Heel veel klantbeoordelingen van christelijke boeken!

Schrijf een recensie over een christelijk boek gekocht bij Ichthusboekhandel.nl

Ichthusboekhandel maakt graag ruimte voor klantenbeoordelingen van christelijke boeken door reviews van bezoekers. Deze recensies helpen u om een nog betere keuze te maken.

Inmiddels zijn honderden christelijke boeken en romans voorzien van een recensie door bezoekers op onze website. Daarnaast is Ichthusboekhandel actief in het maken van toplijstjes voor haar bezoekers. Daardoor heeft u snel inzicht in wat de top 10 is van een bepaalde categorie christelijke boeken op onze website.

TOP 10 lijsten

Bijbels | Studiebijbels | Theologieboeken | Christelijke romans | Spannende Christelijke boeken | Bijbelse dagboeken | Kinderbijbels

Wij nodigen graag onze bezoekers uit om een waardering te geven aan de boeken die men gelezen heeft van deze website. Want of het nu een mustread is, een goodread of een Clean Read u helpt andere lezers met uw reviews en aanbevelingen over christelijke boeken. Om dit zo optimaal mogelijk te houden hebben we een kleine handleiding voor klantbeoordelingen van boeken gemaakt. Het is minder moeilijk dan u misschien denkt en onze bezoekers kijken uit naa de door u aanbevolen boeken.

Hieronder een lijst van christelijke boeken met een klantbeoordeling:

542 recensies geschreven
pagina 1 van 55
voorraad onbekend
€ 17,95
rijke diepgang doortrokken van eenvoud
Geschreven door Leny ten Hove-Buijze op 2 juli 2021

In 'Laat Los!' beschrijft Hillie haar eigen levensverhaal. Het boek leest (bijna) als een roman. Op een ontspannen en toegankelijke manier neemt Hillie je mee in haar proces van loslaten. Open en eerlijk, puur en echt, beschrijft zij, genuanceerd en zonder sentiment, de weg van overgave die ze samen met God is gegaan. En wat ertoe geleid heeft dat ze is geworden wie ze is: een geliefd kind van haar hemelse Papa. Met name in de tweede helft van het boek ligt een rijke diepgang aan geestelijke wijsheid, doortrokken van eenvoud. Daarmee doet ze in alle bescheidenheid recht aan God en mensen. Hillie heeft een gave om licht te laten schijnen op de verschillende kanten die een zaak kan kleuren, waardoor ieder oordeel wordt weggenomen. Fijngevoelig ontrafelt ze leugens die als valstrikken op de weg liggen van elke gelovige. In haar hoofdstuk over de kracht van eenheid binnen het lichaam van Christus, naar aanleiding van een (profetische) droom, vertolkt zij het hart van de Here Jezus zelf en een beweging die al gaande is in Nederland.Tegen het einde van haar boek schrijft Hillie: "God is zo ontzettend goed voor mij geweest, ik heb er geen woorden voor. Ik bid echt dat God die nederige houding in mij nog meer uit zal werken. Dat anderen in mijn leven zullen zien dat ik steeds reageer vanuit een zacht hart, met liefde en bewogenheid. Een hart dat anderen kan bemoedigen en opbeuren. Een hart zonder oordeel of kritiek, dat steeds het beste in de ander naar boven haalt." Hillie, dat is precies wat je gedaan hebt in je boek!

Het Beiroet Protocol (dl. 4) Rosenberg, Joel C.
voorraad onbekend
€ 22,99
waar zit het gevaar in het Midden Oosten
Geschreven door S. de Bruijn op 28 juni 2021

Een nieuw deel van Joel Rosenberg hoort bij deze tijd van Vaderdag en meer vrije tijd. Heb het Beiroet Protocol weer met veel plezier gelezen, hoewel het een werkelijkheid beschrijft die verontrustend dicht bij hele grote problemen in het Midden Oosten staat. Joel Rosenberg is steeds beter in staat om een goede christelijke thrillers te schrijven. Daarin zoekt hij een perspectief op de ontwikkelingen in het Midden Oosten en dan met name Israël vanuit de overtuiging dat ook nu Israël een bestaansrecht heeft op die plek!

5 sterren is altijd heel erg veel. Vier sterren nog steeds heel veel voor een boek. Het leuke bij de boeken van Joel Rosenberg is dat je altijd weer benieuwd bent naar het volgende boek.

Papieren Paradijs Medema, Marlies
voorraad onbekend
€ 21,99
Papieren paradijs.
Geschreven door Jan Dirk Rop op 25 juni 2021

Pracht boek. Als je het boek goed wilt begrijpen, moet je eigenlijk eerst het boek Boeroes van Karin Sitalsing lezen.

Geloven, een wonder Krijgsman, Johan
voorraad onbekend
€ 11,90
Mooi geschreven
Geschreven door Anoniem op 25 mei 2021

Prachtig boekje, makkelijk te lezen!

Bestemd voor overwinning Prince, Joseph
voorraad onbekend
€ 24,95
Bestemd voor over winning
Geschreven door Michiel van Marle op 17 mei 2021

Boek heb ik van een collega gekregen en als ik lees voel ik altijd een warm gevoel.

voorraad onbekend
€ 49,95
Bijbel met uitleg klein blauw
Geschreven door Beeckwee Norbert op 9 mei 2021

Goede Bijbel

Als er niets meer klopt Marsman-Polhuijs, Ineke
voorraad onbekend
€ 15,95
Aanrader
Geschreven door Danielle op 8 mei 2021

Ik las dit boek voor een vriendin, meer om te kijken of het wat voor haar was. Ik heb het bijna in 1 ruk uitgelezen! Heel eerlijk en pakkend geschreven en het geeft echt een idee hoe rouw kan zijn, zonder dat het boek oordeelt. Eigenlijk zou iedereen dit moeten lezen, juist als je het niet zelf hebt meegemaakt.

Kruis en munt, economie en theologie Geest, Paul van en Lans Bovenberg
voorraad onbekend
€ 20,-
Kruis en munt
Geschreven door Emmie op 3 mei 2021

Tijdens crises, zoals de financiële crisis in 2008 maar ook met de huidige pandemie, kan het zomaar zijn dat we ons ervan bewust worden dat een te groot geloof in het autonome marktdenken tekortschiet. Ineens realiseren we ons dat economie een sociale praktijk is. Waarin we naast consument ook relationele wezens zijn. Door dit inzicht komt binnen de economie steeds meer ruimte voor samenwerking met andere wetenschappen. Om een visie te ontwikkelen die beter aansluit bij de werkelijkheid en de huidige problemen te kunnen aanpakken. Vanuit dat idee is ook dit boek ontstaan, over de raakvlakken van economie en theologie. Op het eerste oog misschien geen logische combinatie. Maar alleen al vanuit het historische besef dat ooit alle wetenschap bedreven werd vanuit het kader van de theologie, kan het zeker verrijkend zijn.Bovenberg en Van Geest gaan er vanuit dat de economie als wetenschapsdiscipline aangepast moet worden. Het is belangrijk om in te zien dat economische instituties mede de structuur van sociale interacties bepalen en dus bijdragen aan de veranderingen van sociale normen.Wat theologen bijvoorbeeld kunnen bijdragen is het inzicht in de oorzaken en gevolgen van het onvermogen van mensen om alle consequenties van een keuze te overzien, of het goede te (willen) doen. Theologen benaderen dit onvermogen natuurlijk vanuit een ander perspectief. Maar ze hebben wel veel doordacht, wat de economie kan helpen om betere modellen te ontwerpen. Anderzijds kunnen economen scheefgroei in de theologie voorkomen, door erop te wijzen dat er niets mis is met het verlangen naar eigen goed. Omdat de vrijhandel ook heeft laten zien dat eigenliefde een broedplaats kan zijn voor naastenliefde. Maar wel met dien verstande dat het civiliserende effect van zelfliefde alleen werkt bij vrije concurrentie. Lees meer op: https://www.miworries.nl/kruis-en-munt/

Papieren Paradijs Medema, Marlies
voorraad onbekend
€ 21,99
Je ziet het
Geschreven door T. Verhoef op 10 maart 2021

Als je Papieren paradijs, de nieuwste roman van Marlies Medema leest, hoor je, voel je en zie je wat er gebeurd. Deze historische roman is een boeiend verslag en echt de moeite waard om te lezen. Het is leuk dat het om een Nederlandse auteur gaat en over een land waar we al heel lang mee verbonden zijn. Marlies Medema kan goed schrijven! In een interview gaf ze aan erg van Els Florijn te houden, maar ze schrijft lichter en wat vrolijker. En inderdaad haar boek deed me denken aan Simone van der Vlugt. Je merkt wel dat er soms in de roman (1840....) er dingen gezegd worden zoals die nu ook gezegd worden (Ja, dus.....) Maar goed dat doen bekendere schrijfsters soms ook, Al met al een heel goed boek en ik begreep dat er een nieuw boek aankomt van Marlies Medema, maar dan over de Gouden Eeuw. Genoeg om naar uit te kijken.

Woestijnvaders onderweg Rouw, Mattias
voorraad onbekend
€ 9,99
Stationair onderweg
Geschreven door Emmie op 6 maart 2021

Dit magazine is een heruitgave van een gelijknamig boek van Mattias Rouw dat al eens in 2015 verscheen. Erg inspirerend om te lezen, zeker in deze tijd, waarin er toch wat meer ruimte is voor bezinning op je leven.Een van de dingen die me opviel, is dat de monniken over het algemeen werkten van zonsopkomst tot zonsondergang. Ze deden eenvoudig werk, zoals matten of manden vlechten, zodat ze tijdens het werk konden mediteren of teksten uit hun hoofd leren.Met het geld dat ze verdienden kochten ze alleen het hoogst noodzakelijke om in eigen levensonderhoud te voorzien (eigenlijk alleen brood). De rest gaven ze aan de armen. Het werken werd onderbroken voor gebed en eenmaal daags om wat brood te eten. Ze leefden veelal alleen in een hutje en praten vrijwel niet, dat was pas isolatie.Zo droegen ze niet alleen met hun gebeden en aalmoezen bij aan de maatschappij, maar ook met hun arbeid. Erg inspirerend!