Recensies

Schrijf een klantbeoordeling of review van een christelijk boek wat je kocht bij Ichthusboekhandel.nl

Bezoekers van Ichthusboekhandel.nl hechten grote waarde aan de mening van andere bezoekers over de artikelen die wij leveren. Zij lezen graag uw reviews over christelijke boeken, muziek en films.

(zie onze tips om er zelf één te schrijven)

SELECT TOP 10 * FROM ( SELECT ROW_NUMBER() OVER(ORDER BY Date DESC) AS rownr, * FROM ( SELECT ISBN,MAX(CreateDT) AS Date FROM ProductRate WHERE CoyID = 'ichthusboekhandel' AND Text IS NOT NULL AND Status = 1 GROUP BY ISBN ) AS tmptbl ) AS prodtbl WHERE rownr >= 1

Micha Scheurkalender

Micha Scheurkalender

"Micha scheurkalender"
- Conny Meerman

Waardevol!
Iedere dag heel veel inspiratie om 'recht doen' in praktijk te brengen ( met vallen en opstaan).
En inspiratie om iedere dag te genieten van het goede leven zoals God het leven aan ieder levend wezen gunt.

€ 14,99 Micha Scheurkalender
Laden...

4 Stappen naar een sterke identiteit

4 Stappen naar een sterke identiteit

Cloud, H.

"vooruit kijken"
- Hannelore B.

In dit boek over volwassenheid neemt Henry Cloud ons mee naar vier fasen: hechting, individuatie, goed en kwaad begrijpen en verantwoordelijkheid nemen. Elke stap wordt uitgewerkt, maakt de problemen die ontstaan als we deze stap niet zetten zichtbaar en toont welke veranderingen in ons leven nodig zijn om herstel en soms zelf genezing te vinden. Het boek bevat reflectievragen voor persoonlijk gebruik. Het boek is bedoeld om ieder mens als beelddrager van God zichtbaar te maken en tot zijn of haar bestemming te brengen. Door de vragen en het focus is dit boek goed geschikt voor het bespreken in groepsverband of samen met een mentor/mentrix.

€ 19,90 4 Stappen naar een sterke identiteit
Laden...

Een hemel zonder schroeven

Een hemel zonder schroeven

Meijeren, Marieke van

"Zeer indrukwekkend!!"
- Elise Baas

Diep onder de indruk van dit boek!! Eenzaamheid. Geborgenheid. Tederheid. Verdriet. Pijn. Schoonheid.

"Laat niet los..."
- Maaike

Het is moeilijk woorden te vinden om dit boek te beschrijven. Net zo als dat sommige zinnen en gedeelten uit het boek zich niet zo gemakkelijk laten verstaan. Tegelijk ligt daar wat mij betreft ook de kracht van dit boek. Oppervlakkigheid en gemakkelijke antwoorden op de grote en kleine vragen van het leven zijn de auteur vreemd. Ze neemt de lezer mee in de worstelingen van de hoofdpersoon. En ze doet dit op zo'n manier dat je met de hoofdpersoon gaat meevoelen, je met haar gaat verbinden en uiteindelijk met haar gaat mee worstelen en mee zoeken. Heel knap gedaan! Dit verhaal laat je niet los en zodra je het boek uit hebt voel je de behoefte het nog eens te lezen en misschien nog wel eens. De diepte van sommige zinnen laat zich nu eenmaal niet in ene keer peilen.

€ 17,99 Een hemel zonder schroeven
Laden...

Laatste waarschuwing

Laatste waarschuwing

Rosenberg, Joel C.

"Geweldig!!!"
- Elise Baas

Ook dit boek van Joel C. Rosenberg vind ik fantastisch geschreven! Vanaf de 1e bladzijde zit je erin. Korte hoofdstukken. Spannend. Collins is op jacht naar de leider van Isis. Abu Kalif is met heel isis op zoek naar Collins. Collins werkt voor een grote krant en heeft als enige Abu Kalif lang en intensief meegemaakt tijdens een interview. Maar Collins moet dood volgens Abu. Spannende verwikkelingen tussen allerlei landen. Maar je kunt het heel goed volgen! Het eind is verrassend. Je blijft met een vraag over...

€ 22,50 Laatste waarschuwing
Laden...

Babybijbel

Babybijbel

Oranje, C en M. ten Berge

"Voor de allerkleinsten"
- Maaike

Eindelijk een bijbel écht voor de allerkleinste kinderen! De teksten, tekeningen en versjes sluiten heel goed aan. Vooral de versjes zijn ontzettend leuk. Je leert ze heel gemakkelijk uit je hoofd zodat je ze op ieder moment (en zeker bij het slapen gaan!) voor je kindje kan zingen. De illustraties vind ik zelf erg mooi. Het is echt een boek om hele jonge kinderen vertrouwd te maken met het geloof, Godsvertrouwen en gezinsrituelen die daar uitdrukking aan geven.

€ 16,95 Babybijbel
Laden...

Donkerland

Donkerland

Opperman, Deon

"Donkerland Opperman, Deon"
- Tjerk Dotinga

Fantastich boek! Het laat zien hoe het niet. Moet maar ook: wat kunnen we er van kunnen leren? Jammer dat de DVD's over dit boek nog niet leverbaar zijn in Nederland...

Opmerking redactie:
Zodra ze in Nederland beschikbaar komen, zullen wij ze op onze website plaatsen.

"Donkerland"
- henny.kalf

Twee families die door het lot met elkaar verbonden zijn moeten 7 generaties lang vechten voor het behoud van Donkerland.
De ene oorlog is maar net afgelopen of de volgende begint al.
Niet mogen houden van wie je wilt.
Niet mogen geloven en zeggen wat je wilt.
Een meeslepend boek, over de historie van Zuid Afrika en zijn bewoners. Een boek waar je over gaat nadenken....
Een aanrader voor iedereen -jong, oud, man of vrouw. Of om cadeau te geven aan iemand die van historisch romans houdt.
Een dik boek, maar van mij had het nog dikker mogen zijn. Ik vind het jammer dat ik het uit heb.

"Donkerland"
- Jacqueline

Op de flaptekst van dit boek staat: een monumentaal verhaal. Dat vind ik het zeker! Het boek geeft een goed beeld van de worstelingen van de boeren in Zuid-Afrika. Maar ook van de Zoeloes. En hoe de verhoudingen lagen. In het boek is een verteller, die, blijkt al snel, een deel van de geschiedenis zelf heeft meegemaakt. Aan het eind is duidelijk wie het is. Deze manier van schrijven maakt dat het boek echt lekker leest. Het heeft mij echt van begin tot eind geboeid. Een aanrader!

€ 23,50 Donkerland
Laden...

Vol vertrouwen

Vol vertrouwen

Jagears, Melissa

"Ongedacht mooi!"
- Jacqueline van der Leeden

Dit is het soort boek dat ik niet spontaan zal pakken om te lezen. Zo'n 'dame in jurk' op het omslag trekt me niet. Maar dit boek is een uitzondering op die zelfbedachte regel.
De roman is gebaseerd op ware gebeurtenissen in rosse buurten rond het einde van de negentiende eeuw. En natuurlijk is alles bijzonder geromantiseerd, maar het wordt duidelijk dat list en bedrog van alle eeuwen zijn. Het is geen zoetig boek al kun je wel een beetje raden hoe het afloopt als je het omslag goed bekijkt. Heeft me van het begin tot het eind geboeid.
Zeker het lezen waard!

€ 21,50 Vol vertrouwen
Laden...

Opvoeden is gekkenwerk

Opvoeden is gekkenwerk

Kock, Jos de

"Verantwoordelijkheid"
- Emmie K.

Het boekje 'Opvoeden is gekkenwerk' denkt op een verfrissende en opbouwende manier na over het opvoeden. Ondanks wat de titel wellicht doet vermoeden, wil het serieus nadenken over onze rol als ouders.

Dat het een boekje van beperkte omvang is, maakt het voor opvoeders met overvolle agenda's extra aantrekkelijk. In 92 pagina's komen 11 thema's aan de orde. Er worden mooie beelden gebruikt, zoals de oevers van de traditie en de toekomst waartussen het leven stroomt. Of hoe je als ouders het goede voorbeeld geeft, zoals een topsporter aan een amateur, maar je je kind ook moet loslaten waardoor het op zijn eigen manier kan volgen.

Aan het eind zijn vragen opgenomen om de stof nog verder te overdenken en ook in groepsverband te behandelen.

€ 12,50 Opvoeden is gekkenwerk
Laden...

Zonen en dochters profeteren

Zonen en dochters profeteren

Harmsen, Maaike

"Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen."
- Emmie

Het boek 'Zonen & dochters profeteren' (2016, Uitgeverij Boekencentrum, Zoetermeer) gaat over de rol van mannen en vrouwen in de kerk.

Volgens velen loopt de kerk vreselijk achter op alle mogelijke vlakken van emancipatie, omdat het bijvoorbeeld in veel gevallen voor vrouwen niet mogelijk is vooraanstaande functies te bekleden. De Bijbel is ontstaan in een masculine maatschappij, waarbij de meest vooraanstaande rollen door mannen vervuld werden.
Het is daarom heel lastig om, wat de rol van de vrouw betreft, een goede vertaalslag naar de huidige tijd te maken. Wel staat er veel in over de manier waarop het geloof toen vormgegeven werd, aan de hand waarvan je zou kunnen beoordelen of iets nu nog steeds aan de orde is of bijvoorbeeld een cultuur bepaald fenomeen is.

Het boek dat onder redactie van Henk Folkers, Maaike Harmsen, Almatine Leene en Maarten Verkerk is verschenen, probeert op enigszins chronologische wijze na te gaan wat de rol van mannen en vrouwen in de Bijbel en de verdere geschiedenis is geweest. Om zo te kunnen oordelen in hoeverre het idee van vrouwen in het ambt van de kerk een westerse modegril zou kunnen zijn of het niets afdoet van het geloof. De auteurs zijn allen afkomstig uit kerken waar (tot voor kort) alleen mannen vooraanstaande rollen konden vervullen. Het is een traject van bezinning en vernieuwing, dat zij individueel en gezamenlijk doorgemaakt hebben en in het boek is weergegeven. Het boek gaat met grote stappen door de materie heen, zowel qua Bijbelse als wetenschappelijke argumenten, waardoor het voor mij op bepaalde gebieden verhelderend maar niet overtuigend was.

€ 19,90 Zonen en dochters profeteren
Laden...

Herwonnen leven

Herwonnen leven

Bos, Paul

"Herwonnen leven"
- Marijke van Zanten

Herwonnen leven boeide me vanaf de eerste bladzijde en heeft diep indruk op mij gemaakt.
Je leest en hoort over verkeersongelukken met ernstig letsel, over langdurig revalideren, hersenletsel enz., zonder je echt te (kunnen) realiseren wat de impact is voor de getroffen personen en hun omgeving.
Respect! Respect voor Annette, haar man, familie en hulpverleners. Niets is vanaf dat fatale moment meer hetzelfde. De kaarten zijn voorgoed geschud.
Wat ik ook zo mooi vind aan het boek is de eerlijkheid. Geen idealistische acceptatie maar een realistische, eerlijke beschrijving van de situatie, van de steen waar meermalen tegenaan gestoten wordt.
Geen boek met een fictief happy end maar met een zekere berusting en strijdlust.

"Herwonnen Leven"
- Greta J-F

Mooi boek wat je snel uit wil lezen. Pakkend verhaal wat, liever niet, maar ieder mens zou kunnen overkomen. Moedig om dit te willen delen. 'Herwonnen leven' is de titel maar in feite is het ook leren leven met je beperkingen. Je nieuwe grenzen accepteren. Daar kom je gaandeweg pas achter net zoals met alles in het leven. Balaceren om je grenzen te bewaken en te accepteren maar soms ook uit je comfortzone treden. Het leven als Christen met of zonder handicap leefbaar leven is de grote uitdaging. Annette deelt daarover vanuit de dieptepunten na een tragisch auto-ongeluk. Indrukwekkend en ik wens dat zij verder groeit binnen de grenzen die zij nu heeft onder leiding van God, onze grote Inspirator!

"Herwonnen Leven"
- Thera van Braak

Zeer aangrijpend boek over het leven van Annette na een ernstig auto ongeluk met hersenletsel als gevolg. Het verhaal is boeiend geschreven; het laat je niet los. Door de korte hoofdstukken, het gevoel voor detail, en de af en toe in cursief gedrukte woorden, om het accent ergens op te leggen; leest het boek fijn.
De lezer krijgt een 'kijk' in de gedachtegang van iemand die ontwaakt uit een coma. Ik denk dat het boek ook zeker interessant is voor neurologen en niet te vergeten andere 'patiënten' met hersenletsel! Een aanrader!

"Ontroerende zoektocht"
- Annelien

Dit boek trekt je het leven van Annette binnen. Al lezend begin je te beseffen hoe ingrijpend de gevolgen van zo'n ongeval zijn en beweeg je mee met haar hoop en wanhoop. Het citaat uit Habakuk 3 raakte me diep. Deze zwaargeladen en toch zo lichtvoetige woorden krijgen een bijzondere lading door de plek waarop ze Annette ze geplaatst heeft. Men neme het boek zelf om het effect ervan te proeven!

"herwonnen leven"
- Guurtje Leguijt

Moedige kwetsbaarheid

Het verhaal van Annette heeft veel indruk op mij gemaakt. Het zal je maar gebeuren: in de kracht van je leven overkomt je een ernstig ongeluk waardoor alles wat voor die tijd vanzelfsprekend was (studeren, musiceren maar ook gewoon lopen, hoofdrekenen, eten koken) opnieuw aangeleerd moet worden... en je weet niet in hoeverre dat allemaal weer gaat lukken. Wat doet dat met je, met je zelfvertrouwen, met de relaties met de mensen om je heen, met je hoop, met je geloof?
In dit boek lees je hoe Annette dat proces aanging, wat ze los moest laten en wat ze terugwon. Moedig om zo kwetsbaar te durven zijn!

"Geloof, hoop en liefde"
- Marina

Ik heb Herwonnen leven meer dan één keer gelezen. Het heeft diepe indruk op me gemaakt. Annette deelt in dit boek heel persoonlijk en direct met haar lezers hoe een bijna-fataal ongeluk haar leven dertig jaar geleden een dramatische wending gaf. Haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Sterker dan haar onmacht, strijd en woede is de liefde van de mensen om haar heen en de steun die ze put uit haar geloof. Geloof, hoop en liefde hebben haar leven een nieuwe richting gegeven. Een mooie boodschap voor iedereen die houvast zoekt in moeilijke tijden.

"Indrukwekkend"
- Annet Knoll

Herwonnen leven neemt je mee in het levensverhaal van Annette. Op jonge leeftijd krijgt ze op weg naar haar vakantie bestemming, een ernstig auto ongeluk. Annette raakt in coma. Als ze hieruit langzaam ontwaakt is haar geheugen hoegenaamd gewist. We lezen in herwonnen leven hoe Annette de draad weer probeert op te pakken. Lange revalidatie en therapieën volgen. Indrukwekkend en emotioneel. Een aanrader!

€ 13,50 Herwonnen leven
Laden...