Heel veel klantbeoordelingen van christelijke boeken!

Schrijf een recensie over een christelijk boek gekocht bij Ichthusboekhandel.nl

Ichthusboekhandel maakt graag ruimte voor klantenbeoordelingen van christelijke boeken door reviews van bezoekers. Deze recensies helpen u om een nog betere keuze te maken.

Inmiddels zijn honderden christelijke boeken en romans voorzien van een recensie door bezoekers op onze website. Daarnaast is Ichthusboekhandel actief in het maken van toplijstjes voor haar bezoekers. Daardoor heeft u snel inzicht in wat de top 10 is van een bepaalde categorie christelijke boeken op onze website.

TOP 10 lijsten

Bijbels | Studiebijbels | Theologieboeken | Christelijke romans | Spannende Christelijke boeken | Bijbelse dagboeken | Kinderbijbels

Wij nodigen graag onze bezoekers uit om een waardering te geven aan de boeken die men gelezen heeft van deze website. Want of het nu een mustread is, een goodread of een Clean Read u helpt andere lezers met uw reviews en aanbevelingen over christelijke boeken. Om dit zo optimaal mogelijk te houden hebben we een kleine handleiding voor klantbeoordelingen van boeken gemaakt. Het is minder moeilijk dan u misschien denkt en onze bezoekers kijken uit naa de door u aanbevolen boeken.

Hieronder een lijst van christelijke boeken met een klantbeoordeling:

537 recensies geschreven
pagina 1 van 54
voorraad onbekend
€ 49,95
Bijbel met uitleg klein blauw
Geschreven door Beeckwee Norbert op 9 mei 2021

Goede Bijbel

Als er niets meer klopt Marsman-Polhuijs, Ineke
voorraad onbekend
€ 15,95
Aanrader
Geschreven door Danielle op 8 mei 2021

Ik las dit boek voor een vriendin, meer om te kijken of het wat voor haar was. Ik heb het bijna in 1 ruk uitgelezen! Heel eerlijk en pakkend geschreven en het geeft echt een idee hoe rouw kan zijn, zonder dat het boek oordeelt. Eigenlijk zou iedereen dit moeten lezen, juist als je het niet zelf hebt meegemaakt.

Kruis en munt, economie en theologie Geest, Paul van en Lans Bovenberg
voorraad onbekend
€ 20,-
Kruis en munt
Geschreven door Emmie op 3 mei 2021

Tijdens crises, zoals de financiële crisis in 2008 maar ook met de huidige pandemie, kan het zomaar zijn dat we ons ervan bewust worden dat een te groot geloof in het autonome marktdenken tekortschiet. Ineens realiseren we ons dat economie een sociale praktijk is. Waarin we naast consument ook relationele wezens zijn. Door dit inzicht komt binnen de economie steeds meer ruimte voor samenwerking met andere wetenschappen. Om een visie te ontwikkelen die beter aansluit bij de werkelijkheid en de huidige problemen te kunnen aanpakken. Vanuit dat idee is ook dit boek ontstaan, over de raakvlakken van economie en theologie. Op het eerste oog misschien geen logische combinatie. Maar alleen al vanuit het historische besef dat ooit alle wetenschap bedreven werd vanuit het kader van de theologie, kan het zeker verrijkend zijn.Bovenberg en Van Geest gaan er vanuit dat de economie als wetenschapsdiscipline aangepast moet worden. Het is belangrijk om in te zien dat economische instituties mede de structuur van sociale interacties bepalen en dus bijdragen aan de veranderingen van sociale normen.Wat theologen bijvoorbeeld kunnen bijdragen is het inzicht in de oorzaken en gevolgen van het onvermogen van mensen om alle consequenties van een keuze te overzien, of het goede te (willen) doen. Theologen benaderen dit onvermogen natuurlijk vanuit een ander perspectief. Maar ze hebben wel veel doordacht, wat de economie kan helpen om betere modellen te ontwerpen. Anderzijds kunnen economen scheefgroei in de theologie voorkomen, door erop te wijzen dat er niets mis is met het verlangen naar eigen goed. Omdat de vrijhandel ook heeft laten zien dat eigenliefde een broedplaats kan zijn voor naastenliefde. Maar wel met dien verstande dat het civiliserende effect van zelfliefde alleen werkt bij vrije concurrentie. Lees meer op: https://www.miworries.nl/kruis-en-munt/

Papieren Paradijs Medema, Marlies
voorraad onbekend
€ 21,99
Je ziet het
Geschreven door T. Verhoef op 10 maart 2021

Als je Papieren paradijs, de nieuwste roman van Marlies Medema leest, hoor je, voel je en zie je wat er gebeurd. Deze historische roman is een boeiend verslag en echt de moeite waard om te lezen. Het is leuk dat het om een Nederlandse auteur gaat en over een land waar we al heel lang mee verbonden zijn. Marlies Medema kan goed schrijven! In een interview gaf ze aan erg van Els Florijn te houden, maar ze schrijft lichter en wat vrolijker. En inderdaad haar boek deed me denken aan Simone van der Vlugt. Je merkt wel dat er soms in de roman (1840....) er dingen gezegd worden zoals die nu ook gezegd worden (Ja, dus.....) Maar goed dat doen bekendere schrijfsters soms ook, Al met al een heel goed boek en ik begreep dat er een nieuw boek aankomt van Marlies Medema, maar dan over de Gouden Eeuw. Genoeg om naar uit te kijken.

Woestijnvaders onderweg Rouw, Mattias
voorraad onbekend
€ 9,99
Stationair onderweg
Geschreven door Emmie op 6 maart 2021

Dit magazine is een heruitgave van een gelijknamig boek van Mattias Rouw dat al eens in 2015 verscheen. Erg inspirerend om te lezen, zeker in deze tijd, waarin er toch wat meer ruimte is voor bezinning op je leven.Een van de dingen die me opviel, is dat de monniken over het algemeen werkten van zonsopkomst tot zonsondergang. Ze deden eenvoudig werk, zoals matten of manden vlechten, zodat ze tijdens het werk konden mediteren of teksten uit hun hoofd leren.Met het geld dat ze verdienden kochten ze alleen het hoogst noodzakelijke om in eigen levensonderhoud te voorzien (eigenlijk alleen brood). De rest gaven ze aan de armen. Het werken werd onderbroken voor gebed en eenmaal daags om wat brood te eten. Ze leefden veelal alleen in een hutje en praten vrijwel niet, dat was pas isolatie.Zo droegen ze niet alleen met hun gebeden en aalmoezen bij aan de maatschappij, maar ook met hun arbeid. Erg inspirerend!

Gastarbeider Khatchikyan, Gor
voorraad onbekend
€ 13,95
De Gastarbeider
Geschreven door Emmie op 6 maart 2021

Gor Khatchikyan is een goede spreker, met zijn aanstekelijke bevlogenheid. Interessant om iets meer over zijn werk en motivatie te lezen. Al klinken de verhalen lang niet zo energiek en hoopvol als de titel doet vermoeden.Ze geven een ander beeld van het leven in het ziekenhuis, dan bijvoorbeeld de verhalen van Margriet van der Kooi. Ook haar eerste boek gaat over hoop en dat onderwerp was herkenbaar in de verhalen die ze beschrijft. Wat mij betreft is dat bij Khatchikyan minder het geval. Dit komt mede doordat in 'Gastarbeider' veel acuter situaties op de SEH worden beschreven. Meestal is er geen ruimte voor rustige gesprekken met patiënten, omdat er sprake is van een levensbedreigende situatie.Maar het komt ook omdat anderen ervoor zorgen dat Khatchikyan zich nog steeds te gast voelt in Nederland. Ondanks dat hij er vanaf zijn tienerjaren heeft gestudeerd en nu als arts werkt, wordt hij niet gelijkwaardig behandeld. Je vraagt je soms af wat jaren van 'gastvrijheid' ons land hebben opgeleverd. Voor Khatchikyan heeft het woord gastarbeider vanuit de christelijke context gelukkig ook een positieve notie. Wat dat betreft is het boek zeker een prachtig getuigenis van geloof en hoop!Lees in dit blog meer over het boek: https://www.miworries.nl/gastarbeider/

Het tegendeel van verdriet Meissner, Susan
voorraad onbekend
€ 22,99
Knap geschreven
Geschreven door Jeanne Anna op 3 maart 2021

Deze roman vertelt over een gezin dat in 1918 naar Philadelphia verhuist. De vader van het gezin werkt in de tabaksteelt op het platteland, maar wil zijn drie dochters de mogelijkheid geven om een goede opleiding te volgen. Ze verhuizen naar de stad waar vader ook werk heeft en wonen daar nog maar kort als de Spaanse griep uitbreekt. Veel mensen worden ziek en overlijden. Behalve het verhaal over de Spaanse griep, is er ook het verhaal over het gezin. Het boek maakt indruk vanwege de inhoud en goede schrijfstijl.

voorraad onbekend
€ 19,99
Goed geschreven

Goed geschreven boek dat zich voornamelijk afspeelt in het naoorlogse Londen. Twee borduursters, vriendinnen, werken aan de koninklijke trouwjapon. Het is een interessante wereld waarin de vriendinnen werken en wonen.Het verhaal speelt zich afwisselend in 2016 en 1947 af. De auteur heeft geschiedenis en creativiteit samengevoegd tot een mooie roman.

Langs de Via Dolorosa Palm ; Schipaanboord
voorraad onbekend
€ 15,99
Mooi en diepgaand

Het boek 'Langs de Via Dolorosa' neemt je als lezer mee door hoofdstuk 12 tot en met 21 van het Johannesevangelie. Elke dag een overdenking, een vraag en een toepasselijk lied, gedicht of uitspraak. Het boekje is diepgaand en leerzaam.

Genadetijd Dekker, Iwan; Dekker, Leantine
voorraad onbekend
€ 7,99
Mooi boekje

Genadetijd is een mooi boekje. Vanwege de inhoud en vanwege de opmaak. Het boekje heeft een mooie thematische inhoud; elke week is er een thema dat inspireert tot bezinning. Thema's zijn onder andere: stil worden, inkeren, ontvangen en opnieuw beginnen. Het boekje heeft een vriendelijke uitstraling en de teksten zijn goed te gebruiken om te lezen na het avondeten.