar een deeltje gelezen die herschreven uit was gekomen. Nu lees ik de complete editie van voor naar achter. Je wordt direct in het verhaal gezogen en hoewel het een fantasiewereld is, lijkt het alsof je het allemaal realistisch meemaakt. Of dat de beschreven droomwerelden daadwerkelijk bestaan in een andere dimensie. Het kwaad wordt verhaald in de heks en de tovenaar maar het Goed wordt vertaald in leven, licht, kracht van de Leeuw. Daarmee wordt je toegetrokken naar de liefde die Aslan heeft voor alles wat leeft. Het is menseigen om angst te hebben voor de dood, wat gaat er komen, hoe zal het zijn. Dat heb ik na de dood van mijn vader jarenlang gehad. Door het lezen van de Kronieken van Narnia heb ik een glimp opgevangen hoe het in de hemel zou kunnen zijn. Gek genoeg heeft dat mij wat meer bevrijding gegeven

Wees niet bang Heuvelman, Leo
voorraad onbekend
€ 16,95
Wees niet bang

Waar ik vorige week een recensie schreef over het boek 'Troost bij lijden' doe ik dat deze week over het boek 'Wees niet bang' van Leo Heuvelman. Persoonlijk had ik 'Wees niet bang' eerst willen lezen en daarna 'Troost bij lijden' omdat in 'Wees niet bang' de basis wordt gelegd vanuit meer Bijbelse voorbeelden. Het zijn twee opzichzelfstaande boeken en ze gaan allebei over (psychisch) lijden. In 'Wees niet bang' schrijft de auteur vanuit Bijbelse voorbeelden hoe je om kunt gaan met angst. Vanuit de bijbel en de genade van Jezus Christus krijgt de lezer handvatten om in het lijden rust te krijgen en tot overgave aan God te komen. Het is geschreven in korte hoofdstukjes waardoor je het boek ook even weg kunt leggen of per dag een hoofdstuk te lezen als bemoediging. Net als in 'Troost bij lijden' is de auteur open over zijn eigen (psychisch) lijden. Dit is bemoedigend voor de lezer die zelf (of diens naasten) worstelt met (psychisch) lijden. Allerlei vormen van angsten en paniek komen aan bod en hoe God de Vader Zijn armen openstelt waar je mag schuilen, rust mag vinden en kracht om het leven aan te kunnen. Ondanks alles. Dit boek krijgt een prominente plaats in mijn boekenkast zodat ik het keer op keer kan lezen als het weer eens moeilijk wordt en daarmee bemoedigd kan worden vanuit Gods Woord.

Het Bluebird geheim Cameron, Sharon
voorraad onbekend
€ 22,99
Razend spannende thriller

Het Bluebird geheim is een thriller die Project Bluebird, wat echt bestaan heeft, in een razend spannend verhaal beschrijft. Het is een bijzonder stuk waargebeurde geschiedenis over het experimenteren met het resetten van het menselijk geheugen in de concentratiekampen van Nazi Duitsland. Als je eenmaal begint met lezen kan je niet meer stoppen mede omdat ieder hoofdstuk met een cliffhanger eindigt. De spanning wordt meer en meer opgebouwd en dat merk je aan je ademhaling. Bijzonder spannend en daardoor zeker vijf sterren waard!

Ave Alkema, Elise
voorraad onbekend
€ 20,-
Prachtige roman
Geschreven door Jeannette van Vuren op 13 januari 2023

Een prachtig geschreven roman over de zoektocht van een jonge vrouw naar haar familiegeschiedenis en eigen identiteit. Als lezer raak je betrokken met Ave, haar eenzaamheid en haar worsteling met de rauwe kanten van het leven. Een boek waar je, mede door het plot, over na blijft denken!

voorraad onbekend
€ 24,99
Aanrader
Geschreven door Bart op 13 januari 2023

Dit is een boek wat je echt in 1x uit wilt lezen. Net als de voorgaande boeken is dit spanning op nivo!

Boven de robijnen Witvliet, Marianne
voorraad onbekend
€ 23,99
Prachtig liefdesverhaal!

Vaak vind ik het heerlijk om rond te neuzen in boekenwinkels. Zo ook vorige week in de Ichtusboekhandel in Zoetermeer. Ik kon de verleiding niet weerstaan om het nieuwste boek van Marianne Witvliet te kopen. Het verhaal op de achterflap sprak me meteen aan. Ik heb nooit eerder een boek van deze auteur gelezen maar 'Boven de robijnen' heb ik binnen een dag uitgelezen. Een liefdesverhaal dat mij meteen vanaf de eerste bladzijden in de greep hield. De manier van schrijven en de diepte die de auteur daarin weet te leggen, maakte dat ik door moest blijven lezen. Het is een rauw verhaal dat je onder de huis gaat zitten. Liefde, verlies, veerkracht en een langdurige zoektocht naar geluk zijn elementen die dit verhaal bevat. Met prachtige beschrijvingen van de natuur vanuit diverse uithoeken van de aarde. Naarmate het boek vordert en de overgebleven pagina's minderen, blijf je je afvragen hoe en of het nog goed komt.Na een schitterend plot sloot ik met een zucht het boek.

Onmisbaar Kooijman, Mirjam
voorraad onbekend
€ 16,95
Onmisbaar
Geschreven door Jeannette van Vuren op 2 januari 2023

Recensie 'Onmisbaar' van Mirjam Kooijman.Jiska is na het overlijden van haar moeder de spil van het ouderlijk gezin. Met broertjes en een klein zusje onder zich neemt ze automatisch de moederrol op zich. Daarnaast studeert zij verpleegkunde en loopt ze een stage in het ziekenhuis. Op een feestje van haar neef ontmoet zij de knappe, half Spaanse Levi. Ze zijn op slag verliefd maar is er wel ruimte voor Levi in haar leven ?Waar het eerste deel 'Missie' al niet weg te leggen was, overtreft de auteur zichzelf met 'Onmisbaar'. Het boek lijkt wat soepeler geschreven dan het eerste deel 'Missie' waardoor je vanaf de eerste bladzijde meegezogen wordt in het verhaal. Wat een heerlijk boek, het sleept je mee en laat je meegenieten van de ontwikkelingen in het leven van Jiska. Als verpleegkundige was het extra leuk om de studie en stage als leerling verpleegkundige mee te beleven van Jiska. Je waant je terug in je eigen studententijd en het is realistisch om te lezen.'Onmisbaar' brengt binnen no time ontspanning en je leeft mee met de verliefdheden maar ook de onmacht en het verdriet wat Jiska en Levi ervaren door elkaar te verliezen en de pijn die dat teweeg brengt. Zullen ze elkaar nog vinden en hoe moet dit goed komen? Door een heftige gebeurtenis kantelt het hele verhaal en hoe gaat het dan verder?'Onmisbaar' gaat mede over een zoektocht naar identiteit. Waar staat Jiska in het leven? Wat zijn haar behoeftes en waar beginnen en eindigen haar verantwoordelijkheden? Dit botst met haar liefde voor Levi en leidt tot verdriet wat invoelbaar is. Het verlies van een moeder is een centraal onderwerp in het boek. Het grote gemis, het verdriet bij de verschillende gezinsleden en het verwerken hiervan wordt heel krachtig uiteen gezet. Je kunt niet stoppen wanneer je eenmaal begonnen bent. Menigmaal heb ik mezelf moeten dwingen het boek voor de nacht weg te leggen. Chapeau, Mirjam Kooijman! Ik kijk uit naar meer boeken van jouw hand.In het bijzonder dank aan Scholten Uitgeverij die dit boek voor mij beschikbaar stelde.Jeannette van Vuren

Grote verwachting Reest, Rudolf van
voorraad onbekend
€ 23,90
Nu beter leesbaar
Geschreven door G.de K op 29 december 2022

Hoewel ik de oudere versie van dit boek in de kast heb staan, wilde ik toch graag de nieuwe versie hebben. Het boek is door mij vaak in de kersttijd gelezen.

Missie Kooijman, Mirjam
voorraad onbekend
€ 16,95
Missie
Geschreven door Jeannette van Vuren op 28 december 2022

Recensie 'Missie' Mirjam Kooijman Lisa is een twintiger die geniet van het leven. Haar familie, vriendinnen, de boomgaard en haar opa en oma in Spanje maakt dat ze gelukkig is. Dan ontmoet ze een jongen die haar niet onberoerd laat. Tijdens een vakantie in Spanje kan Lisa de knappe Nils niet vergeten. Is de liefde wederzijds?Lisa en Nils leren elkaar steeds beter kennen maar dan moet Nils op missie naar Uruzgan. Lisa probeert zoveel mogelijk contact te houden met Nils en richt zich op haar eindstage in groep zeven. Tot er een schokkend bericht komt uit Afghanistan.'Missie' van Mirjam Kooijman is een young adult roman dat ook prima te lezen is als volwassene. Mijn eerste gedachte was; is het niet teveel voor adolescenten geschreven? Maar je wordt zo in het verhaal getrokken dat je terug gaat naar de tijd dat je zelf twintiger was.Wanneer je het boek openslaat is het lettertype zodanig prettig dat je meteen aan het boek wilt beginnen. De eerste indruk na de start van het boek, is dat de hoofdpersoon Lisa zich in een heel hecht gezin bevindt waar gezelligheid de hoofdtoon voert. Het geloof en vertrouwen in God spelen zowel in het gezin als bij Lisa een grote rol, als lezer is dit ook bemoedigend om te lezen. Vriendschappen zijn hecht en echt, een van de belangrijkste pijlers in het leven van Lisa, deze worden mooi uitgewerkt. 'Missie' gaat over een ontluikende, hechte liefde waar ondanks de korte tijd dat de geliefden elkaar kennen, er sprake is van echte liefde. Het word zo beschreven dat je je volledig kan verplaatsen in de hoofdpersonen en jezelf kan spiegelen op dit onderwerp in je eigen leven. Dat heeft de auteur knap bewerkstelligd. Moeilijke onderwerpen zoals seks binnen of buiten het huwelijk worden niet geschuwd. Daarmee brengt de auteur een diepere laag aan in het boek wat voor iedere (gelovige) jongere relevant is. De druk van een militaire uitzending, de angst en het gemis worden op de voorgrond weergegeven. Daarom is de liefde tussen Lisa en Nils zo geloofwaardig. Een uitzending naar oorlogsgebied, na een korte periode van elkaar leren kennen, maakt dat de liefde heftig en intens is. 'Missie' houdt je in de greep en je wil steeds verder lezen om te weten hoe het afloopt. Met onverwachte wendingen in het boek blijf je in het verhaal hoewel ik me af bleef vragen hoe het af zou lopen. De te verwachten afloop of toch nog…Lees het en ontdek!Ik kijk uit naar het vervolg 'Onmisbaar'.