Heel veel klantbeoordelingen van christelijke boeken!

Schrijf een recensie over een christelijk boek gekocht bij Ichthusboekhandel.nl

Ichthusboekhandel maakt graag ruimte voor klantenbeoordelingen van christelijke boeken door reviews van bezoekers. Deze recensies helpen u om een nog betere keuze te maken.

Inmiddels zijn honderden christelijke boeken en romans voorzien van een recensie door bezoekers op onze website. Daarnaast is Ichthusboekhandel actief in het maken van toplijstjes voor haar bezoekers. Daardoor heeft u snel inzicht in wat de top 10 is van een bepaalde categorie christelijke boeken op onze website.

TOP 10 lijsten

Bijbels | Studiebijbels | Theologieboeken | Christelijke romans | Spannende Christelijke boeken | Bijbelse dagboeken | Kinderbijbels

Wij nodigen graag onze bezoekers uit om een waardering te geven aan de boeken die men gelezen heeft van deze website. Want of het nu een mustread is, een goodread of een Clean Read u helpt andere lezers met uw reviews en aanbevelingen over christelijke boeken. Om dit zo optimaal mogelijk te houden hebben we een kleine handleiding voor klantbeoordelingen van boeken gemaakt. Het is minder moeilijk dan u misschien denkt en onze bezoekers kijken uit naa de door u aanbevolen boeken.

Hieronder een lijst van christelijke boeken met een klantbeoordeling:

489 recensies geschreven
pagina 1 van 49
echt Sela Geschreven door S. de Bruijn op 20 september 2019
voorraad onbekend
€ 16,50

De nieuwste CD Thuis van Sela ging gelijk in mijn speler want ik was erg benieuwd of het nog steeds echt Sela zou zijn, die nieuwe CD. De stijl is herkenbaar, de teksten moet ik nog beter naar luisteren, maar je ziet nog steeds een voortgaande lijn in wat ze doen. De arrangementen klonken prachtig en verstild. En hoewel 5 sterren wat eentonig is, zou een andere beoordeling hun onrecht doen.

Einde van de eindtijd Geschreven door Johan op 9 september 2019
Einde van de eindtijd Koornstra, Jeroen
voorraad onbekend
€ 18,95

Dit boek is een eyeopener voor iedereen die wil weten wat de bijbel zegt over onze toekomst,Zelf was is behoorlijk misleid met angstige en misleidende theorieën over de toekomst van deze aarde of de kerk, de opname of het beest, de nieuw hemel en aarde hoe zal dat er uit zien, ik heb zelden een boek gelezen dat zo goed onderbouwd is vanuit de historische context als dit boek, wat is dit boek een enorme bevrijding.Een echte aanrader voor iedereen die vanuit de bijbel wil weten wat God zegt over onze toekomst

Heftig verhaal, het lezen waard Geschreven door Tessa op 21 augustus 2019
Zij aan zij Kelley, Jana
voorraad onbekend
€ 16,99

Een heftig verhaal over een jonge islamitische vrouw die christen word.Waar ik genoeg mailtjes en verhalen krijg via opendoors over vervolgde christenen wordt het op deze manier heel dicht bij gebracht. In het begin van het boek worden er heel veel lijnen van verschillende personages opgezet en val je direct in een verhaal. Dat is eerst wat onsamenhangend, maar als je eenmaal in het boek zit wordt het duidelijker. Een boek waardoor je aan het denken wordt gezet over jouw eigen leven als christen.

een ware familiehistorie Geschreven door G. Verhoef op 5 augustus 2019
Niet van hier Boer, Mira de
voorraad onbekend
€ 22,99

Niet van hier, door Mira de Boer is een waar gebeurde familiegeschiedenis. Een groot gezin afkomstig uit de sfeer van de Vergadering van Gelovigen woont en leeft in Vlaanderen. In het verhaal staan de moeder en de vader centraal. De vader is magazijnbediende en één van de leidende broeders in de vergadering. De moeder is een Haagse dame die nooit echt wende aan Vlaanderen. Voor de liefhebbers van het zwijgen van Maria Zachea.

Diepgravende analyses over de Amerikaanse maatschappij Geschreven door Emmie op 2 augustus 2019
Wat doen wij hier? Robinson, Marilynne
voorraad onbekend
€ 23,99

Meteen in het voorwoord steekt Marilynne Robinson van wal. Het boek 'Wat doen wij hier? Over geweten, geloof, geluk en wat het betekent om te leven' is een verzameling lezingen. Voordrachten die ze gehouden heeft over haar zorgen over de manier van denken in Amerika. Ondanks dat beweerd wordt dat het land erg gepolariseerd is, vindt Robinson dat er in de maatschappij velen zijn die op wezenlijke vlakken dezelfde verkeerde aannames staande houden. Ideeën die zo gemeengoed zijn geworden dat ze niet effectief onderzocht worden en voort kunnen blijven bestaan als waarheid. De ideologie van het grote Amerika is dermate overheersend geworden, dat ze gezond denken in de weg zou staan. De bijbehorende vooroordelen beïnvloeden de hele maatschappij en daarmee het leven en de kansen van iedereen. Naar eigen zeggen kan Robinson deze dingen nu beweren, omdat ze te oud is om er nog langer doekjes om te winden.GeschiedenisZe hekelt bijvoorbeeld ideeën die als typisch Amerikaans worden benoemt, terwijl ze ook in Engeland en Europa voorkomen. De gebrekkige en ingekleurde geschiedschrijving, waar iedereen op teruggrijpt zorgt ervoor dat men in beperkte kringen blijft denken. Robinson hamert er herhaaldelijk op dat men meer boeken zou moeten lezen. Voordat bepaalde quotes van invloedrijke personen eindeloos aangehaald en uit zijn verband gerukt worden. Ondanks alle kennis die vooraanstaande figuren in de maatschappij (zouden moeten) hebben, lijkt het alsof ze die in het publieke debat volledig achterwege laten om 'de taal van het volk' te spreken. Door wij – zij denken te stimuleren, om vooral de grootste en de rijkste te worden of te blijven. Ondanks alle offers die hiervoor in het verleden al gebracht zijn en we ook nu nog moeten brengen.OnnavolgbaarZowel de onderwerpen die (herhaaldelijk) behandeld worden, als de manier van schrijven van Robinson zijn erg Amerikaans. Soms vroeg ik me dan ook af hoe relevant alle essays voor de Nederlandse lezer zijn. Toch zet het boek ook aan tot denken over onze cultuur en het onderwijssysteem. Uiteindelijk leven we toch grotendeels in dezelfde tijdsgeest. Zie ook: https://www.miworries.nl/wat-doen-wij-hier/

Waarom werken we zo hard? Geschreven door Hein op 24 juli 2019
voorraad onbekend
€ 17,50

Zeer de moeite waard, eindelijk een adequaat antwoord op het neoliberalisme wat de collectieve sector uitgehold heeft

Een tandje dieper Geschreven door T. v.d. S op 30 juni 2019
Je bent wat je lief is Smith, James K.A.
voorraad onbekend
€ 19,99

Na het lezen van het boek van Herman Paul, de slag om het hart, wilde ik graag nog wat meer hier over weten en het nog praktischer maken voor het werk in de gemeente. Het boek van Smith is een belangrijke aanvulling gebleken en alleen al om die reden geef ik het 5 sterren. De vraag die wel is blijven hangen is of de stap naar de meer "klassieke" liturgie een keuze van Smith is geweest die vanuit een evangelische achtergrond naar klassiek "reformed" groeide is ingegeven, of dat dit ook op andere manieren kan/moet worden ingevuld.

Indrukwekkend Geschreven door S.Lovestein op 27 juni 2019
Uit de rij 't Wout, Henriëtte van
voorraad onbekend
€ 13,50

Het boekje gekocht voor mijn dochter van tien. Toen ik het ben gaan voorlezen vond ik het zelf ook erg mooi om te lezen. Het is een diepgaand verhaal en spannend geschreven, waardoor we het t liefst meteen uit zouden lezen.

leuk tweede deel Geschreven door Gerry Rosenboom op 10 juni 2019
Stergetuige Dylan, Rachel
voorraad onbekend
€ 21,99

Rachel Dylan is een auteur die spannende christelijke romans voor vrouwen (en mannen) schrijft in de serie Atlanta Justice. Het gaat over Sophie Dawson en haar vriendenkring. Als een ernstige bedreiging op haar pad komt vanuit bendes en/of het drugsmilieu omdat ze voor het OM werkt, krijgt ze bewaking van Cooper Knight. Dat brengt veel in beweging in hun persoonlijke levens. Het draait er om in het boek of waarheid het wint en of de liefde ook een rol kan en mag spelen.

Het is een boek voor wie van Dee Henderson houdt of Terri Blackstock. Vier sterren is prima. Leuk is ook dat dit een serie is.

Kostte me een nacht Geschreven door Timo N. op 7 juni 2019
Russische roulette Rosenberg, Joel C.
voorraad onbekend
€ 22,50

De nieuwe Rosenberg is inmiddels meer een verleiding dan een uitdaging.Hoewel ik me aanvankelijk voornam dit boek te bewaren voor mijn vakantie, lukte dat niet heel erg goed. Het is overduidelijk dat Joel Rosenberg een steeds betere auteur wordt als het gaat om een spannend christelijk boek. Russische Roulette is een boek waar ik bijna een nacht voor door ging en bevat alles wat je hoopt in een dergelijk boek. Het is spannend, het is realistisch en het bevat beelden over de toekomst die je gerust apocalyptisch kan en mag noemen. Hoewel je soms ontdekt dat ook Rosenberg geroutineerder wordt in het schrijven,is hij allerminst al sleets en ga je er van uit dat een volgend boek nog weer beter kan zijn. Vijf sterren is hij wel waard en het idee dat ik dit boek tijdens mijn vakantie nog een keer kan lezen is zelfs geen schrale troost.